کد خبر: 968850
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۸
علمای اهل سنت در مراسم‌های مختلف به تکریم مقام اهل‌بیت علیهم‌السلام و ذکر مصائب و مناقب امام حسین علیه‌السلام پرداختند. مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان، با بیان اینکه امام حسین برای منافع دنیا و رسیدن به حکومت قیام نکرد، «اجرای عدالت»، «حفاظت از دین» را از مهم‌ترین اهداف قیام امام حسین علیه‌السلام برشمرد: «امام حسین به تمام مردم دنیا درس مردانگی و شجاعت و ایستادگی در مقابل ظالمین و مسلمان‌نما‌ها داد. امام حسین رضی‌الله‌عنه تشنۀ قدرت نبود و برای حکومت و رسیدن به منافع دنیا قیام نکرد، بلکه برای حفاظت از دین، اجرای عدالت و در راستای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و در این راه به درجه رفیع شهادت رسید.»

مولوی عبدالحمید با بیان اینکه تمام مسلمانان اعم از شیعه و سنی و حتی تمام انسان‌های آزادۀ دنیا از حادثۀ کربلا ناراحت هستند، تأکید کرد: «اگر ما در زمان حادثۀ کربلا حضور می‌داشتیم حتماً با عشق و علاقه در کنار امام حسین رضی‌الله‌عنه قرار می‌گرفتیم و جانانه با لشکر عبیدالله‌بن زیاد می‌جنگیدیم.»

او در ادامه به وجود محبت اهل بیت در قلب تمام مسلمانان اشاره کرده و گفته: «اهل‌سنت به اهل‌بیت عشق می‌ورزند و معتقد هستند که مهم‌ترین نکته در ابراز محبت با اهل‌بیت، پیروی از سیرت آنان و الگوبرداری از زندگی آنان است. بسیاری گمان می‌کنند که اهل‌سنت نسبت به شهادت سیدنا علی، امام حسین و اهل‌بیت رضی‌الله‌عنهم بی‌تفاوت هستند، درحالی‌که حضرت علی و حضرت حسین را مسلمان‌نما‌ها شهید کردند و ما از شهادت آنان ناراحت هستیم.»

مولوی خیرالله نیکخوی، مدرس حوزه علمیه احناف خواف هم در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه خواف گفت: «یکی از اهداف مهم امام حسین در قیام عاشورا، طوری که در نامه‌های ایشان به اهل کوفه و بصره تصریح شده است، احیای قرآن و سنت و ریشه‌کن کردن بدعت‌ها و تلاش برای تنفیذ حدود و احکام شرعی در سرزمین‌های اسلامی بود.» او در ادامه به شرح واقعه کربلا و ذکر مصیبت پرداخت.

مولوی سید حسام الدین حسینی، از روحانیون اهل سنت خواف هم در مراسمی به مناسبت محرم اظهار داشت: «قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا نشان داد برای دفاع از دین می‌بایست از همه چیز خود گذشت. علمای اسلام باید همه ابعاد واقعه عاشورا را تشریح کنند و از دستاورد‌های آن غافل نباشند. یزید فردی فاسد و شرابخوار بود و امروز استکبار و صهیونیزم همان طاغوت و یزیدیان زمان هستند و جامعه اسلامی باید شرافت و عزت خودش را حفظ کند و هرگز در برابر آن‌ها تسلیم نشود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار