کد خبر: 969622
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
سید شاهین موسوی فردا در مبارزه‌ای حساس به مصاف نماینده سرشناس فیلیپینی می‌رود و در صورت پیروزی مدال برنز جهانی خود را قطعی می‌کند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان از ۱۸ شهریور با حضور ۳۶۵ بوکسور از ۷۸ کشور در یکاترینبورگ روسیه آغاز شده و در حال برگزاری است.

۶ بوکسور از کشورمان با سرمربیگری علیرضا استکی در این رقابت‌ها شرکت کرده اند. ملی پوشان ایران تا این لحظه با کسب ۵ برد عملکرد نسبتا قابل قبولی در این رقابت‌ها از خود به نمایش گذاشته اند و یک نماینده از کشورمان نیز تا آستانه تاریخ سازی در بوکس ایران پیش رفته است.

از میان نمایندگان کشورمان سبک وزن‌ترین بوکسور مسلم مقصودی در وزن ۶۳ کیلوگرم بود که در اولین مبارزه خود با قبول شکست مقابل وریپا از تایلند از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

در وزن ۶۹ کیلوگرم سجاد کاظم زاده مقابل گرولی لاشا از گرجستان که سابقه قهرمانی جوانان اروپا را نیز در کارنامه دارد شکست خورد و حذف شد.

موفق‌ترین نماینده ایران در این مسابقات سید شاهین موسوی در ۷۵ کیلوگرم بود که در اولین دیدار مقابل نماینده‌ای از چین تایپه به پیروزی رسید. در دومین دیدار نماینده فلسطین مغلوب ملی پوش کشورمان شد و در سومین مبارزه نیز موسوی با پیروزی مقابل بوکسور چینی راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

احسان روزبهانی المپین ملی پوش کشورمان که به تازگی به وزن اصلی خود (۸۱ کیلوگرم) بازگشته است در مبارزه نخست خود مقابل استنیسکو بوکسور اهل اسلواکی به پیروزی رسید. در دومین مبارزه وی به مصاف ویتاکر از انگلیس رفت که سابقه قهرمانی در قاره اروپا را در کارنامه خود دارد. وی علیرغم ارائه نمایشی قابل قبول موفق به کسب نظر موافق داوران نشد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۹۱ کیلوگرم محمد شوریان رودرروی طارق محمد علی بوکسورعراقی به برتری رسید، اما در دور بعد وی مغلوب آدام هاموری از مجارستان شد و حذف شد.

در سنگین وزن (۸۱+) ایمان رمضانپور در اولین مبارزه خود مقابل روگاوا اوکراینی شکست خورد و از رقابت‌ها کنار رفت.

فردا در روز مهم بوکس ایران موسوی به مصاف اومیر مارسیال بوکسور فیلیپینی می‌رود. این بوکسور قهرمانی جوانان جهان، قهرمانی و نایب قهرمانی آسیا، برنز بازی‌های آسیایی جاکارتا و دو طلای بازی‌های شرق آسیا را در کارنامه دارد.

پیش از این دو بوکسور ایرانی در رقابت‌های جام جهانی موفق به کسب مدال برنز شده بودند، اما بوکسوری از کشورمان موفق نشده است در مسابقات قهرمانی جهان به مدال برسد. با این حساب موسوی در صورت پیروزی به نتیجه‌ای تاریخی در بوکس ایران دست پیدا می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار