کد خبر: 969557
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
وزیر بهداشت درباره مباحثی که تحت عنوان فرار مالیاتی پزشکان مطرح می‌شود، گفت: همانطور که فرار مالیاتی ممکن است در بسیاری از اقشار وجود داشته باشد، درصدی هم در جامعه پزشکی وجود دارد، اما نباید به بهانه‌های مختلف پزشکان را بکوبیم.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سعید نمکی در حاشیه چهل و چهارمین سالروز تاسیس اورژانس کشور درباره استخدام سه هزار نیروی جدید در سازمان اورژانس کشور گفت: برای رفع کمبود کادر خدماتی اورژانس به ویژه در زمینه تکنیسین‌های اورژانس حدود سه هزار مجوز جدید را در دو نوبت ارائه کرده‌ایم که در نوبت اول ۱۰۰۰ نفر و در نوبت دوم هم دو هزار نفر به کارگیری می‌شوند. با پیوستن این سه هزار نیرو، تعداد نیرو‌های اورژانس از ۱۷ هزار نفر به ۲۰ هزار نفر خواهد رسید و امیدواریم کمبود کادر نیروی اورژانس کشور به حداقل برسد.
وی افزود: در عین حال نیازمان به نیروی انسانی با هوشمندسازی اورژانس و استفاده از روش‌های تله مدیسین یا کنترل از راه دور و وصل شدن آن‌ها به سامانه‌های هوشمند به حداقل خواهد رسید. از طرفی برای اولین بار در نظر داریم که تکنسین فوریت‌های پزشکی زن را در کشور تربیت کنیم که مجوز این اقدام صادر شده است.
نمکی درباره میزان دارو‌هایی که به کشور وارد می‌شوند، گفت: در حال حاضر سه درصد از داروهایمان وارداتی است. ما با حمایت از تولید داخل، تشویق و ترغیب تولید کننده‌های داخلی، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان که حدود ۱۲۰۰ شرکت دانش بنیان در این عرصه فعالیت می‌کنند و با استفاده از انتقال دانش فنی، امیدواریم که این سه درصد را در دو سال آینده به یک درصد تقلیل دهیم. تقریباً در همه کشور‌های جهان هم شاهدیم که ۱۰۰ درصد نیاز‌های دارویی‌شان را خودشان تامین نمی‌کنند چراکه این کار مقرون به صرفه نیست.
نمکی تاکید کرد: به هرحال تولیدکنندگان داخلی هم باید بتوانند استاندارد‌های ما را پاس کنند و در حد استاندارد‌های جهانی تلاش کنند تا قدرت صادرات دارو‌ها را داشته باشند. از طرفی تولیدکنندگان داخل باید ضوابط و استاندارد‌ها را رعایت کنند.
وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره بحث مالیات پزشکان، گفت: بار‌ها اعلام کرده‌ام که باید از قانون تمکین کنیم. من همواره همکارانم را به تمکین از قانون تشویق کرده‌ام. از طرفی بار‌ها عرض کرده‌ام که جامعه پزشکی کشور را به بهانه‌های مختلف نکوبیم.
وی ادامه داد: جامعه پزشکی همان جامعه پزشکی است که در دوران جنگ و دفاع مقدس وضعیت را اداره کرد و در سیل زلزله و همه سختی‌ها در کنار مردم بوده است. تردید ندارم که همانطور که فرار مالیاتی ممکن است در بسیاری از اقشار وجود داشته باشد، درصدی هم در جامعه پزشکی وجود دارد. در عین حال باید توجه کرد که درصد عمده فعالیت پزشکی‌مان در بخش دولتی است که در پایان هر ماه ما کل مالیات را از پزشکان کسر می‌کنیم و به حساب دولت می‌ریزیم. در بخش خصوصی هم واقعاً آن ارقام نجومی که برخی اعلام می‌کنند، وجود ندارد، اما این طور هم نیست که بگوییم هیچ گونه فرار مالیاتی وجود ندارد.
نمکی تاکید کرد: ما هم از همکاران طبیب و کادر پزشکی‌مان تقاضا داریم که از قانون و مصوبات مجلس تمکین کنند و در عین حال از صدا و سیما، رسانه‌ها و ... هم تقاضا داریم که باعث تخریب سرمایه اجتماعی سنگینی به نام نیروی پزشکی کشور نشوند.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار