کد خبر: 969197
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱
رشد 42 درصدی صادرات غیرنفتی آذربایجان‌شرقی
رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی، گفت: صادرات غیرنفتی استان به ارزش 1.3 میلیارد دلار از همه گمرکات کشور در پنج ماهه امسال با رشد 42 درصد نسبت به مدت مشابه برخوردار بوده و صادرات از گمرکات استان90درصد رشد داشته است.

حبیب امین‌زاده  در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر صمت تشکیل شد، اظهار کرد: در پنج ماهه نخست سال 98  تعداد 93 واحد تولیدی جدید با حجم سرمایه‌گذاری 500 میلیارد تومان و اشتغال مستقیم  یک‌هزار و 300 نفر و غیرمستقیم 2 هزار نفر راه‌اندازی رتبه دوم کشور را در صدور پروانه بهره‌برداری ایجادی در کشور به خود اختصاص دادیم.

وی از راه‌اندازی130 طرح توسعه‌ای واحدهای صنعتی استان در پنج ماهه نخست سال 98 با  افزایش  سرمایه‌گذاری 760 میلیارد تومان و افزایش اشتغال 2 هزار و 200 نفر ناشی از اجرای طرح‌های توسعه‌ای در استان و کسب رتبه اول استان در توسعه واحدها خبر داد.

امین‌زاده اذعان داشت: 580 فقره جواز تاسیس ایجادی برای شروع سرمایه‌گذاری در داخل شهرک‌های صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری  5 هزار و 700 میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغال 18 هزار نفر صادر کردیم که از رشد 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

این مسوول همچنین به صدور 60 فقره جواز توسعه‌ای برای افزایش ظرفیت و تنوع محصولات تولیدی واحدهای صنعتی با پیش‌بینی افزایش سرمایه‌گذاری 260 میلیارد تومان، افزایش اشتغال یک‌هزار نفر و کسب رتبه اول استان در صدور جواز توسعه‌ای در کشور اشاره کرد.

رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی با اشاره به پایش و رصد سرمایه‌گذاری بیش یک‌هزار و 500 طرح در دست اجرا استان، تهیه گزارش پیشرفت فیزیکی از جوازهای تاسیس در حال اجرا در استان و هدف‌گذاری راه‌اندازی بیش از 500 طرح تا پایان سال توضیح داد: حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده طرح‌های در دست اجرای استان 14 هزار میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغال آنها 45 هزار نفر است. 

وی خاطرنشان ساخت: در این مدت 50 واحد  تولیدی استان جهت تامین مالی از محل تسهیلات تبصره 18 به بانک‌های طرف قرارداد عاملیت استان به ارزش 110 میلیارد تومان معرفی شده‌اند.

امین‌زاده همچنین از معرفی 110 واحد تولیدی از محل باقیمانده تسهیلات رونق تولید سال 97 و رونق تولید سال98 در پنج ماهه امسال و پرداخت مجموعاً 20 میلیارد تومان به 45 واحد صنعتی از محل باقیمانده تسهیلات رونق تولید سال 1397 توسط بانک‌ها یاد کرد.

این مسوول تشریح کرد: کل پرداختی بانک‌های استان به معرفی شدگان از محل تسهیلات رونق تولید سال 97 به واحدها 165 میلیارد تومان به 72 واحد صنعتی بوده است.

رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: صادرات غیرنفتی استان به ارزش 1.3 میلیارد دلار از همه گمرکات کشور در پنج ماهه سال با رشد 42 درصد نسبت به مدت مشابه برخوردار بوده و صادرات از گمرکات استان 90 درصد رشد داشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر