کد خبر: 968845
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۵
طبق آمار رسمی ۱۰۲ هزار و ۷۶۵ نفر پزشک و دندانپزشک داریم که به گفته مدیرکل دفتر تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی فقط ۱۴ هزار و ۲۶۶ نفر دستگاه کارتخوان ثبت شده دارند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: این یعنی فقط حدود ۱۲ درصد پزشکان و دندانپزشکان کارتخوان دارند! تازه این ۱۲ درصد هم بعد از کلی سر و صدا و کمپین و فشار از بالا و پایین است وگرنه معلوم نیست فرار مالیاتی چند هزار میلیاردی پزشکان چه اوضاع بدتری می‌داشت. ۶۵۰۰ میلیارد تومان حدود رقمی است که باید پزشکان مالیات بدهند، اما باز هم طبق آمار فقط ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات پزشکی اخذ شده است. با چنین تفاسیری هر وقت هم صحبت از چرایی این وضعیت تأسفبار می‌شود، دو قورت و نیم پزشکان باقی است، بیانیه می‌دهند که به ما فشار وارد نکنید، ما خیلی نایس و متفاوت هستیم و اگر فشار‌ها زیاد شود طبابت نمی‌کنیم و از ایران می‌رویم و غیره! همه این‌ها یعنی اوضاع مالیات‌دهی قشر فرهیخته پزشکی فاجعه است. بیچاره بیمارانی که زیر دست این پزشکان قانون‌گریز و غیراخلاقی به طبابت جسم و جانشان مشغولند. پزشکی با قصابی و تعمیرکاری متفاوت است. مراجعه‌کننده به قصاب یک کیلو گوشت می‌خواهد برای سیر کردن شکمش و مراجعه‌کننده به تعمیرکار هم لنگ تعویض روغنی و لنت ماشینش است. اما بیمار یک انسان است، شرط اول درمان‌کننده انسان، اخلاق طبیب است. طبیب بی‌اخلاق و قانون‌گریز، درمانگر خوبی که نیست هیچ، سوءدرمانگر هم می‌شود. در یک تحلیل نهایی، پزشکی که مالیات نمی‌دهد، خواسته یا ناخواسته بر امراض جسمی و روحی شهروندان می‌افزاید به‌جای درمان مرض‌ها.

همه در خدمت پزشک!
داستان چند هزار میلیارد فرار مالیاتی اطبا از آن داستان‌های غم‌انگیزی است که هر چه هم طولانی‌تر می‌شود، حزنش بیشتر می‌شود، چون تازه این امر مکشوف می‌شود که ما چه تعداد پزشک داریم که به بدیهیات قانونی پایبند نیستند و بیمار را فقط یک کیسه پول می‌بینند و جامعه ایرانی را هم به چشم خدم و حشم خودشان.

فرار چند هزار میلیاردی
آمار‌ها متفاوت است، اما در خوشبینانه‌ترین حالت، فقط ۲۱ درصد از پزشکان به قانون نصب کارتخوان در مطب‌شان تمکین کرده‌اند. کنار هم چیدن آمار پزشکان و مالیات اخذ شده هم می‌گوید فقط حدود ۱۲ درصد از پزشکان مالیات می‌دهند. علی رستم‌پور، مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر برون‌سپاری سازمان امور مالیاتی گفته است: تنها ۲۱ درصد از پزشکان، دستگاه کارتخوان خود را در سامانه امور مالیاتی ثبت کرده‌اند. به گفته وی در حال حاضر فقط ۱۴ هزار و ۲۶۶ پزشک دستگاه کارتخوان خود را در سامانه مالیاتی ثبت کرده‌اند. ثبت کارتخوان پزشکان هیچ وقت متوقف نمی‌شود و در صورتی که پزشکان از اول مهر تکلیف خود را در قبال ثبت کارتخوان در سامانه مالیاتی انجام ندهند مشمول تمامی تبعات قانونی می‌شوند چرا که به قانون تمکین نکرده‌اند. مطابق آخرین آمار سال ۹۷، تعداد کل پزشکان ۱۰۲ هزار و ۷۶۵ نفر است و به‌جای اینکه سالانه ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات بدهند، فقط ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات می‌دهند. یعنی ۹۸ درصد پزشکان ایرانی مالیات نمی‌دهند! قانون نصب الزامی کارتخوان پزشکان در قوانین بودجه‌ای سال ۹۸ تصویب شد، اما هنوز اجرایی نشده است؛ چرا؟! چون برخی پزشکان خودشان را تافته‌ای جدا بافته می‌بینند و به قانون به انحای مختلف تمکین نمی‌کنند. طی چند ماه گذشته فقط چند ده بیانیه از نظام پزشکی‌های سراسر کشور صادر شد که نسبت به نصب و آموزش کارتخوان موضع‌گیری منفی کرده بودند و برخی هم به عدم ارائه خدمات تهدید کرده بودند. با وجود گذشت چند ماه هنوز در گیر و دار نصب و آموزش کارتخوان برای پزشکان هستیم!

مردم می‌گویند‌ای کاش یک بار برای همیشه و با قاطعیت نهاد‌های مجری و ناظر، بساط این قانون‌گریزی نهادینه شده در قشر خاص و تحصیلکرده رفع و رجوع شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
1
0
گویند: ار نخورده بگیر " بده به خورده .
متاسفانه ان عده از پزشگان کشورمان که
نمی خواهند مالیات بدهند " بدجور در تله ثروت ااندوزی ناحق افتاده اند "
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار