کد خبر: 969188
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
بعد از انجام یک رکوردگیری ترکیب تیم ملی وزنه برداری برای رقابت‌های جهانی در حالی مشخص شد که در نهایت با درخواست کیانوش رستمی موافقت نشد!
سرویس ورزشی جوان آنلاین: شمارش معکوس برای آغاز مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان در پاتایای تایلند آغاز شده و در فاصله قریب به یک هفته مانده به این رقابت‌ها کادر فنی تیم ملی وزنه برداری بعد از تمرینات روز چهارشنبه هفته گذشته بی سر و صدا ترکیب تیم ملی را برای حضور در این رقابت‌ها نهایی کرد.
با نظر محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی سرانجام ترکیب تیم ملی مشخص شدند و تقریبا نفرات همان‌هایی بودند که از قبل مشخص بود در این رقابت‌ها روی تخته می‌روند. بعد از یک رکوردگیری درون اردویی برخواه سرانجام تصمیم نهایی خود را گرفت و رضا دهدار جوان را که در تمرینات و چند رکوردگیری عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشته بود، در اردو نگاه داشت و امیر حقوقی را خط زد. کیا قدیمی نیز دیگر خط خورده تیم ملی بود تا در نهایت ترکیب تیم ملی وزنه برداری برای رقابت‌های جهانی پاتایا نهایی شود.

بدین ترتیب ترکیب تیم ملی وزنه برداری ایران در رقابت‌های جهانی به شرح زیر انتخاب شد:
۵۵ کیلوگرم: حافظ قشقایی
۸۹ کیلوگرم: علی میری، محمد زارعی
۹۶ کیلوگرم: کیانوش رستمی، ایوب موسوی
۱۰۲ کیلوگرم: رضا دهدار، رضا بیرالوند
۱۰۹ کیلوگرم: علی هاشمی
۱۰۹+ کیلوگرم: علی داودی، محسن دادرس

با وجود نهایی شدن ترکیب تیم ملی مشخص نیست چرا این تصمیم گیری تا این اندازه بی سر و صدا انجام شده و فدراسیون وزنه برداری در این زمینه هیچ اطلاع رسانی خاصی انجام نداده است.

*داستان‌های ادامه دار کیانوش!
با اضافه شدن کیانوش رستمی در دو هفته گذشته، به نظر می‌رسید تمامی حرف و حدیث‌ها درباره این وزنه بردار و حواشی موجود پایان یافته، اما به نظر می‌رسد بعد از حضور رستمی در تهران، تازه آغاز قصه‌های او شروع شده است!

رستمی بعد از حضور در اردوی تیم ملی در یک درخواست عجیب از فدراسیون وزنه برداری درخواست کرد تا بابت تمرینات انفرادی و دور از اردوی تیم ملی، به او پول پرداخت کند و تاکید داشت در این مدت مبلغ زیادی برای مکمل، تغذیه و سایر موارد هزینه کرده و فدراسیون آن‌ها را بپردازد. رقم درخواستی کیانوش برای هر ماه عدد عجیب و غیرمنطقی ۵۰ میلیون تومان بود که مشخص نبود رستمی آن را با چه فرمولی محاسبه کرده که در طول هر ماه این رقم را هزینه نموده در حالیکه بعید به نظر می‌رسد حتی برای اردوی کل تیم ملی با حضور همه نفرات با تمامی موارد هم ۵۰ میلیون تومان هزینه شود! رقمی که البته با پاسخ منفی فدراسیون همراه شد.

در ادامه کیانوش رستمی که کماکان در اردو به همراه برادرش به تنهایی تمرین می‌کرد، تصمیم جدیدی گرفت که البته بسیار عجیب و غیرمنطقی بود. طبق برنامه از پیش تعیین شده، کیانوش به عنوان نماینده دسته ۹۶ کیلوگرم ایران به شمار می‌رفت به ویژه که بعد از تغییر اوزان المپیکی او بلافاصله تغییر وزن داد و به یک وزن بالاتر آمد، جایی که وزنه بردار اول ایران سهراب مرادی است و رستمی بار‌ها و بار‌ها در مصاحبه هایش ادعا کرده بود که در این وزن با سهراب رقابت نزدیکی خواهد داشت و در نهایت نفر برتر به المپیک توکیو می‌رود. با توجه به مصدومیت سهراب، بدیهی بود که کیانوش نماینده دسته ۹۶ کیلوگرم ایران در پاتایا باشد، اما او بعد از حضور در تهران ناگهان تصمیم گرفت تا به یک وزن بالاتر رفته و برای مسابقات جهانی پاتایا در دسته ۱۰۲ کیلوگرم روی تخته برود! تصمیمی عجیب که به هیچوجه با ادعا‌ها و برنامه ریزی قبلی رستمی همخوانی نداشت.

به نظر می‌رسید با تعدد و ترافیک مدعیان در دسته ۹۶ کیلوگرم که یک وزن المپیکی به شمار می‌رود و با توجه به رکورد‌های ثبت شده رقبا و البته شرایط کیانوش، او تصمیم گرفته از رقابت با مدعیان جدی و گردن کلفت این وزن صرفنظر کند و شانس خود را در یک دسته بالاتر یعنی وزن ۱۰۲ کیلوگرم که هم وزن خلوت تری است و هم مدعیان چندانی ندارد، امتحان کند. به ویژه اینکه رکورد‌های کیانوش برای این دسته هم قابل توجه بود و می‌توانست شانس مدال باشد.

اما این بار هم درخواست عجیب او با مخالفت شدید فدراسیون روبرو شد و علی مرادی به صراحت به وی اعلام کرد که هرگز این تصمیم را نخواهد پذیرفت و تنها به او را در وزن ۹۶ کیلوگرم اجازه حضور در رقابت‌های جهانی را خواهد داد و در صورتی که کیانوش نمی‌خواهد، بهتر است قید حضور در پاتایا را بزند. واکنش قاطعانه‌ای که رستمی را مجبور کرد از خواسته عجیب خود عقب نشینی کند.
نکته جالب اینکه در صورت موافقت فدراسیون وزنه برداری، باز هم کیانوش نمی‌توانست در دسته ۱۰۲ کیلوگرم روی تخته برود چرا پیش از این نام وی برای حوضر در مسابقات در دسته ۹۶ کیلوگرم از سوی فدراسیون اعلام و توسط فدراسیون جهانی رجیستر شده و با توجه به پایان مهلت اعلام نفرات، عملا فرصتی برای تغییر وزن رستمی در پاتیا وجود نداشت.
بدین ترتیب کیانوش رستمی به عنوان وزنه بردار دسته ۹۶ کیلوگرم ایران در کنار ایوب موسوی در رقابت‌های جهانی روی تخته خواهد رفت.

*نفرات اعزامی سه گروه مشخص شدند
با توجه به نهایی شدن ترکیب تیم ملی ملی‌پوشان در ۳ گروه عازم این رقابت‌های جهانی خواهند شد. نکته مهم در این دوره اعزام ۴ وزنه بردار بانو به این رقابتهاست که با تصمیم فدراسیون برای نخستین با شانس حضور در رقابت‌های جهانی را خواهند داشت. بدین ترتیب و با نهایی شدن ترکیب تیم ملی اولین گروه روز ۲۴ شهریور ماه تهران را به مقصد تایلند ترک خواهند کرد که مسئولان فدراسیون و سرمربیان تیم ملی به همراه گروه اول وزنه برداران زنان ایران و حافظ قشقایی ملی‌پوش وزن ۵۵ کیلوگرم عازم پاتایا خواهند شد.
گروه دوم شامل وزنه‌برداران دسته‌های ۸۹، ۹۶ و ۱۰۲ کیلوگرم و باقیمانده بانوان ملی‌پوش اعزامی کشورمان به همراه کادرفنی تیم ملی ۲۷ شهریورماه راهی تایلند خواهند شد. گروه سوم هم سنگین وزن‌های تیم ملی شامل وزنه‌برداران اوزان ۱۰۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم هستند که با هدایت علیرضا حبیب‌پور دیگر مربی تیم ملی که قرار است روز ۳۰ شهریور به هم‌تیمی‌های خود در پاتایا ملحق شوند.

*برنامه نهایی وزنه برداران
با توجه به نهایی شدن ترکیب تیم ملی ایران، برنامه نهایی این مسابقات از سوی فدراسیون جهانی اعلام شده است که برنامه رقابت نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

دسته ۵۵ کیلوگرم مردان: (چهارشنبه، ۲۷ شهریور؛ ساعت ۱۵:۲۵)
حافظ قشقایی با رکورد ورودی ۲۵۸ کیلوگرم
بیشترین رکورد ورودی: عبدالحسن المشایخ از عراق ۳۶۵ کیلوگرم

دسته ۸۹ کیلوگرم مردان: (دوشنبه اول مهرماه؛ ساعت ۱۸)
محمد زارعی و علی میری با رکورد ورودی ۳۶۵ کیلوگرم
بیشترین رکورد ورودی: ۳ وزنه‌بردار از ارمنستان و گرجستان ۳۷۰ کیلوگرم

دسته ۹۶ کیلوگرم مردان: (سه‌شنبه دوم مهرماه؛ ساعت ۱۵:۲۵)
کیانوش رستمی و سیدایوب موسوی و با رکورد ورودی ۳۷۵ کیلوگرم
بیشترین رکورد ورودی: تیان تائو از چین و جاناتان ریوارس از کلمبیا ۳۹۰ کیلوگرم

دسته ۱۰۲ کیلوگرم مردان: (چهارشنبه سوم مهرماه؛ ساعت ۱۸)
رضا دهدار با رکورد ورودی ۳۷۰ کیلوگرم و رضا بیرالوند با رکورد ورودی ۳۹۰ کیلوگرم
بیشترین رکورد ورودی: ساول گاسپاریان از ارمنستان ۴۰۰ کیلوگرم

دسته ۱۰۹ کیلوگرم مردان: (پنجشنبه چهارم مهرماه؛ ساعت ۱۵:۲۵)
علی هاشمی با رکورد ورودی ۴۰۰ کیلوگرم
بیشترین رکورد ورودی: سیمون مارتیروسیان از ارمنستان ۴۲۰ کیلوگرم

دسته ۱۰۹+ کیلوگرم مردان: (جمعه، پنجم مهرماه؛ ساعت ۱۳:۲۵)
علی داودی با رکورد ورودی ۴۳۵ کیلوگرم و محسن دادرس با رکورد ورودی ۴۱۵ کیلوگرم
بیشترین رکورد ورودی: لاشا تالاخادزه از گرجستان ۴۶۵ کیلوگرم

رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان طی روز‌های ۲۷ شهریور تا ۵ مهرماه به میزبانی پاتایا در تایلند برگزار می‌شود
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار