کد خبر: 969848
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
رئیس‌جمهوری آمریکا در اظهاراتی که حاکی از بیم وی برای درگیر شدن با ایران است، با اتخاذ لحنی محتاطانه از امکان توسل به گزینه‌ای کم‌هزینه‌تر از جنگ در واکنش به حمله آرامکو خبر داد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به نمایش مضحک ریاض مبنی بر ارائه بقایای موشک‌ها و پهپاد‌های دخیل در حمله به شرکت نفتی آرامکو، لحنی محتاط علیه ایران اتخاذ کرد.

وی در این باره مدعی شد: گزینه‌های زیادی وجود دارد. گزینه نهایی یعنی جنگ هم وجود دارد و همچنین گزینه‌های دیگر که شدت بسیار کمتری دارند. باید ببینیم چه پیش می‌آید.

موضع‌گیری محتاطانه ترامپ در حالی است که مایک پمپئو رئیس دستگاه دیپلماسی دولت وی در سفر به ریاض، از حمله به آرامکو- شرکت نفت عربستان سعودی- به عنوان یک اقدام جنگی یاد کرد.

با آنکه حوثی‌های یمن مسئولیت حمله پهپادی به آرامکو را به عهده گرفته‌اند؛ آمریکا می‌کوشد ایران را مقصر جلوه دهد. با این حال، از آنجا که دولت ترامپ در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، در خود رمقی برای برافروزی آتش جنگ جدید در خاورمیانه نمی‌بیند؛ در تلاش است تا با انداختن توپ به زمین عربستان سعودی، تصمیم‌گیری نهایی در خصوص عوامل ادعایی را به ریاض تحمیل کند. این در حالی است که طرف مقابل هم از بیم گرفتار شدن در تله اقتصادی جنگی نامعلوم که امنیت انرژی جهان را به مخاطره می‌اندازد؛ تاکنون از اینکه به صراحت ایران را عامل حمله به آرامکو معرفی کند، اجتناب کرده و اتهام این کشور را در حد تامین سلاح برای حوثی‌ها- که البته اتهام تکراری است- پایین آورده است.

گفتنی است ترامپ روز گذشته از اعمال تحریم‌های شدید علیه ایران ظرف ۴۸ ساعت آینده خبر داد- ابزاری تکراری که با توجه به حجم تحریم‌های پیشتر اعمال شده، جای زیادی برای مانور واشنگتن باقی نمی‌گذارد، اما به طور ضمنی حاکی از عزم رئیس‌جمهوری آمریکا برای پرهیز از رویارویی مستقیم با ایران است.

منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمدمهدی بندرچی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
0
0
نظر عجیب افسر سابق سیا و مشاور ارشد مرکز ضدایرانی اف.دی.دی درباره آیت الله خامنه ای در مجله فارین پالیسی:

https://foreignpolicy.com/2019/09/19/how-iran-supreme-leader-is-outmatching-trump-reuel-gerecht-interview/
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار