کد خبر: 969150
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۰
به بهانه آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان
محمد بنا تیم کشورمان را با یک چهره جوان به جهانی قزاقستان برده است. تیمی که نتایج آن می‌تواند پتانسیل کشتی فرنگی را برای المپیک ۲۰۲۰ روی دایره بریزد و مشخص کند که می‌توانیم مانند المپیک لندن روی کشتی فرنگی حساب باز کنیم یا سرنوشت تلخ المپیک ریو رقم خواهد خورد.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: نورسلطان قزاقستان از امروز میزبان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان است. مسابقاتی که با توجه به برگزاری در سال قبل از المپیک، اهمیت دوچندانی پیدا کرده تا فرنگی‌کاران مطرح جهان برای خط و نشان کشیدن و زهرچشم گرفتن از هم برای توکیو در نورسلطان جمع شوند.

مانند آسیایی در جهانی هم جبران می‌کنیم؟
محمد بنا آماده کوچ کردن شاگردانش در دومین رقابت رسمی پس از بازگشت دوباره به کشتی فرنگی شده است. بنا آبان گذشته جانشین علی اشکانی شد تا بنای خراب شده فرنگی را دوباره بسازد، به خصوص که با مقام یازدهمی در کشتی فرنگی قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۸، همه در انتظار یک خانه‌تکانی اساسی برای بازگشت دوباره کشتی فرنگی به روز‌های آقایی در آسیا بودند. رقابت‌های قهرمانی آسیا که اردیبهشت امسال در چین برگزار شد، اولین مأموریت رسمی بنا پس از بازگشت بود. حضور بنا نتیجه داد و تیم کشورمان که در سال ۲۰۱۸ در آسیا به مقام پنجم رسیده بود، در رقابت‌های امسال توانست با چهار مدال طلا و سه برنز به مقام قهرمانی برسد تا فرنگی‌کاران در اولین آزمون بنا پس از بازگشت نمره قبولی بگیرند.

حالا رقابت‌های قهرمانی جهان در قزاقستان دومین آزمون بنا پس از انتخاب دوباره به عنوان سرمربی تیم کشتی فرنگی است و اهالی کشتی انتظار دارند تا همانطور که در آسیا، فرنگی بازگشت خیره‌کننده‌ای داشت، این‌بار در قهرمانی جهان هم دوباره به روز‌های خوبش بازگردد. تیم ملی کشتی فرنگی در حالی با محمد بنا عازم نورسلطان قزاقستان برای شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ شده است که دور گذشته این رقابت‌ها که در مجارستان برگزار شد، شاگردان علی اشکانی با تک‌مدال برنز مهدی علیاری در رده یازدهم جهان قرار گرفتند. بنا معتقد است در حالی که سایر کشور‌ها سخت کار کرده‌اند، کشتی فرنگی ایران در سال‌های اخیر زمان زیادی را برای پشتوانه‌سازی از دست داده و جبران ناکامی‌های گذشته در قزاقستان تنها به یک معجزه احتیاج دارد!

جوانگرایی برای جبران ناکامی
محمد بنا برای پاک کردن خاطره تلخ رقابت‌های جهانی سال گذشته دل به جوانان تیمش بسته است، به خصوص که او برای تعیین ترکیب نهایی تیم دست به یک تغییر غافلگیرکننده زد و با خط زدن چهار مدال‌آور فرنگی، یک تیم جوان شده را به قزاقستان برده است. مهدی علیاری تنها مدال‌آور ایران در مسابقات جهانی سال گذشته کشتی فرنگی، حسین نوری دارنده مدال برنز جهان و طلای بازی‌های آسیایی، محمدرضا گرایی دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی جاکارتا و طلای ۲۰۱۹ آسیا و سامان عبدولی دارنده یک نقره و دو برنز آسیا چهره‌های نامداری بودند که محمد بنا روی نام آن‌ها خط قرمز کشید تا جوانگرایی در فرنگی برای مسابقات جهانی کلید بخورد. بنا هم اینطور پاسخ انتقادات را داد تا نشان دهد به کشتی‌گیرانی که برای لیست نهایی انتخاب کرده است، ایمان دارد: «شما بهترین قهرمان جهان باش، اما وقتی آماده نیستی، نمی‌توانم تو را به جهانی ببرم. اگر به مدال است من امید نوروزی و حمید سوریان را هم به جهانی می‌برم! من یک تیم جوان را انتخاب کردم، شاید خیلی از آن‌ها اولین بار باشد که به جهانی می‌روند، اما به آن‌ها ایمان دارم. این نفرات قطعاً در این شرایط بهترین تیم ما هستند.»

تا حد مرگ روی تشک بجنگید
در چنین شرایطی شاگردان محمد بنا از امروز رقابت‌شان را در جهانی ۲۰۱۹ آغاز می‌کنند. رقابت‌هایی که طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی به عنوان مرحله نخست رقابت‌های کسب سهمیه المپیک به شمار می‌رود و قرار است به نفرات اول، دوم، سوم مشترک و پنجم مشترک سهمیه المپیک اختصاص یابد. موضوعی که باعث حضور چهره‌های شاخص کشتی جهان در این رقابت‌ها و افزایش سطح کیفی رقابت‌های جهانی نورسلطان شده است. با این حال با هدایت محمد بنا از امروز پویا ناصرپور در ۵۵ کیلو، علیرضا نجاتی در ۵۰ کیلو، میثم دلخانی در ۶۳ کیلو، حامد تاب در ۵۷ کیلو، امین کاویانی‌نژاد در ۷۲ کیلو، محمدعلی گرایی در ۷۷ کیلو، سعید عبدولی در ۸۲ کیلو، رامین طاهری در ۸۷ کیلو، محمدهادی ساروی در ۹۷ کیلو و امیر قاسمی‌منجزی در ۱۳۰ کیلو به مصاف حریفانشان می‌روند. ملی‌پوشانی که بنا در آخرین تمرینات به آن‌ها گفته بود که چیزی از بقیه حریفانشان کم ندارند و باید تا حد مرگ در هر مسابقه بجنگند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار