کد خبر: 969794
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۵
گروه شبه‌نظامی طالبان افغانستان روز چهار شنبه از معلمان، دانشجویان و دیگر اعضای کادر آموزشی خواست از انتخابات ریاست جمهوری آتی دوری کنند یا خطر مرگ در حملات به مراکز رأی‌گیری را به جان بخرند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: مذاکره‌کننده ارشد طالبان گفت، این گروه شبه‌نظامی در را به روی از سرگیری مذاکرات با امریکا باز گذاشته است. دوگانه تهدید و در عین حال دعوت به مذاکره رویکردی است که دونالد ترامپ را تا آستانه توافق برد که همین نیز برای این گروه نوعی موفقیت در وادار کردن حریف برای به رسمیت شناختن خود بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد: اجازه ندهید برگزارکنندگان انتخابات از مدارس و ساختمان‌های شما به عنوان مراکز اخذ رأی استفاده کنند و معلمان و دانشجویان نباید به عنوان مأموران شعب رأی‌گیری کار کنند. نمی‌خواهیم ضرر جانی و ضرر مالی برای غیرنظامیان، معلمان و دانشجویان به بار آوریم. انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ظرف ۱۰ روز آتی برگزار می‌شود و شبه‌نظامیان طالبان به اخلال در روند رأی‌گیری متعهد شده‌اند. این لفاظی‌ها عمدتاً پس از شکست مذاکرات صلح شبه‌نظامیان و ایالات متحده بالا گرفت. به گفته سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان، از هر ۱۰ حوزه انتخابات هفت یا هشت مورد از آن‌ها را مدارس و دانشگاه‌ها تشکیل می‌دهند و با اینکه دانشجویان، معلمان یا مقام‌های آموزشی نمی‌توانند به عنوان مسئول اخذ رأی استخدام شوند، اما می‌توانند به صورت داوطلبانه کار کنند. ما به برگزاری انتخابات در موعد مقرر متعهدیم و چنین تهدیداتی از جانب طالبان نمی‌تواند ما را دلسرد کند.

طالبان: در مذاکرات باز است
محمد عباس استانکزی، مذاکره‌کننده ارشد طالبان ساعتی بعد از آنکه در دو حمله منسوب به این گروه در افغانستان دست کم ۴۸ تن کشته شدند، در گفتگو با بی‌بی‌سی گفت: امریکایی‌ها در مذاکرات‌شان به کشتن هزاران تن از اعضای طالبان اذعان کردند و این گروه با ادامه دادن به حملاتش در ضمن انجام مذاکرات کار اشتباهی انجام نداده است.

استانکزی خاطرنشان کرد: ما به نوبه خود در را به روی مذاکرات با امریکا باز گذاشته‌ایم. این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا چندی پیش از لغو مذاکرات کشورش با طالبان بعد از گذشت حدود یک سال از این مذاکرات خبر داد. روز سه شنبه در جریان حملاتی که علیه یک تجمع انتخاباتی هواداران اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان در استان پروان اتفاق افتاد دست‌کم ۲۶ تن کشته شدند و در انفجاری که حدود یک ساعت بعد از آن حملات در کابل رخ داد نیز ۲۲ تن دیگر کشته شدند. این حملات مرگبار‌ترین حملات رخ داده در افغانستان از زمان فروپاشی مذاکرات امریکا و طالبان محسوب می‌شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار