کد خبر: 969332
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
جانشین سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل:
جانشین سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل گفت: مردم استان اردبیل از ابتدای وقوع سیل در برخی از استان‌های کشور بالای ۳ میلیارد تومان کمک به صورت نقدی و غیرنقدی به هموطنان سیل‌زده در سراسر کشور کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سرهنگ عباس نوظهور در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای وقوع پدیده دلخراش سیل در برخی از استان‌های کشور از جمله استان‌های لرستان، گلستان، مازندران و خوزستان از سطح استان اردبیل 54 کامیون کمک غیرنقدی که شامل اقلام و وسایل گرمایشی، سرمایشی، پوشاک، غذا و خوراکی به مناطق سیل‌زده کشور ارسال شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع کمک‌های غیرنقدی مردم استان اردبیل به ارزش 2 میلیارد و 800 میلیون تومان است افزود: مردم ولایی و نوع‌دوست استان اردبیل از ابتدای وقوع سیل در برخی از استان‌های کشور بالای 3 میلیارد تومان کمک به صورت نقدی و غیرنقدی به هموطنان سیل‌زده در سراسر کشور کرده‌اند که از این میزان در مجموع کمک‌های غیر نقدی مردم استان اردبیل به ارزش 2 میلیارد و 800 میلیون تومان است.

نوظهور با اشاره به استقبال گسترده و ویژه مردم استان اردبیل از طرح ملی جهاد همبستگی تصریح کرد: مردم استان اردبیل که همواره در بحث یاری‌رساندن و کمک به مردم آسیب‌دیده پیشگام بوده‌اند از طرح ملی جهاد همبستگی نیز که در راستای بازسازی مناطق آسیب‌دیده در سیل‌های اخیر اجرا می‌شود استقبال ویژه و گسترده‌ای کردند و حدود 300 میلیون تومان در قالب این طرح ملی جمع‌آوری شد.

جانشین سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل بیان کرد: کمک‌های نقدی جمع‌آوری شده در قالب طرح ملی جهاد همبستگی در برخی مناطق سیل‌زده استان لرستان که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل معین آن مناطق هستند برای بازسازی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده در سیل‌های اخیر در این مناطق در بحث ساخت واحدهای مسکونی، نازک‌کاری و خرید مصالح ساختمانی از جمله ماسه، گچ، سیمان و آجر و سایر موارد مورد نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی از احداث و تحویل 100 واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده استان لرستان توسط جهادگران استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: از خرداد ماه امسال که گروه‌های جهادی سطح استان اردبیل بر اساس برنامه‌ در مناطق سیل‌زده بخش معمولان استان لرستان برای بازسازی و احداث واحدهای مسکونی آسیب‌دیده در این مناطق حضور می‌یابند تاکنون 100 واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده استان لرستان توسط جهادگران استان اردبیل احداث شده است.

نوظهور در ادامه با تاکید بر اینکه تاکنون در مناطق سیل‌زده استان لرستان گروه‌های جهادی استان اردبیل به بحث بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی آسیب‌دیده نیز ورود کرده‌اند گفت: تاکنون در مناطق سیل‌زده بخش معمولان استان لرستان 350 واحد مسکونی آسیب‌دیده نیز به همت گروه‌های جهادی استان اردبیل بازسازی و تعمیر شده است.

جانشین سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل با بیان اینکه 15 گروه جهادی از استان اردبیل در مناطق سیل‌زده استان لرستان حضور می‌یابند افزود: در سطح استان اردبیل 15 گروه جهادی متخصص در عرصه‌های مختلف سازماندهی شده‌اند که طبق برنامه‌ریزی در مناطق سیل‌زده استان لرستان حضور می‌یابند و در راستای احداث و تعمیر و بازسازی واحدهای تخریب‌ شده و آسیب‌دیده در سیل‌های اخیر در بخش معمولان استان لرستان مشارکت و همکاری می‌‌کنند.

وی اظهار داشت: از ابتدای خردادماه امسال تاکنون 7 گروه جهادی از مناطق و نواحی مختلف استان اردبیل در مناطق سیل‌زده بخش معمولان استان لرستان حضور یافته‌اند و در بحث فعالیت‌ها و اقدامات احداث و تعمیر و مرمت واحدهای آسیب‌دیده این مناطق به هموطنان خود به مدت 2 هفته کمک کرده‌اند و 8 گروه نیز براساس زمان‌بندی در این مناطق سیل‌زده حضور می‌یابند.

نوظهور با اشاره به همکاری و مشارکت گسترده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل با گروه‌های جهادی تصریح کرد: از ابتدای حضور بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در مناطق سیل‌زده بخش معمولان استان لرستان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل با گروه‌های جهادی استان اردبیل مشارکت و همکاری گسترده و ویژه‌ای داشته‌اند و تاکنون در بحث تامین دستگاه‌های سنگین مورد نیاز، مصالح ساختمانی و نظریه‌های کارشناسی، نقشه‌کشی و فنی به ما کمک کرده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر