کد خبر: 969661
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴
معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲ با همکاری گروه صلح انجمن جامعه‌شناسی ایران به مناسبت روز جهانی دموکراسی نشستی برگزار کرده که در آن صادق زیباکلام، پروانه سلحشوری، علیرضا علوی‌تبار، مقصود فراستخواه و حاتم قادری سخنانی در مورد دموکراسی بیان کردند. نکته اول آنکه تهران به عنوان یک ابرشهر و پایتخت مشکلات متعدد اجتماعی و فرهنگی دارد که معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری می‌تواند برای بررسی و حل آن تلاش کند، اما ترجیح می‌دهد پتانسیل خود را در خدمت مباحث سیاسی بی‌سود برای مردم قرار دهد. نکته دوم سخنان پروانه سلحشوری، نماینده مجلس در این نشست است. او که سمت کنونی خود، یعنی نمایندگی مجلس را به دلیل وجود دموکراسی در ایران دارد، مردم ایران را آدم‌هایی معرفی کرده که پذیرای دموکراسی نیستند. او در این نشست گفته «در ایران بار‌ها و بار‌ها شنیده‌ایم که برخی می‌گویند ایران به یک رضاخان احتیاج دارد. منظور مردم از رضاخان، وجه استبدادی او و نه کار‌هایی است که انجام داده است؛ آن‌ها می‌گویند که یک رضاخان باید بیاید و با روحیه استبدادی‌اش اوضاع را درست کند... ما ایرانی‌ها اینطور هستیم و پذیرای دموکراسی نیستیم و به نظر من برای رسیدن به یک جامعه دموکراتیک احتیاج به زمان داریم...»

پروانه سلحشوری که با رأی مردم یعنی یک مسیر دموکراتیک، انتخاب شده تا برای حل مشکلات همین مردم تلاش کند، در حالی می‌گوید مردم پذیرایی دموکراسی نیستند که راه حل خود او برای حل مشکل ساده‌ای همچون اختلاف نظرات پیرامون ورود بانوان به استادیوم‌های ورزشی، قیام و انقلاب به سبک مردم تونس بود!

همین نظرات متناقض و همین پرداختن به امور سیاسی و جناحی و بی‌توجهی به مشکلات مردم توسط کسانی که از مسیر دموکراسی به مقامی رسیده‌اند، باعث شده تا برخی مردم در کلام دنبال استبداد رضاخانی بروند. مردمی که نشان داده‌اند علاقه به استبداد رضاخانی را باید طعنه‌شان به عملکرد نامطلوب امثال پروانه سلحشوری‌ها دانست که بله، اگر نتیجه دموکراسی امثال شما هستید، زنده باد استبداد رضاخانی!
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
0
0
جامعه بسیار کثیف و پر ظلم و ستم امروز ایران از رضاخان گذشته ، ایران امروز نیاز به فردی بسیار قدرتمندتر از رضاشاه و هیتلر و چنگیز و استالین دارد که میلیونها و بلکه دهها میلیون دزد و غارتگر و رانتخوار و شیاد و دروغگو را همراه خانواده‌شان قتل عام کند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
ناشناس اصلا دانسته ای که چه گفته ای؟؟!! دهها میلیون فاسد در ایران داریم؟ جمعیت ایران هشتاد میلیون است!! چند درصد هموطنانت را فاسد خطاب کرده ای؟؟؟؟
آقای مونیتور هم بدون توجه به مفاد توهینت به ملت شریف ایران متن تو را گذاشته که بقیه هم افکار کثیفت را بخوانند!!!
,,,
| Iran, Islamic Republic of
۰۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
میلیونها و بلکه دهها میلیون ...
خب دهها میلیون میکنه لااقل دوتا ده میلیون یعنی بیست میلیون دزد و غارتگر و فلان و بیسار
متوسط خانواده ایرانی لااقل 2 تا بچه + همسر + خود یارو میشه 4 نفر ضریدر بیست میلیون میشه دستکم 80 میلیون. جمعیت ایران هم که تقریبا همون 80 میلیونه
یعنی میماند خودت و بچه ها
یک کم براتون گنده نیست؟ لااقل به قبیله خودت رحم میکردی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
0
0
با این عبارت آخرتان بشدت مخالفم: «اگر نتیجه دموکراسی امثال شما هستید، زنده باد استبداد رضاخانی!». نتیجه دموکراسی هرچه باشد از حکومت رضاخانی بهتر است...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار