کد خبر: 969349
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
موضوع حجاب موضوعی است که در گذشته و تاریخ این مرز و بوم ریشه دوانیده است و فارغ از دین و مذهب در باور و اعتقادات مردم ما وجود داشته و دارد.
سرگرد علی صباحی فرد، رییس اطلاع رسانی پلیس پایتخت
سرویس حوادث جوان آنلاین: در فلسفه طراحان چهارشنبه‌های سفید، زن کالایی است که باید خود را بزک کند و خود را برای دیگران به نمایش بگذارد. بماند که برخی انگشت شمار بر مهملات مبلغ این چهارشنبه‌های پلید صحه گذاشته اند، اما نباید فراموش کرد که شأن و مرتبه انسان و انسانیت چیزی فراتر از آن است که در قاموس سخیف برخی افراد خودفروخته قرار بگیرد، ولی نباید فراموش کرد که مرتبه و جایگاه انسانیت به مراتب اجل‌تر از آن است که بتوان آن را به ثمن بخس به فروش رساند.
موضوع حجاب موضوعی است که در گذشته و تاریخ این مرز و بوم ریشه دوانیده است و فارغ از دین و مذهب در باور و اعتقادات مردم ما وجود داشته و دارد.
از دیرباز ایرانیان مردمانی موحدبوده اند و از گذشته‌های دور به پندار، گفتار و کردار نیک اعتقاد و در قاموسشان خوب بودن و خوب زیستن جایگاه ویژه‌ای داشته است، به گونه‌ای که می‌توان ایرانیان را از با فرهنگ‌ترین و متمدن‌ترین انسان‌ها دانست. چنانچه تاریخ و آثار و میراث برجای مانده از گذشتگان شان مؤید این موضوع می‌باشد. اما آنچه در این مقوله به آن پرداخته می‌شود حجاب و پوشش مردان و زنان ایرانی است که با توجه به مستندات به دست آمده پوشش زنان و مردان ایران زمین از قبل از ورود اسلام به این دیار پوشش مناسب و محجوبی بوده است. پوششی که بعد از ورود دین مبین اسلام به ایران با توجه به جامعیت آن بدون تبصره و حذف و اضافه‌ای پذیرفته شده و تغییری بنیادی در آن ایجاد نگردید.
از این رو باید اذعان داشت که حجاب از ارزش‌های کهن ایرانیان است که بعد از ورود اسلام به عنوان یک اصل بر آن صحه گذاشته شد و مورد تحسین و تکریم قرار گرفت؛ لذا حجاب بیش از آنکه اسلامی باشد ایرانی است که در دین مبین اسلام نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. از سوی دیگر حجاب حصن و حصاری است که برای شخص محجبه حریمی ایجاد می‌کند؛ حریمی که با خود، مصونیت به همراه دارد.
موضوعی که می‌توان در یک بررسی میدانی صحت و سقم آن را متوجه شد هرچند که با نگاهی دقیق‌تر و در بررسی پرونده‌های ارجاع شده به مرکز انتظامی و محاکم قضائی به وضوح مشخص است که پرونده‌هایی که به دلیل مزاحمت تشکیل شده اند علت تامه آن نبودن حجاب کافی و بایسته بوده است. از سوی دیگر موضوع حجاب از جمله موضوعاتی است که همواره مورد توجه دشمنان و معاندان بوده و هست و در این مسیر به انحاء مختلف جولان داده اند و هر از گاهی حیله‌ای تازه از صندوقچه خود بیرون آورده و بازی نویی به راه انداخته اند؛ که در این خصوص می‌توان به چهارشنبه‌های سفید (پلید) اشاره کرد.
موضوع سخیفی که توسط فردی خود باخته که دارای پرونده‌ای ننگین و سیاه در گذشته خود می‌باشد، راهبری می‌شود که در آن تلاش دارد که ایرانی با اصل و نسب را از اصل و نسب خود جدا کند و او را در مقابل ارزش‌هایی که در رگ و خون او وجود دارد و میراث نیاکان و گذشتگان آنان می‌باشد قرار دهد.
واضح است که در فلسفه طراحان چهارشنبه‌های سفید، زن کالایی است که باید خود را بزک کند و خود را برای دیگران به نمایش بگذارد. بماند که برخی انگشت شمار بر مهملات مبلغ این چهارشنبه‌های پلید صحه گذاشته اند، اما نباید فراموش کرد که شأن و مرتبه انسان و انسانیت چیزی فراتر از آن است که در قاموس سخیف برخی افراد خودفروخته قرار بگیرد، ولی نباید فراموش کرد که مرتبه و جایگاه انسانیت به مراتب اجل‌تر از آن است که بتوان آن را به ثمن بخس به فروش رساند.
شکی نیست که در حجاب مصونیت است و حجاب انسان را از هجوم نااهلان و خناسان مصون و محفوظ می‌دارد. موضوعی که با بررسی پرونده‌های مزاحمت‌های خیابانی می‌توان متوجه شد که قریب به اتفاق مزاحمت‌ها متوجه کسانی بوده است که از حجاب مناسب برخوردار نبوده اند.
چرا که در بررسی‌ها و تحقیقات علمی در فیزیولوژی و روانشناسی در خصوص تفاوت‌های جسمی و روحی زن و مرد مشخص شده است که مردان نسبت به محرک‌های چشمی حساس‌تر از زنان و در مقابل، زنان در برابر محرک‌های لمسی حساس‌تر هستند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
1
چهارشنبه های سفید در واقع مقدمه ای ایت برای کارهای سیاه که پوشش سفید به آن میزنند. مثل ازدواج سفید! که تنها فریبی است که اوباش عیاش از جنس مخالف سو استفاده کرده بدون قبول هیچگونه مسئولیتی! این بازی‌ها تحفه لیبرالیستی است از جانب غربزدگان خود باخته ! در حالی که یکی از مشکلات بزرگ غرب که قادر به کنترل آن نیستند Teen Pregnancy حاملگی دختران نوجوان است. به امید بیداری عموم مردم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار