کد خبر: 969523
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی همه تلاش‌ها را برای پیروزی در انتخابات امروز به کار گرفته و تنها یک روز مانده به انتخابات وعده داده است که اگر در این انتخابات پیروز شود، «همه شهرک‌ها» در کرانه باختری را به سرزمین اشغالی ملحق می‌کند که آخرین نظرسنجی انتخاباتی حاکی از این است که ائتلاف آبی - سفید برای نخستین‌بار با یک کرسی از حزب لیکود پیشی گرفته است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرده است که اگر در انتخابات پیش‌رو پیروز شود، شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری را که شامل یک شهرک در عمق بزرگ‌ترین شهر فلسطینی می‌شود، به سرزمین اشغالی ملحق خواهد کرد. او همچنین در اقدامی دیگر از طریق کابینه طرح قانونی کردن یک شهرک صهیونیستی غیرقانونی در منطقه دره اردن را قانونی کرد. نتانیاهو در اقدامی دیگر از به‌راه انداختن عملیات نظامی گسترده در نوار غزه عقب‌نشینی کرده است.

پیش‌بینی‌ها از نتیجه انتخابات
آخرین نظرسنجی مرکز آمار رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد در انتخابات کنست اسرائیل، ائتلاف آبی- سفید موفق به کسب ۳۲کرسی خواهد شد، درحالی‌که حزب لیکود تنها ۳۱ کرسی را از آن خود خواهد کرد. این در حالی است که حزب لیکود در انتخابات قبل با کسب ۳۷کرسی موفق به تشکیل کابینه نشده و به این ترتیب زمینه را برای برگزاری مجدد انتخابات فراهم کرد.

دیگر فهرست‌های انتخاباتی
فهرست مشترک شامل چهار حزب است؛ حزب دموکراتیک صلح و برابری، جنبش اسلامی، اتحاد دموکراتیک ملی و جنبش عرب برای تغییر. براساس نظرسنجی‌ها پیش‌بینی می‌شود که این فهرست حدود ۱۰ تا ۱۲ کرسی را در این انتخابات به دست بیاورد. ائتلاف یامینا که متشکل از سه حزب شهرک‌نشین است و معمولاً در محافل جریان مذهبی صهیونیستی فعالیت می‌کند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که این فهرست ۸ تا ۱۰ کرسی را به خود اختصاص دهد.
حزب اسرائیل خانه ما به ریاست آویگدور لیبرمن براساس نظرسنجی‌ها هفت تا هشت کرسی را می‌تواند در این انتخابات کسب کند. فهرست حریدی‌های حزب شاس و اشکنازی بر اساس نظرسنجی‌ها ۱۳ تا ۱۴ کرسی را به خود اختصاص می‌دهند. اردوگاه دموکراتیک متشکل از حزب میرتز و اسرائیل دموکراتیک به ریاست ایهود باراک براساس نظرسنجی‌ها می‌تواند شش تا هفت کرسی را در این انتخابات به دست بیاورد.

ائتلاف کار- جشر که متشکل از حزب کار به ریاست عمیر پرتز و حزب جشر به ریاست اورلی لیفی بوده و از حزب اسرائیل خانه ما جدا شده است، حدود ۷/ ۱ درصد از آرا را به خود اختصاص داده و پیش‌بینی می‌شود که پنج تا شش کرسی را در این انتخابات نصیب خود کند. حزب بزرگی یهود که از جنبش تروریستی کاخ ناشی شده و عملاً در بسیاری از کشور‌های جهان وجود دارد، یکی از جنبش‌های افراط‌گرا است. در هفته‌های اخیر نظرسنجی‌ها نشان می‌داد که این حزب می‌تواند چهار کرسی را در انتخابات امروز به خود اختصاص دهد که بسیاری در این نتیجه تردید دارند. همانطور که در انتخابات آوریل نظرسنجی‌ها پیش‌بینی کرده بود که فهرست زهوت، پنج تا شش کرسی را بتواند کسب کند که تنها نیمی از آن در نتیجه محقق شد.

نتانیاهو از سال ۲۰۰۹ به طور مستمر در منصب نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی قرار گرفته و درجولای گذشته به عنوان کسی که در میان مقامات صهیونیستی بیشترین مدت را در این منصب به خود اختصاص داده شناخته شد.

دست‌وپا زدن نخست‌وزیر
آسوشیتدپرس درباره اقدامات نتانیاهو در این انتخابات نوشت که او برای ادامه بقای سیاسی خود می‌جنگد. از این‌رو وعده‌های انتخاباتیِ بسیار تند و افراطی داده است تا آرای بیشتری را کسب کند. این خبرگزاری امریکایی نوشت که نخست‌وزیر، همچنین قول داده است که دره اردن را به اسرائیل ملحق سازد و این در حالی است که اگر قرار باشد بر اساس راه‌حل دو کشوری، یک کشور مستقل فلسطینی تأسیس شود، آن کشور حتماً به دره اردن- به عنوان یک منطقه حاصلخیزِ کشاورزی برای تأمین نان و سایر مایحتاج مردم فلسطین- نیاز خواهد داشت.

منتقدان بر این باورند که در صورت پیروزی نتانیاهو در انتخابات امروز و پافشاری وی بر اجرای وعده انتخاباتی‌اش مبنی بر الحاق مناطق یاد شده در کرانه باختری و دره اردن به سرزمین‌های اشغالی، هرگونه امیدی برای ایجاد کشور مستقل فلسطین از بین خواهد رفت.

شرایط به گونه‌ای است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا هم در صفحه توئیتر خود از پیمان امنیتی جدید با رژیم صهیونیستی خبر داد؛ پیمانی که در جریان مکالمه تلفنی او با نتانیاهو شکل گرفته است. روزنامه القدس‌العربی پیش‌بینی کرده که در صورت شکست نتانیاهو در انتخابات، بحرانی سیاسی در سرزمین اشغالی شکل خواهد گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار