کد خبر: 969085
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲
وزیر نفت عراق با بیان اینکه کشورش به واردات گاز از ایران ادامه خواهد داد، گفت: اوپک طرح کاهش بیشتر تولید نفت را برای حمایت از افزایش قیمت در ابوظبی بررسی کرد.
سرویس اقتصادی جوان‌آ‌نلاین: به گزارش رویترز، وزیر نفت عراق گفت: اوپک و هم‌پیمانانش در‌این‌باره که آیا لازم است میزان عرضه نفت در بازار‌های جهانی را بیش از این کاهش بدهند جلسه‌ای برگزار خواهد کرد. این جلسه پنج‌شنبه در سطح وزرای نفت اوپک در ابوظبی برگزار شد.
کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و تولیدکنندگان هم‌پیمانانش به رهبری روسیه موسوم به اوپک پلاس سال گذشته با کاهش ۲/۱ میلیون بشکه‌ای نفت در روز برای حمایت از افزایش قیمت توافق کردند که این توافق از ابتدای ژانویه اجرایی شد. در جلسه دیروز اوپک بررسی شد که اجرای این طرح چه تأثیری داشته و آیا لازم است کاهش تولید را بیشتر یا زمان اجرای آن را طولانی‌تر کنند.
ثامر الغضبان اعلام کرد: زمانی که اوپک و هم‌پیمانانش در ماه ژوئن جلسه برگزار کردند، شاید این جای سؤال باشد که شش ماه از زمان ژانویه برای ارزیابی تأثیر طرح کاهش تولید نفت کافی نباشد و ما اعلام کرده‌ایم که نیاز است بررسی این طرح در دو ماه آینده انجام شود.
وزیر نفت عراق گفت: زمانی که موضوع طرح کاهش تولید نفت مطرح شد دو گزینه یعنی کاهش ۶/۱ میلیون بشکه یا کاهش ۸/۱ میلیون بشکه در روز مطرح بود، اما از سوی برخی اعضا، مقاومت‌هایی ایجاد شد و در نهایت با کاهش ۲/۱ میلیون بشکه‌ای موافقت شد.
در حال حاضر بازیگردانان بازار نفت از جنگ تجاری بین چین و امریکا که می‌تواند رشد تقاضای نفت را به کمتر از یک درصد برساند نگران هستند. این کاهش اگر اتفاق بیفتد، نخستین‌بار است که چنین اتفاقی در طول یک سال رقم می‌خورد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار