کد خبر: 969808
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۶
رقابت‌های کشتی آزاد قهرمــانی جهان در حالی از امروز در قزاقستان آغاز می‌شود که تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با ترکیبی جوان و کسب مقام چهارم به کار خود در این مسابقات پایان داد. محمد بنا با اطمینان به جوانانش هم نتیجه‌ای بهتر از عنوان یازدهمی قبلی را به دست آورد و هم موفق به کسب سه سهمیه المپیک شد.
فريدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: با نگاهی به ترکیب اعزامی می‌شد از همان ابتدا هم به این نتیجه رسید که آقای خاص کشتی هدفی بیش از قهرمانی جهان را برای خود و شاگردانش ترسیم کرده است. بنا حتی در حین مسابقات صراحتاً اعلام کرد که تیمش را برای المپیک ۲۰۲۴ پایه‌ریزی کرده و شاگردانش هم تقریباً به خواسته او جامه عمل پوشاندند.

آینده این تیم روشن است
سرمربی تیم ملی در پایان مسابقات احساس دو‌گانه‌ای نسبت به نتیجه به دست آمده دارد. او می‌گوید: «نسبت به تیم جوان شده‌مان هم می‌توانم بگویم راضی هستم و هم اینکه راضی نیستم. در بعضی از اوزان خصوصاً در روز اول کشتی‌گیرانمان خواسته‌هایی را که ما داشتیم برآورده نکردند، اما در مجموع سه سهمیه‌ای که گرفتیم بسیار مهم بود، چراکه تیم روسیه نیز که قهرمان این مسابقات شد سه سهمیه به دست آورد. دوست داشتم با برد امیر قاسمی‌منجزی بعد از سال‌ها تیم ما روی سکو برود و سوم بشود که نشد.»

بنا به ریسک بالای استفاده از جوانان اشاره و عنوان می‌کند: «تیم جوان ریسک دارد. هشت کشتی‌گیر ما برای اولین بار راهی رقابت‌های جهانی بزرگسالان شده بودند، ضمن اینکه اغلب نفراتمان تغییر وزن داده بودند. خدا را شکر می‌کنم تا نزدیکی سکو رفتیم و تیم ما چهارم شد و سه مدال برنز هم گرفتیم. من آینده روشنی را برای این تیم و سایر جوانانی که در کشتی فرنگی در ایران هستند، می‌بینم. ما باید از فردا کار را شروع کنیم و مسابقات مختلفی از جمله جام جهانی، قهرمانی آسیا و در نهایت گزینشی المپیک در فروردین و اردیبهشت سال آینده در پیش داریم. در رقابت‌های گزینشی المپیک در آسیا در اوزان ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم شانس بالایی داریم، اما در وزن ۶۷ کیلوگرم کارمان سخت است. با این حال سعی می‌کنیم با یک انتخاب درست آن سهمیه را هم بگیریم تا با سهمیه کامل در المپیک ۲۰۲۰ توکیو شرکت کنیم.»

بضاعت کشتی فرنگی‌مان همین است
نایب‌رئیس فدراسیون کشتی هم با اشاره به جوان شدن تیم ملی کشتی فرنگی صعود قابل توجه این تیم نسبت به مسابقات قبلی جهانی را تحسین‌برانگیز عنوان کرد.

حمید سوریان گفت: «تیم ما سال گذشته یازدهم دنیا شده بود که امسال با هفت پله صعود چهارم دنیا شدیم و این پیشرفت قابل تحسین است.»

دارنده هفت مدال طلای جهان و المپیک که خود یکی از شاگردان موفق محمد بنا محسوب می‌شود، ادامه داد: «حقیقتاً از دلاوری بعضی از کشتی‌گیران لذت بردیم. آن‌ها با تمام توان تلاش کردند، اما بضاعت کشتی فرنگی ما در حال حاضر همین است. با توجه به اینکه جوانگرایی اتفاق افتاده بود قبل از اینکه در مسابقات حضور پیدا کنیم، تحلیلی که وجود داشت کسب دو سهمیه المپیک بود که خدا را شکر سه سهمیه به دست آوردیم. مردم می‌دانند که وضعیت کشتی ما در سال‌های گذشته زیاد خوب نبوده و برای بهبود کار نیاز به زمان است. به امید خدا با برنامه‌ریزی مناسب برای المپیک ۲۰۲۴ قطعاً اتفاقات خیلی خوبی خواهد افتاد. ان‌شاء‌الله همین کشتی‌گیران همت می‌کنند و در المپیک ۲۰۲۰ هم شاهد دلاوری‌شان خواهیم بود.»

اطری و یزدانی نفرات اول کشتی آزاد
با پایان یافتن رقابت‌های کشتی فرنگی، قزاقستان از امروز میزبان مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان است. تیم ملی کشورمان که دوره گذشته با کسب سه مدال برنز به مقام ششم رسیده بود، امسال با هدایت غلامرضا محمدی به رتبه‌ای بهتر فکر می‌کند. رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در ۱۰ وزن برگزار می‌شود و امروز و فردا رضا اطری و امیرمحمد یزدانی کشتی‌گیران وزن‌های ۵۷ و ۶۵ کیلوگرم کشورمان به مصاف حریفانشان می‌روند. این رقابت‌ها در روز‌های جمعه و شنبه با برگزاری کشتی‌های اوزان ۷۰، ۷۴، ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم ادامه پیدا می‌کند و در نهایت نیز روز یک‌شنبه با مسابقات وزن‌های۶۱، ۷۹، ۸۶ و ۹۷ کیلوگرم به پایان می‌رسد.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد پیش از عزیمت به قزاقستان در خصوص شرایط تیم گفت: «آماده حضور در این رویداد هستیم. چند تغییر نسبت به سال گذشته که تیم ملی عنوان ششمی جهان را به دست آورده بود، داشته‌ایم. فکر می‌کنم کم‌سن و سال‌ترین کشتی‌گیر رقابت‌های جهانی امیرمحمد یزدانی باشد که به دنبال گواهی پزشکی برای او هستیم. در مجموع کار سختی، حتی برای کسب سهمیه در پیش داریم، اما با تمام وجود آماده جنگ هستیم و می‌رویم که با همه توان مبارزه کنیم. سخت‌ترین مسابقات جهانی همیشه قبل المپیک بوده و راحت‌ترین آن نیز سال بعد المپیک بوده است. نسل طلایی کشتی ایران بعد از المپیک می‌رسد و کشتی آینده خوبی دارد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار