کد خبر: 969398
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۰
غربگرایان هنگ‌کنگی که چندی پیش با بلند کردن پرچم امریکا و عکس ترامپ خواستار مداخله امریکا شده بودند تا شاهد روشنی باشند در تأیید صحت اظهارات مقامات چینی در دخالت امریکا در این جزیره حالا با تجمع مقابل کنسولگری انگلیس و بالا بردن عکس ملکه و دعا برای سلامتی او آشکارا خواستار مداخله دولت انگلیس در این منطقه شدند که تقریباً تمام قرن گذشته مستعمره آن بود.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش فارس، صد‌ها نفر از معترضان چین‌ستیز هنگ‌کنگی روز گذشته با در دست داشتن پرچم‌های ملی انگلیس و سر دادن شعار «خدا ملکه را حفظ کند» در مقابل کنسولگری این کشور تجمع کردند و از ملکه فرتوت روباه پیر استعمار خواستند تضمین کند که چین به تعهدات خود در مورد آزادی‌های این منطقه احترام بگذارد.

هنگ‌کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ تحت سیطره انگلیس بوده است، اما در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان استعماری با بریتانیا، به جمهوری چین پیوست. این منطقه، بیش از ۷ میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از مراکز مهم مالی در منطقه شرق آسیا و جهان به شمار می‌رود. غربگرایان به انگلیسی فریاد می‌زدند: «یک کشور، دو سیستم، مرده است»، «هنگ‌کنگ آزاد است» و برخی از آن‌ها پرچم‌های انگلیس را نیز در دست داشتند.

با توجه به اینکه بسیاری از جوانان هنگ‌کنگی به دنبال خروج از این شهر هستند، اعلام می‌کردند که بریتانیا باید وضعیت گذرنامه‌های ملی انگلیس را تغییر دهد. این گذرنامه‌ها به دارندگان آن اجازه می‌دهد تا به مدت شش ماه به انگلیس سفر کنند، اما حق زندگی و کار در آنجا را ندارند. از همین رو سفارت چین در لندن، در زمینه حمایت سیاستمداران انگلیسی از اعتراضات هنگ‌کنگ هشدار داده است. پیش از این معترضان هنگ‌کنگی با تجمع در برابر کنسولگری امریکا، از ترامپ خواستند برای نجات آن‌ها در هنگ‌کنگ مداخله نظامی کند.

پکن اعلام کرده است که واشنگتن در دامن زدن به آشوب‌های هنگ‌کنگ نقش داشته است. اخیراً نیز تصاویری از یک دیپلمات امریکایی در حین دیدار با رهبران معترضان هنگ‌کنگ منتشر شده است. ناآرامی‌ها در هنگ‌کنگ پس از آن آغاز شد که دولت محلی این منطقه لایحه‌ای قضایی ارائه کرد که استرداد مجرمین به سرزمین اصلی چین را مقدور می‌کرد. با وجود تعلیق این لایحه، اعتراضات همچنان ادامه یافت و به سرعت رنگ و بوی جدایی‌طلبانه به خود گرفته است. پکن معتقد است که این ناآرامی‌ها در کنار جنگ تجاری واشنگتن، جزئی از یک راهبرد بزرگ‌تر برای اعمال فشار به جدی‌ترین رقیب اقتصادی امریکاست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار