کد خبر: 969634
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶
از روش‌هایی که می‌توان کاربر را در سایت ماندگار کرد، استفاده از لینک‌های داخلی، ویدئو یا پادکست می‌باشد که امکان بستن سایت را از کاربر می‌گیرد.
با آموزش سئو در ویکی دمی، می‌توانید از جامع‌ترین پکیج‌های آموزشی رایگان و پولی، مقالات به روز در حوزه‌های سئو، دیجیتال مارکتینگ و وردپرس، آموزش ابزار‌ها مانند گوگل آنالیتیکس، سرچ کنسول و… مقالاتی که بیانگر تجربیات کارشناسان سئو در ۱۰ سال تجربه است، نیز بهره‌مند شوید. ناگفته نماند که مقالات سئو برای تمامی افراد از مبتدی گرفته تا پیشرفته بر روی سایت ویکی دمی موجود می‌باشد.

آیا با معنی سئو (SEO) آشنایی دارید؟

کلمه SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که به معنی بهینه سازی سایت برای موتور‌های جستجو می‌باشد و در واقع با هدف کسب جایگاه و رتبه بهتر سایت‌ها در موتور‌های جستجو به خصوص در موتور جستجوی گوگل، روی کار آمده است.

همانطور که میدانید، روزانه کاربران زیادی، برای رفع مشکلات و یا آموزش در حوزه‌های مختلف، دیدن عکس و فیلم و.. کلمات یا عباراتی را در گوگل یا دیگر موتور‌های جستجو مانند یاهو، بینگ و.. جستجو می‌کنند. هر کاربر، سایتی را که از نظر ارائه محتوا مانند به روز بودن محتوا، دارا بودن عکس، دارا بودن دیدگاه (در صورت نیاز)، دارا بودن سرعت سایت و دیگر مسائل، مناسب باشد را کلیک می‌کند و از اطلاعات آن‌ها نیز استفاده می‌نماید.

حال اگر محتوای آن سایت مناسب نباشد، کاربر آن صفحه از سایت را میبندد و از سایت دیگر، دیدن میکند. بعضی از کاربران هم هستند که زحمت بستن سایت را به خود نمی‌دهند و با استفاده از دکمه بک (Back)، جهت برگشتن به نتایج گوگل، استفاده می‌کنند که به این روش، pogo sticking گفته می‌شود.

هر دو روش گفته شده در بالا، تاثیرات منفی بر روی جایگاه سایت دارد و تا آن جایی که امکان دارد، نباید اجازه دهید که کاربران از این دو روش استفاده نمایند.

از روش‌هایی که می‌توان کاربر را در سایت ماندگار کرد، استفاده از لینک‌های داخلی، ویدئو یا پادکست می‌باشد که امکان بستن سایت را از کاربر می‌گیرد. یکی از نکات مهم در فاکتور‌های سئو، افزایش ماندگاری کاربر در سایت بوده که کمک بسیاری به افزایش رتبه و تبدیل نمودن کاربر به مشتری می‌کند.

نکته:

هرچه جایگاه سایت شما در گوگل بالاتر باشد، امکان کلیک کردن کاربر بسیار بیشتر بوده و شانس افزایش ترافیک و ورودی هم بیشتر می‌شود. قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و یا از همه مهمتر قرار گرفتن در لینک یک گوگل، امکان فروش را برای فروشگاه‌های اینترنتی، چند برابر میکند.

با آموزش سئو در ویکی دمی، به راحتی می‌توانید بدون داشتن هیچ زمینه‌ای در حوزه سئو، سایت خود را برای موتور‌های جستجو نیز بهینه نمایید. در صورتی که هنوز سایت ندارید و قصد راه اندازی آن را نیز دارید، می‌توانید مقاله راهنمای جامع ساخت یک سایت با استفاده از وردپرس که در سایت ویکی دمی موجود است را مطالعه نمایید.

اصطلاحات پر کاربرد در آموزش سئو

White Hat SEO: سئوی کلاه سفید، یکی از بهترین و اصولی‌ترین روش‌ها در سئو می‌باشد که سایت به صورت کاملا طبیعی، سئو شده و در رتبه و جایگاه بالا نیز قرار می‌گیرد.

Black Hat SEO: سئوی کلاه سیاه، دقیقا برخلاف white hat seo بوده و از روش‌های غیرقانونی و خلاف الگوریتم‌های گوگل برای سئو سایت استفاده می‌شود که امکان پنالتی و جریمه کردن گوگل بسیار زیاد است.

Gray Hat SEO: سئوی کلاه خاکستری، ترکیبی از روش‌های سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه سفید است و طوری از این روش استفاده می‌شود که گوگل متوجه استفاده از تکنیک‌های کلاه سیاه نمی‌شود.

Crawl: موتور‌های جستجو توسط ربات ها، برای خزیدن بین صفحات و ثبت اطلاعات موجود در سایت‌ها استفاده می‌کنند که عمل خزیدن بین صفحات را کراول یا crawling می‌گویند.

HTTPS: اسی (S) که در انتهای پروتکل HTTP قرار داده شده است، بیانگر یک پروتکل امنیتی است که اطلاعات را بین کاربر و سرور، کد می‌کند و از نفوذ هکر‌ها به درون سیستم جلوگیری می‌نماید. برای خرید گواهی SSL می‌توانید به سایت‌هایی که ارائه دهنده این گواهی امنیت هستند، مراجعه نمایید و سایت خود را برای یکسال امن کنید.

Anchor Text: هنگامی که یک کلمه یا عبارتی را به یک آدرس یا همان URL لینک کنید، انکرتکست یا انکورتکست میگویند. در بالا چندین کلمه یا عبارت داریم که به رنگ متمایز نشان داده شده است. مانند عبارت فاکتور‌های سئو.

CTR:مخفف کلمه Click Through Rate به معنی نرخ کلیک است و عموما با درصد و در سرچ کنسول مشخص می‌شود. به میزان درصد کل کلیک‌ها بر کل نتایج نمایش داده شده در گوگل، نرخ کلیک گفته می‌شود. یادتان باشد، هر چقدر CTR بالا باشد، تاثیر مثبت و بهتری در سئو دارد.

Bounce Rate: نرخ پرش به میزان درصدی گفته می‌شود که کاربران بدون دیدن صفحات دیگر سایت، از سایت شما خارج شوند که این عمل باعث افزایش نرخ پرش شده و برای سئو خوب نیست. حال برای دیدن Bounce rate، می‌توانید از گوگل آنالیتیکس خود استفاده نمایید. در صوتی که هنوز از این ابزار استفاده نکرده اید، بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

https://wikidemy.ir/google-analytics/

DA: Domain Authority یا دامین اتوریتی، توسط شرکت MOZ جهت امتیاز دهی و سنجش قدرت دامنه معرفی شده است که عدد آن از ۱ تا ۱۰۰ می‌باشد. هرچه عدد DA بیشتر باشد. قدرت دامنه بیشتر بوده و کاربران زیادی را به خود جذب می‌نماید.

PA: Page Authority یکی دیگر از شاخص‌های MOZ است که برای ارزیابی و سنجش صفحات یک سایت ایجاد شده است. هر چه PA یک سایت بیشتر باشد، آن صفحه از سایت، از دید کاربر معتبرتر بوده و بانس ریت پایین تری هم دارد.

آموزش سئو رایگان در ویکی دمی

افراد مبتدی در حوزه سئو می‌توانند با مطالعه مقالات آموزشی که حاصل تجربه کارشناسان ویکی دمی و هم ترجمه مقالات پر بازدید جهان است، دانش خود را در این زمینه افزایش دهند. این مقالات به گونه‌ای نوشته شده اند که کاربران با خواندن آن مقالات در کوتاه‌ترین زمان ممکن، می‌توانند بهترین نتیجه را اذعان خود نمایند.

کاربرانی که به دنبال یادگیری آسان‌تر ابزار‌ها هستند و میخواهند ابزار‌ها را به زبان فارسی با توجه به تجربه و مثال واقعی مشاهده نمایند، می‌توانند از فیلم‌های آموزشی رایگان که بر روی سایت ویکی دمی موجود است، استفاده نمایند.

البته افرادی هم هستند که به دنبال تجربیات یک کارشناس در حوزه سئو و بیشتر آموزش سئو داخلی، دیجیتال مارکتینگ و.. می‌باشند و البته می‌دانید که پیدا کردن مقاله یا فیلم آموزشی، که بیانگر چنین محتوایی باشد یا کم است و یا باید به صورت پولی آن را تهیه نمود. حال، سایت ویکی دمی با دارا بودن مقالاتی با عنوان Case study، توانسته تجربیات یک کارشناس در حوزه سئو را برای مخاطبان خاص خود تولید نماید و آن را به صورت رایگان در اختیار همگان قرار دهد.

از آنجاییکه الگوریتم‌های گوگل هم مدام در حال بروز رسانی هستند، نیاز است که کاربران با آخرین خبر‌ها و مقالات آموزشی در سئو آشنا شوند که سایت ویکی دمی، با بروز رسانی مقالات خود و منتشر مقالات و فیلم‌های جدید، این کار را برای کاربران نیز آسان‌تر نموده است.

پیشنهاد ما به شما این است که حتما روزانه چند باری به سایت ویکی دمی مراجعه نمایید تا از آخرین خبر‌ها و به روزترین مقالات با خبر شوید.

از دیگر ویژگی‌های خاص آکادمی مهارت آموزی آنلاین ویکی دمی، می‌توان به مشاوره رایگان و آنالیز سایت کاربران اشاره کرد که صاحبان کسب و کار اینترنتی، با مراجعه به بخش مشاوره و یا ارسال تیکت به بخش پشتیبانی، می‌توانند از خدمات و مزایای این سایت استفاده نمایند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
0
0
الان خیلی سایت های در زمینه سئو هستند
این سایتی که شما معرفی کردید به نام ویکی دمی خوب بود واقعا
توی محتواهاش اطلاعات واقعی و کاربردی خیلی خوبی داشت اما به نظرم اینم فقط چند وقت از این کارا میکنه تا مخاطب پیدا کنه بعدش اینم میشه مثل بقیه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار