کد خبر: 969387
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲
زن فریبکار که متهم است پس از دوستی با تاجر چینی سنگ‌های قیمتی او را سرقت کرده‌است، بازداشت شد و به جرمش اعتراف کرد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، ۲۹‌خردادماه زن جوانی همراه وکیل خود وارد دادسرای ناحیه دو تهران شد و موضوع یک کلاهبرداری را گزارش داد. او گفت: من تبعه کشور چین هستم و سال‌هاست که در کار تجارت بین ایران و چین فعالیت می‌کنم. در حال حاضر زنی ۳۴‌ساله به نام دنیا من را فریب داده و سنگ‌های قیمتی‌ام را که ۳۰۰ میلیون تومان ارزش داشت، سرقت کرده است که درخواست رسیدگی دارم.

بعد از مطرح شدن شکایت تیمی از کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس‌آگاهی تهران مأمور رسیدگی به پرونده شدند. سپس زن چینی مورد تحقیق قرار گرفت و جزئیات بیشتری از ماجرای کلاهبرداری را شرح داد. او گفت: اوایل امسال بود که در محل اقامتم در نیاوران با دنیا آشنا شدم.

بعد از مدتی دوستی ما بیشتر شد به طوری که بیشتر وقت‌ها با او به تفریح می‌رفتم. وقتی فهمیدم که دنیا در کار جواهرسازی فعالیت می‌کند به او گفتم که من علاوه بر فعالیت تجاری در کار جواهرات هم فعال هستم و مقداری از سنگ‌های قیمتی که داشتم را به او نشان دادم. دنیا بعد از دیدن سنگ‌های قیمتی به من پیشنهاد داد تا مجموعه سنگ‌ها را برای مدتی در اختیارش بگذارم که قبول کردم و راهی چین شدم.

شاکی ادامه داد: چند روز قبل وقتی به ایران آمدم با دنیا تماس گرفتم تا سنگ‌ها را از او بگیرم، اما به تماس‌هایم جواب نداد و بعد گوشی‌اش را خاموش کرد. حالا فهمیده‌ام که او سنگ‌ها را سرقت کرده و درخواست کمک دارم.

با اطلاعاتی که شاکی در اختیار پلیس گذاشت کارآگاهان متوجه شدند که هویت واقعی دنیا، سارا است که مخفیگاه او در شمال غرب تهران شناسایی و متهم ۱۱‌شهریور بازداشت و سنگ‌های قیمتی هم از محل کشف شد.
سارا در بازجویی به سرقت سنگ‌ها اعتراف کرد و گفت: سال‌هاست که در کار جواهرسازی در محدوده نیاوران فعال هستم. وقتی با تاجر چینی آشنا شدم و سنگ‌های گرانقیمتش را دیدم تصمیم به سرقت آن گرفتم، اما بازداشت شدم.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جرائم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت با اعتراف متهم و کامل شدن تحقیقات وی به دستور قاضی روانه زندان شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار