کد خبر: 969388
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با هشدار به آموزش و پرورش برای به کارگیری سرویس‌های مدرسه قانون‌مند اعلام کرد که در بازگشایی مدارس علاوه بر حدود ۱۵‌هزار مأمور پلیس راهور از یک‌صد‌هزار همیار برای نظارت بر ۱۱۲‌هزار خودرویی که قرار است بیش از ۲ میلیون دانش‌آموز را جابه‌جا کنند، استفاده می‌شود.
غلامرضا مسکنی
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، سردار هادیانفر در نشست خبری صبح دیروز تأکید کرد: مجری سرویس مدارس باید خارج از تاکسی‌ها و آژانس‌ها باشد و رانندگان اینگونه سرویس‌ها باید دوره آموزشی را طی کرده باشند.

به گفته سردار هادیانفر استان‌های همدان، بوشهر و غرب استان تهران در سال گذشته بیشترین میزان تصادفات را همزمان با بازگشایی مدارس داشتند که امسال پیش از آغاز طرح بازگشایی مدارس، ابلاغیه‌های لازم به آن‌ها داده شد. وی افزود: امروز خودرو‌های شخصی سهم ۵۳‌درصدی، تاکسی‌ها سهم ۱۹‌درصدی، ون‌ها سهم ۶‌درصدی، مینی‌بوس و اتوبوس سهم ۵‌درصدی و سایر خودرو‌ها سهم ۱۵‌درصدی در سرویس‌دهی مدارس دارند و باز هم تأکید می‌کنم شهرداری‌ها برابر آیین‌نامه اجرایی در حوزه سرویس‌دهی به مدارس عمل کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه گفت: پلیس در بازگشایی مدارس علاوه بر استفاده از ۱۴‌هزار و ۹۰۲‌مأمور پلیس راهور در سراسر کشور در قالب گشت‌های نامحسوس و محسوس و موتوری از یک‌صد هزار پلیس‌یار هم استفاده می‌کند که اگر راننده‌ای با این پلیس‌یار‌ها همکاری نکند، ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شود و سه‌نمره منفی خواهد گرفت. سردار هادیانفر با بیان اینکه در حوزه مدارس ۱۱۲‌هزار وسیله برای بیش از ۲ میلیون دانش‌آموز در نظر گرفته شده است، با بیان اینکه ایمنی سرویس از اولویت‌های مهم است، گفت: مدارس باید از سرویس‌هایی استفاده کنند که معاینه فنی معتبر دارند، متأسفانه در این حوزه نابسامانی‌هایی وجود دارد که شهرداری‌ها باید در این حوزه وارد شوند.

تأکید بر استفاده از کمر بند ایمنی
رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه با بیان اینکه متأسفانه به‌رغم توصیه‌های صورت گرفته به علت نبستن کمر‌بندایمنی ما افزایش سه‌درصدی در جان‌باختگان سرنشینان خودرو داشته‌ایم، درباره سهم وسایل نقلیه در تصادفات گفت: در موضوع تصادفات خودروی سواری نقش ۵۹ درصدی، موتورسیکلت سهم ۲۷‌درصدی، وانت بار سهم ۷/۳‌دهم درصدی، کامیون نقش ۴/ ۸ دهم درصدی و عابران سهم ۲۰‌درصدی دارند و ۸۸ درصد تصادفات در محور‌های اصلی و فرعی و ۱۲‌درصد در محور‌های روستایی اتفاق می‌افتد.

سردار هادیانفر درباره وضع کشته‌شدگان جاده‌ای نیز بیان کرد: عابران سهم ۱۹/ ۷ دهم درصدی، موتورسیکلت سواران سهم ۲۰‌درصدی، رانندگان خودرو‌ها و سرنشینان سهم ۵۹ درصدی دارند و عامل اصلی در تصادف منجر به فوت سرنشینان خودروها، استفاده نکردن از کمربند ایمنی است، بنابراین بر استفاده از کمربند ایمنی هم در صندلی جلو و صندلی عقب تأکید داریم و در صورتی که این مهم مغفول بماند مشمول جریمه می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: از ابتدای طرح تابستانه تا ابتدای شهریور آمار جان‌باختگان به میزان هفت‌دهم درصد افزایش داشته است، اما تا هفدهم‌شهریور بر اساس آمار ناجا، این آمار کاهش یافته است. سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: افرادی که در صحنه تصادف جان می‌بازند بیش از ۵۳‌درصد آمار جان‌باختگان تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند، ۶ درصد افراد سانحه‌دیده نیز حین انتقال به بیمارستان و ۴۰‌درصد هم در مراکز بیمارستانی، جان خود را از دست می‌دهند. وی با بیان اینکه ۲۵‌درصد از جان‌باختگان حوادث ترافیکی بر اثر واژگونی خودرو بوده است، گفت: در ایام محرم متأسفانه این آمار به ۴۹‌درصد رسیده است. سردار هادیانفر درباره آمار جان‌باختگان گفت: ۱۹‌درصد از جان‌باختگان عابران پیاده، ۲۱‌درصد موتورسیکلت‌سواران، ۵۰‌درصد سرنشینان خودرو و ۱۰‌درصد کودکان بوده‌اند.

وی درباره نقش وسایل نقلیه در تصادفات گفت: ۵۹‌درصد سواری‌ها، ۲۷‌درصد موتورسیکلت‌ها، ۷ درصد وانت‌ها، چهار‌درصد کامیون‌ها و چهار‌دهم درصد ناوگان عمومی در تصادفات نقش داشتند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار