کد خبر: 969510
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹
درخواست تلفن همراه برای تماس ضروری شیوه‌ای بود که دختر جوان و دو همدستش برای سرقت‌های سریالی خود به کار می‌بردند که همگی بازداشت شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، این پرونده از اسفند‌سال قبل و همزمان با طرح شکایت‌های مشابه درباره سرقت گوشی تلفن‌های همراه در نقاط مختلف تهران به جریان افتاد. یکی از شاکیان در توضیح شکایت خود به مأموران کلانتری‌۱۲۷ نارمک گفت: در حال عبور از خیابان گلستان‌دوم بودم که دختری جوان خودش را به من رساند و گفت تلفن همراهش را در خانه جا گذاشته است و خواست گوشی ام را به او بدهم تا تماسی ضروری بگیرد. من هم به حرفش اعتماد کردم و گوشی‌ام را به او دادم. دختر جوان در حالی که وانمود می‌کرد که در حال شماره گرفتن است پا به فرار گذاشت. من هم او را دنبال کردم که ناگهان دو مرد جوان با چاقو و قفل فرمان سد راهم شدند. آن‌دو مرد که حدوداً ۲۰‌ساله بودند من را به شدت کتک زدند و سپس همراه آن دختر سوار یک خودروی پراید شدند و گریختند. کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس‌آگاهی تهران با بررسی شکایت‌های مطرح شده و بررسی دوربین‌های مداربسته موفق شدند شماره پلاک خودروی پراید را به دست آوردند و مالک آن را که پسری ۲۱‌ساله به نام پرویز بود، شناسایی و بازداشت کنند. او در اولین بازجویی‌ها جرمش را انکار کرد و گفت: من دانشجو هستم و نقشی در ارتکاب سرقت‌ها نداشته‌ام. وی، اما زمانی که از سوی شاکیان به عنوان یکی از سارقان شناسایی شد به جرمش اعتراف کرد و دو عضو دیگر باند به نام‌های سارا ۲۰‌ساله و عابد ۲۲‌ساله را به پلیس معرفی کرد. پرویز گفت: سارا سردسته باند است و من مدتی قبل در خیابان با او آشنا شدم. به خاطر این که هر دو مشکل مالی داشتیم پیشنهاد سرقت داد و نقشه سرقت را طراحی کرد. بعد من، عابد را که خیاط محل‌مان بود هم به باند اضافه کردم. مطابق نقشه سارا به بهانه درخواست تماس اضطراری خودش را به سوژه‌هایی که انتخاب می‌کردیم می‌رساند و بعد از گرفتن گوشی تلفن همراهشان فرار می‌کرد. وقتی هم که شاکیان او را دنبال می‌کردند ما راهشان را سد کرده و با تهدید چاقو و قفل فرمان آن‌ها را کتک می‌زدیم و فرار می‌کردیم. گوشی‌های سرقت شده را هم به مالخران فروخته و پول آن را بین خودمان تقسیم می‌کردیم. با اطلاعاتی که متهم در اختیار پلیس گذاشت عابد و سارا در مخفیگاه‌هایشان در خیابان‌های جمهوری و بی‌سیم شناسایی و بازداشت شدند.

سرهنگ کارآگاه نثاری، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت گفت: در حال حاضر ارزش ریالی پرونده یک میلیارد تومان است و تحقیقات برای شناسایی جرائم بیشتر متهمان در جریان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار