کد خبر: 969991
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۹
سارقان سابقه‌دار که نقشه زورگیری از مسافران را در زندان طراحی و پس از رهایی آن را اجرا کرده‌بودند یک به یک بازداشت شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، ساعت‌۲۲ شامگاه ۱۵‌خردادماه امسال مردی به مأموران پلیس تهران خبر داد که پس از سوار شدن به خودروی مسافربر در میدان آزادی در دام زورگیران گرفتار و اموالش سرقت شده است. بعد از طرح شکایت و پس از آن که پرونده به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۳۴ در اختیار تیمی از کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت شاکی جزئیات بیشتری از ماجرا را شرح داد. او توضیح داد: شب حادثه در میدان آزادی منتظر تاکسی بودم تا به خانه‌ام در امیرآباد شمالی بروم که یک پراید مسافربر تیره‌رنگ توقف کرد و بعد از گفتن مسیرم در صندلی جلو سوار شدم. راننده مردی جوان بود و دو مرد حدوداً ۲۵‌ساله هم در صندلی عقب سوار بودند. راننده هنوز مسافت زیادی را طی نکرده بود که ناگهان تغییر مسیر داد که اعتراض کردم. همان لحظه دو مردی که در صندلی عقب سوار بودند با چاقو من را تهدید به مرگ کردند و خواستند هر چه دارم به آن‌ها بدهم. من هم از ترس جانم ۳ میلیون تومان پول نقد، گوشی گرانقیمتم و کارت‌های بانکی‌ام و رمز آن را به آن‌ها دادم. سارقان سپس من را حوالی امیرآباد از ماشین به بیرون انداخته و فرار کردند.

در شاخه دیگری از بررسی‌ها کارآگاهان با بررسی شماره حساب شاکی متوجه شدند مقداری از پول در یک مغازه فروش گوشی تلفن همراه برداشت شده است که کارآگاهان راهی محل شدند و بعد از بررسی دوربین‌های مداربسته تصویر خریدار را که مردی جوان بود به دست آوردند. پس از به دست آمدن تصویر مرد جوان، مأموران پلیس در بررسی بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار هویت وی را شناسایی و او را که سامان نام داشت سوار بر خودروی پرایدی که با آن در سرقت‌ها حضور داشت حوالی خلازیر بازداشت کردند. سامان در بازجویی‌ها به زورگیری از مسافران اعتراف کرد و دو همدستش سعید و احمد را به پلیس معرفی کرد و گفت که سعید رئیس باند بود. با اطلاعاتی که سامان در اختیار پلیس گذاشت دو عضو دیگر باند بازداشت شدند. سعید به عنوان سردسته باند گفت: من و احمد مدتی قبل در زندان هم‌سلولی بودیم و نقشه سرقت را طراحی کردیم. بعد از رهایی از زندان سامان را هم که صاحب سواری پراید بود به باند اضافه کردیم. متهم در شرح سرقت‌ها هم گفت: هر شب به میدان آزادی می‌رفتیم. سامان در نقش راننده بود و من و احمد در صندلی عقب سوار می‌شدیم. بعد از انتخاب سوژه‌های‌مان آن‌ها را سوار کرده و نقشه‌مان را اجرا می‌کردیم. اموال سرقتی را هم بین خودمان تقسیم و آن را به افراد عبوری می‌فروختیم تا اینکه بازداشت شدیم. اعضای باند در بازجویی‌های بیشتر به ۳۰ فقره سرقت اعتراف کردند. سرهنگ کارآگاه کامیار چهری، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهمان در جریان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار