کد خبر: 969587
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: برای آغاز سال تحصیلی جدید از اول مهرماه حدود ۱۰ هزار کلاس درس در سه هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی با ۲۵۰ هزار نفر آماده‌سازی شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، احمد ناصری در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: همه مدارس دولتی و غیر دولتی استان برای آغاز سال تحصیلی و حضور به موقع دانش آموزان در اول مهرماه آماده‌سازی شده و ابلاغ ۱۹ هزار معلم نیز برای حضور در کلاس‌های درس صادر شده است.

وی تعداد دانش‌آموزان همه مقاطع و پایه‌های تحصیلی در استان اردبیل را ۲۵۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: تعداد دانش‌آموزان امسال استان نسبت به سال گذشته اندکی افزایش یافته است.

ناصری از انتقال و توزیع ۲ میلیون جلد کتاب درسی برای آغاز سال تحصیلی جدید در استان اردبیل خبر داد و اضافه کرد: با همکاری اولیای دانش‌آموزان، از اول مهر ماه ۲۰ هزار نفر از دانش‌آموزان استان نیز به وسیله ۲ هزار سرویس مدرسه ایاب ذهاب کرده و در محل آموزشگاه خود حاضر خواهند شد.

وی با اشاره به اجباری نبودن تهیه لباس فرم دانش‌آموزان برای حضور در مدارس بیان کرد: تصمیم‌گیری در این زمینه به شورای مدارس واگذار شده و در همین راستا ۳۴۰ مدرسه در استان اردبیل با ۵۷ هزار دانش آموز معادل ۲۳ درصد از جمعیت دانش‌آموزی استان برای تهیه لباس فرم و یکدست تصمیم گیری کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین گفت: استانداردسازی تجهیزات گرمایشی مدارس استان آغاز شده و هم‌اکنون ۷۰ درصد مدارس استان دارای سامانه گرمایش مرکزی و ایمن هستند.

او اضافه کرد: عملیات گازرسانی و تجهیز به سامانه‌های گرمایشی ایمن در ۳۱۵ مدرسه روستایی استان با ۶۳۵ کلاس درس نیز آغاز شده و با سرعت ادامه دارد و امیدواریم که تا آغاز فصل سرما، همه مدارس و کلاس‌های درس استان به سامانه گرمایشی ایمن و استاندارد تجهیز شود.

ناصری همچنین از واگذاری و اضافه شدن ۳۵ واحد آموزشی، پرورشی و ورزشی جدید به تعداد واحدهای در حال بهره‌برداری آموزش و پرورش استان تا اول مهرماه امسال خبر داد و افزود: پنج مورد از این پروژه‌ها، جزو فضاهای ورزشی بزرگ و مجهز است.

وی همچنین با اشاره به تامین تجهیزات مورد نیاز مدارس استان بیان کرد: تجهیزات مورد نیاز مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان با تامین ۵۰ میلیارد ریال اعتبار تهیه و امروز به محل‌های تعیین شده ارسال شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تامین نیروی انسانی را از جمله نیازهای اساسی بخش آموزش استان برشمرد و اضافه کرد: سال گذشته حدود هزار نفر و امسال نیز بیش از هزار و ۱۰۰ نفر از کارکنان و معلمان بازنشسته شدند ولی میزان جذب خیلی محدود بود.

وی اظهار کرد: امسال در قالب پروژه مهر به منظور آغاز سال تحصیلی جدید، نرم افزاری توسط کارشناسان آموزش و پرورش استان برای رصد وضعیت همه مدارس با سطوح دسترسی مدیر مدرسه تا مدیرکل استان تهیه شد که این طرح ابتکاری مورد توجه وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته و قرار است به صورت سراسری در همه کشور استفاده شود.

ناصری همچنین مدرسه محوری، برنامه محوری، توانمندسازی، کار جهادی و رشد کیفی را شعار امسال اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل اعلام کرد و گفت: در کنار این، با تصمیم شورای مدرسه برای هر مدرسه نیز یک شعار انتخاب شده و در طول سال تحصیلی پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به این که همه مدارس غیردولتی استان تک نوبته هستند و پوشش تحصیلی در استان نزدیک ۱۰۰ درصد است، بیان کرد: برخی از مدارس دولتی استان به علت تراکم دانش آموزان دو نوبته هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین توسعه مدارس غیردولتی را از جمله سیاست‌های مورد پیگیری دولت عنوان کرد و ادامه داد: در سال تحصیلی جدید، حدود ۴۵ هزار دانش آموزش معادل ۲۰ درصد دانش آموزان استان در مدارس غیردولتی تحصیل خواهند کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر