کد خبر: 968836
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۹
سی‌امین جلسه دادرسی متهمان پرونده بانک سرمایه با رسیدگی به اتهام هفت نفر از متهمان این پرونده دیروز در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدین اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام به طور علنی برگزار شد.
عليرضا سزاوار
سرویس جامعه جوان آنلاین: قاضی مسعودی مقام در ابتدای جلسه با بیان اینکه متهمان مواظب اظهارات خود باشند، ضمن تفهیم اتهام از متهم بهمن خادم خواست تا در جایگاه قرار گیرد. متهم خادم با طرح این ادعا که هیچ‌گونه انگیزه و تبانی با هیچ فرد و گروهی نداشته‌ام، گفت: در بسیاری از موارد با زیاده‌خواهی‌های خیلی از افراد برخورد کردم، اما در بخش نظارت در نظام بانکی کشور و دیگر سازمان‌ها شرح وظیفه هر مدیر به تفصیل بیان شده است.

مصوبه‌ای برای ملک زاگرس نیست
وی در ادامه دفاعیات خود عنوان کرد: در بانک انواع مصوبه وجود دارد و صرفاً مصوبات اعتباری نیست، زمانی که مصوبات از ارکان مربوطه خود از زمان ابلاغ چه در ابلاغ و چه در اجرا اگر غیر از آن انجام شد این بخش نظارتی بانک است که باید بررسی کند. خادم درخصوص ملک زاگرس مدعی شد: هیئت مدیره هیچ مصوبه‌ای برای خرید ملک زاگرس ندارد و قبلاً این ملک توسط شرکت خریداری شده بود و ما در نامه نوشتیم که خرید این ملک به صرفه و صلاح بانک نیست، در حالی که قبلاً توسط شرکت خریداری شده بود.

اقدام خودسرانه شعبه
وی در ادامه و درخصوص شرکت افرا طوس گفت: این شرکت درخواستی را از بانک داشت که در ارکان اعتباری و هیئت مدیره مطرح می‌شود، اما از اختیارات خود شعبه استفاده و در همان جا تصویب و اجرا شد.

متهم گفت: شرکت راه و ساختمان مبینا وامی را گرفته بود و در ازای آن ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وثیقه نگه داشته بودند که در ادامه شرکت درخواست آزادسازی مبلغ را داشت؛ هیئت مدیره مصوب کرد که این مبلغ در مقابل ملکی در رودسر آزاد شود، اما شرکت در شعبه درخواستی را داده بود که از اختیارات خود شعبه فرصت یک ماهه‌ای می‌دهند که وثیقه بیاورند و پول را آزاد کنند.

هواپیما‌های بانک
این متهم در ادامه و درخصوص شرکت هواپیمایی سهند آسیا نیز گفت: این شرکت درخواستی برای خرید دو هواپیما می‌دهد که در ارکان اعتباری بانک تصویب می‌شود تا علاوه بر ترهین هواپیما وثیقه ارزنده غیرمنقول نیز گرفته شود، اما در ابلاغ مصوبه در قسمتی که اخذ وثیقه ارزنده غیرمنقول آمده بود، به شعبه ابلاغ نمی‌شود با این حال شعبه سه هواپیما را ترهین می‌کند.

پرداخت از طرف هیئت مدیره
وی در ادامه و درخصوص شرکت سویل سازه پارمیدا هم بیان کرد: شرکت سویل سازه پارمیدا مربوط به اولین روز‌های کاری من در بانک بود که در هیئت مدیره مطرح شد و نکته قابل توجه اینجاست که ۱۱ روز پیش از ابلاغ مصوبه، این تسهیلات پرداخت شد و درخواست شرکت به شعبه بوده است.

این متهم با بیان اینکه وقتی مشتری نمی‌تواند ابتدایی‌ترین‌ها را تأمین کند فرآیند باید قطع شود، گفت: در این مورد رئیس شعبه نوشته است که براساس دستور هیئت مدیره ۲۱۰ میلیارد تومان پرداخت کرده است.

رسیدگی به اتهامات ردیف دوم
در ادامه دادگاه قاضی مسعودی مقام از متهم باقری خواست تا برای تشریح آخرین دفاعیات خود در جایگاه قرار گیرد.
متهم باقری مدعی شد: من در زمان فعالیتم تلاش کردم تا افزایش سرمایه به شرکت سایه گستر صورت نگیرد بلکه به دنبال آن بودم تا به این شرکت دارایی بدهم که اگر این طرح به خوبی اجرا می‌شد، به نفع بانک بود.

وی در ادامه به تخصص‌های خود اشاره کرد و افزود: ایجاد و راه‌اندازی هلدینگ‌های بزرگ، درمان و ایجاد بهداشت عمومی هلدینگ‌های بیمار و مؤسس اعتبارات خرد از جمله فعالیت‌ها و تخصص‌های من است.

اگر گزارش می‌دادند، برخورد می‌شد
این متهم مدعی شد: صاحب سهند آسیا و مبینا کسانی هستند که قصد داشتند بانک سرمایه را بخرند. وی با طرح این ادعا که هیچ نقشی به دلیل اینکه عضو هیئت مدیره غیر موظف بوده است را ندارد، گفت: در هنگام اجرای مصوبات اگر بازرسی و حسابرسی گزارشی می‌دادند، قطعاً برخورد می‌شد و در وصول مطالبات تا جایی که توانستیم کمک کردیم.

بعد از پایان دفاعیات وکیل متهم باقری، قاضی ختم جلسه را اعلام کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار