کد خبر: 969241
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲
کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای رسماً تأیید کرد که حمزه بن‌لادن پسر اسامه بن لادن در یک عملیات ضدتروریستی از سوی نظامیان امریکایی کشته شده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای در روز شنبه اعلام کرد که حمزه بن لادن پسر اسامه بن لادن رهبر پیشین القاعده طی یک عملیات ضدتروریستی در مرز پاکستان و افغانستان کشته شده است.

به گزارش رویترز، مارک اسپر وزیر دفاع امریکا یک ماه پیش از کشته شدن حمزه بن لادن خبر داده بود. برخی منابع اطلاعاتی امریکا زمان کشته شدن حمزه بن لادن را یکی دو سال اخیر اعلام کرده‌اند. در این بیانیه آمده است: حمزه بن لادن از سرکردگان ارشد القاعده و پسر اسامه بن لادن در یک عملیات ضدتروریستی نظامیان امریکایی در منطقه افغانستان-پاکستان کشته شده است.

کاخ سفید می‌گوید که حمزه نقش پررنگی در ساختار گروه القاعده داشته و قصد انجام عملیات‌های تروریستی جدید علیه منافع امریکا را داشت.

در این بیانیه مشخص نشده است که زمان دقیق حمله چه زمانی بوده است.

کاخ سفید همچنین گفته است که مرگ حمزه بن‌لادن، نه تنها القاعده را از ارتباط معنوی و نمادین با بن لادن محروم می‌کند بلکه فعالیت‌های عملیاتی این گروه را هم تضعیف خواهد کرد.

به نوشته شبکه ان بی سی، وزارت خزانه‌داری امریکا ۱۰ اسفند ۹۷ برای دادن هرگونه اطلاعاتی که منجر به بازداشت حمزه بن لادن شود، یک میلیون دلار پاداش در نظر گرفته بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار