کد خبر: 968856
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱
ماموستا حسینی:
امام جمعه موقت سنندج گفت: شهادت امام حسین (ع) و یاران وفادارشان با ایستادگی در برابر یزید و یزیدیان درس عزت، سربلندی، ایستادگی و آزادگی را به جهانیان آموختند.

ماموستا سیداحسن حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) اظهار داشت: حضرت امام حسین(ع) و یارانش برای خشنودی خدا و اجرای فریضه امر بمعروف و نهی از منکر هجرت کردند.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع ) هدف از قیام خود را احیای سنت جدش رسول‌الله و احیای امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرده است، گفت: آن حضرت برای مادیات پست و مقام دنیوی قیام نکرد بلکه آن حضرت ادامه‌دهنده مسیر رسول الله بود.

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به فرمایش یکی از عالمان اسلامی و تعریف ایمان از دیدگاه امام حسین(ع) گفت: از عقیده و جهاد انسان به ایمان تعبیر می‌شود، بدون تردید رمز موفقیت انسان در داشتن ایمان، داشتن باور و عقیده و جهاد در راه خداست.

وی با اشاره به فرمایش قرآن که کاروان امام حسین (ع) با  تکیه بر عقیده توحیدی، اسلامی و دینی با اموال و جانشان از مکه و مدینه به سوی کربلا هجرت کردند، افزود: در این مسیر یاران امام حسین(ع) انواع و اقسام شکنجه‌ها را تحمل کردند و یزدیان بدترین بی‌انصافی‌ها را در حق آنها انجام دادند.

ماموستا حسینی اظهار کرد: هدف از هجرت یاران امام حسین(ع) خشنودی خدا و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و نه پست و مقام دنیوی بوده است.

وی با بیان اینکه قیام امام حسین و یارانش مورد تایید خداست و عظیم‌ترین درجه را نزد پروردگار دارند، گفت: امام حسین و یارانش حقانیت قیام خود را به تاریخ اثبات و ستون حق را استوار کردند و یزیدیان ستمگر و لشکریان باطل را منهدم کردند.

ماموستا حسینی اذعان کرد: محبان اهل بیت موظفند نسبت به ائمه اطهار و شریعت محمدی اخلاق‌مدار باشند و از سیره و عادات آنها پیروی کنند.

وی اظهار کرد: مسلمانان شیعه و سنی باید در سایه اتحاد و همبستگی و دوری از تفرقه و اختلاف ادامه‌دهنده سنت نبوی باشند.

امام جمعه موقت سنندج گفت: در قبل از انقلاب علمای اهل تسنن خطابه‌های بلندی در وصف امام حسین(ع ) و یارانش نقل کرده‌اند و برای مظلومیت اصحابه مظلوم گریسته و از طایفه ظالم یزیدیان ابراز تنفر کرده‌اند.

وی یادآور شد: پس از انقلاب اسلامی نیز که سوگواری و عزاداری امام حسین به بهترین شکل مورد توجه قرار گرفت، خطابه‌های خوبی در ایام محرم در روستاها و بخش‌های این استان ایراد شده است.

ماموستا حسینی ادامه داد: دانشمندان بزرگ اهل سنت تعاریف زیادی از نهضت حسینی داشته‌اند و شجاعت و کرامت امام حسین و خودخواهی و عیاشی یزیدیان در دشت کربلا را به وضوح نقل کرده‌اند.

به گفته وی، دانشمندان بزرگ اسلامی اعلام کرده‌اند که رمز و راز قرآن را از حرکت امام حسین (ع) آموخته‌اند.

وی گفت: کسی که عشق به رسول‌الله در وجودش باشد هرگز ظلم و ستم یزیدیان علیه یاران مظلوم امام حسین (ع) را فراموش نمی‌کند.

 وی قرآن را معجزه الهی و سرشار از رمز و رازهای عجیب دانست و گفت: پیروی از دستورات قرآن و یاران و اصحابه رسول الله (ص) رمز سعادت انسان است.

انتهای پیام/2330/85/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر