کد خبر: 969511
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۰
پسری که هنگام شوخی با یکی از دوستانش باعث کور شدن یکی از چشم‌هایش شده‌بود، درخواست گذشت کرد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، رسیدگی به پرونده از ۱۱‌آبان‌سال‌۹۷، با تخلیه چشم چپ پسر ۲۰‌ساله به نام ماهان در جریان یک شوخی دوستانه آغاز شد. پسر جوان که به تازگی از بیمارستان مرخص شده بود در طرح شکایت خود به مأموران گفت: «چند روز قبل با دوستم برای خرید کتاب کمک درسی از خانه بیرون رفتم که هنگام برگشت در پارک مرزداران یکی از دوستانم به نام آرمان را دیدم. او همراه دوستانش دور یک آتش نشسته بود و در حال خوردن مشروب بود. آرمان وقتی مرا دید خواست برایش سیگار بخرم. قبول کردم و بعد از خرید سیگار دوباره وارد پارک شدم که یکباره شروع به فحاشی کرد.» شاکی ادامه داد: «آرمان مست بود. بار‌ها دیده بودم او در حالت شوخی سنگ و چوب پرتاب می‌کند. آن روز وقتی شروع به فحاشی کرد چوب را در دستش دیدم به همین خاطر از ترس پشت بوته‌ها رفتم و پنهان شدم. در یک لحظه سرم را بالا آوردم تا اعتراض کنم، اما او چوب را از فاصله ۵ متری به سمتم پرتاب کرد که باعث آسیب چشمم شد.»

با ثبت این شکایت آرمان دستگیر شد و در بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرد.

با کامل شدن تحقیقات پرونده به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و صبح دیروز روی میز هیئت قضایی به ریاست قاضی بابایی قرار گرفت.

ابتدای جلسه شاکی در جایگاه قرار گرفت و گفت: «با از دست دادن چشمم، پول برای گذاشتن پروتز نداشتم به همین دلیل چهره‌ام خیلی بهم خورد. این حادثه در روحیه‌ام تأثیر بدی گذاشت به همین دلیل سعی کردم با متهم روبه‌رو نشوم. الان هم که او را می‌بینم حالم بد می‌شود.» شاکی در ادامه گفت: «آن روز به خاطر عمل جراحی نتوانستم شکایت کنم به همین دلیل چند روز بعد از حادثه شکایت کردم. قصاص می‌خواهم و اگر امکان قصاص چشم وجود ندارد درخواست پرداخت دیه دارم.»

سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: «من و ماهان با هم دوست بودیم و خصومتی نداشتیم. این اتفاق به خاطر یک شوخی بود و قصد آسیب رساندن به او را نداشتم. آن روز مست بودم که چوب را پرتاب کردم و این حادثه رقم خورد.»

متهم ادامه داد: «بعد از این حادثه بلافاصله با اورژانس تماس گرفتم و ماهان را به بیمارستان رساندم. بعد از اینکه شنیدم او چشمش را از دست داده خیلی ناراحت شدم. پشیمانم و تقاضای بخشش دارم و حاضرم دیه چشم را بپردازم.»

در پایان هیئت قضایی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار