کد خبر: 968828
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۰
ایران – فیلیپین؛ آخرین دیدار ایران در جام جهانی بسکتبال
سرنوشت صعود یا عدم صعود مستقیم تیم ملی بسکتبال ایران به بازی‌های المپیک توکیو امروز مشخص می‌شود. تیم کشورمان در آخرین بازی خود در گروه بازنده‌های جام جهانی چین ساعت ۱۶:۳۰ به مصاف فیلیپین می‌رود و همزمان با این دیدار، چین نیز با نیجریه مصاف می‌دهد. در صورت شکست چینی‌ها مقابل حریف آفریقایی، شاگردان شاهین‌طبع می‌توانند برای گرفتن جواز حضور در توکیو ۲۰۲۰ امیدوار باشند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: 
اما و اگر‌ها
دو شکست در مرحله گروهی هجدهمین دوره جام جهانی ۲۰۱۹ کار ایران را سخت کرد، تا جایی که کارمان به، اما و اگر کشیده شده و علاوه بر بازی با فیلیپین باید نگران نتیجه تیم چین نیز باشیم. بسکتبالیست‌های ایران با غلبه بر آنگولا اولین برد خود در این دوره از رقابت‌ها را دشت کردند و این در حالی است که چین رقیب اصلی ما در قاره کهن نیز به سختی کره‌جنوبی را از پیش‌رو برداشت. رقابت برای کسب تنها سهمیه آسیا در المپیک همچنان بین ایران و چین است. منتها شانس چین به خاطر تفاضل گل بهتر بیشتر از ماست. امروز برای آنکه سهمیه به ما برسد، اول باید منتظر شکست چین باشیم و پس از آن نیز تفاضل گل تعیین‌کننده است. در حال حاضر تفاضل گل چین +۱۹ و تفاضل تیم ما -۳ است و با این شرایط علاوه بر شکست چین، ما باید با تفاضل گل بالا فیلیپین را ببریم. در صورت برد چین مقابل نیجریه سهمیه المپیک به این تیم می‌رسد.

آخرین فرصت
عملکرد دور از انتظار و اشتباهات پرتعداد بازیکنان فرصت دو پیروزی را از ایران گرفت. البته از درخشش ملی‌پوشان در بازی با اسپانیا نمی‌توان به سادگی گذشت، اما به هر حال باید اشتباهات گذشته را فراموش کرد و از آخرین فرصت باقی مانده به بهترین شکل ممکن بهره برد تا بعد‌ها حسرت بازی امروز را نخوریم. فیلیپین رقیب ماست؛ تیمی که تا اینجا چهار بازی انجام داده و همه دیدارهایش را واگذار کرده است. با این حساب آن‌ها دیگر امیدی به آینده ندارند. البته چیزی هم برای از دست دادن ندارند. با این حساب امروز باید حسابی حواسمان به بازیکنان زخم خورده فیلیپین، به ویژه بازیکنان خارجی و دورگه‌شان باشد. آن‌ها از کوچک‌ترین اشتباه ما به سود خود استفاده می‌کنند تا شاید حداقل یک برد از جام جهانی به دست آورند. در سوی دیگر برد مقابل آنگولا، روحیه تیم را افزایش داده است. کادر فنی هم بدون شک برای غلبه بر حریف برنامه‌ریزی ویژه دارد. امیدواریم صمد نیکخواه در این بازی نیز همانند بازی با آنگولا خوش بدرخشد، حدادی توپ‌های زیر سبد را گل کند و سایر ملی‌پوشان هم توانایی‌های واقعی‌شان را به معرض نمایش بگذارند.

بهترین بازی
سرمربی تیم ملی بسکتبال ابراز امیدواری کرد در مصاف با فیلیپین بازیکنانش بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند. مهران شاهین‌طبع در گفتگو با میزان با اشاره به این موضوع گفت: «سعی می‌کنیم بدون توجه به سایر دیدار‌ها بازی خودمان را انجام دهیم تا فیلیپین را ببریم. کوچک‌ترین لغزشی توسط بازیکنان منجر به این خواهد شد تا نتیجه آنطور که ما می‌خواهیم رقم نخورد. نتایج بازی‌های نیجریه با چین و دیدار تونس با آنگولا هم برای ما سرنوشت‌ساز هستند. به هر حال امیدوارم شرایط به خوبی برای ما رقم بخورد. فیلیپین هم تیم قابل احترامی است، اما بازیکنان تنها به دنبال این هستند که بهترین بازی خودشان را انجام دهند.» شاهین‌طبع همچنین انتقاد کارشناسان را قابل احترام خواند: «نظر پیشکسوتان و اهالی بسکتبال برای من قابل احترام است و سعی می‌کنیم از این انتقادات برای بهتر شدن استفاده کنیم. البته باید بگویم در جریان بازی آنقدر حساسیت وجود دارد که در آن لحظات واقعاً تصمیم‌گیری برای ما سخت می‌شود.»

سرمربی تیم ملی در ادامه ارزیابی‌اش از عملکرد شاگردانش را اینگونه بیان کرد: «ما تلاش می‌کنیم یکی از رده‌های ۲۱ تا ۲۴ را به خودمان اختصاص دهیم. البته مهم‌ترین هدف ما از حضور در جام‌جهانی راهیابی به المپیک توکیو است و امیدوارم خدا ما را کمک کند تا به این اتفاق مهم دست یابیم. کسانی که در فدراسیون جهانی بسکتبال مسئولیت دارند، شرایط تیم ایران را نسبت به تیم‌های دیگر خوب ارزیابی کرده‌اند، به همین دلیل عملکرد خوب ما را تحسین می‌کنند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار