کد خبر: 969144
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲
مرد قمار‌باز که با همدستی پدرش، دوستش را به خاطر بدهی پول قمار به قتل رسانده بود، محاکمه شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، ۲۰‌مرداد‌سال‌۹۳، مردی به نام پیمان مأموران پلیس ورامین را از مرگ مشکوک یکی از دوستانش به نام سیاوش ۳۰‌ساله در منزلش باخبر کرد. پیمان در توضیح ماجرا به پلیس گفت: «من و سیاوش از بچگی با هم دوست بودیم. او معتاد بود و امروز در خانه ما مهمان بود. سیاوش بعد از مصرف مواد ناگهان حالش بد شد و روی زمین افتاد. بلافاصله با اورژانس تماس گرفتیم، اما بی‌فایده بود و او فوت کرده بود.»

با انتقال جسد به پزشکی قانونی، کارشناسان اعلام کردند مرد جوان بر اثر پارگی طحال فوت کرده‌است. به این ترتیب پرونده با موضوع قتل عمد تشکیل و تحقیقات در این زمینه آغاز شد تا اینکه مأموران در اولین بررسی‌های خود دریافتند منزل پدر پیمان در منطقه گلعباس ورامین پاتوق قماربازان بوده است. همچنین در روند تحقیقات مشخص شد وی همراه پدرش برای گرفتن پول باخت قمار از مشتریانشان چند سابقه درگیری نیز داشته‌اند.

با بدست آمدن این اطلاعات پیمان به عنوان اولین مظنون به قتل بازداشت شد، اما جرمش را انکار کرد تا اینکه در بازجویی‌های فنی سرانجام به قتل اعتراف کرد و گفت: «با مقتول به خاطر پول قمار درگیر شدیم و در آن درگیری با لگد به شکم او زدم که منجر به فوت شد.» با اقرار‌های متهم، پدر وی نیز به اتهام معاونت در قتل بازداشت و روانه زندان شد. پرونده بعد از کامل شدن تحقیقات به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و روی میز هیئت قضایی قرار گرفت. بعد از اعلام رسمیت جلسه نماینده دادستان متن کیفرخواست را قرائت کرد. سپس مادر مقتول برای متهم درخواست قصاص کرد. در ادامه دو متهم که با قرار وثیقه آزاد بودند یک به یک در جایگاه ایستادند. پیمان در شرح ماجرا گفت: «آن روز مقتول در خانه ما بود. بعد از خوردن چای مشغول بازی قمار شدیم و در آن بازی من برنده شدم و مقتول باخت. من و سیاوش از قبل با هم اختلاف مالی داشتیم که آن روز هم به خاطر باخت در بازی قمار به من بدهکار شد، اما از پرداخت پول طفره می‌رفت. سیاوش معتاد بود و روز حادثه قبل از قمار بازی مواد مصرف کرده بود و حال طبیعی نداشت. به همین خاطر وقتی با هم درگیر شدیم او در حالیکه فحاشی می‌کرد به سمت من حمله‌ور شد. این شد که من هم کنترل اعصابم را از دست دادم و با لگد به شکم او ضربه زدم.» متهم در آخرین دفاعش گفت: «باور کنید قصد کشتن او را نداشتم و به خاطر عصبانیت به او لگد زدم. از اولیای‌دم درخواست بخشش دارم.»

در ادامه پدر پیمان نیز در جایگاه ایستاد، اما جرمش را انکار کرد و گفت: «آن روز در خانه استراحت می‌کردم که متوجه درگیری شدم، اما دخالتی نکردم و نفهمیدم مقتول چطور به قتل رسید.»
در پایان هیئت قضایی جهت صدور رأی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار