کد خبر: 968730
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۰
مـدیر عـامل اتحــادیــه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور با بیان اینکه هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه نداریم، گفت: در همین شرایط فعلی هم سفر از سبد خانوار بسیاری از اقشار حذف شده‌است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: احمدرضا عامری در گفتگو با «فارس» ادامه داد: در حالی که از سال گذشته تاکنون فقط ۲۰ درصد به نر‌خ‌های قبلی ما افزوده شده است، باز شرکت‌های تعاونی حمل و نقل مسافری تلاش می‌کنند در برخی ساعات و ایام در همین ارقام بلیت هم تخفیف‌هایی اعمال کنند تا جذب مسافر داشته باشند. وی با اشاره به اینکه تقاضا در بخش حمل‌و‌نقل مسافری عمومی جاده‌ای زیاد نیست، افزود: متوسط ضریب اشغال صندلی ناوگان ما ۵۰ درصد است. عامری اضافه کرد: با وجود آنکه نرخ فعلی بلیت اتوبوس با توجه به قیمت‌های گران قطعات و لوازم یدکی ناوگان اصلاً قابل توجه نیست، اما مایل به افزایش نرخ‌ها نیستیم، چون موجب کاهش استقبال مسافران می‌شود، در همین شرایط فعلی هم سفر از سبد خانوار بسیاری از اقشار حذف شده‌است.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور در پاسخ به این سؤال که آیا شرکت‌محوری نسبت به ناوگان خودمالکی در این شرایط مطلوب‌تر نیست، بیان کرد: شرکت محوری اصلاً در این شرایط اقتصادی مصداق و توجیه اقتصادی ندارد، به نظر شما یک سرمایه‌دار عاقل آیا در این شرایط می‌آید و مثلاً ۱۰ دستگاه اتوبوس با قیمت حدود ۲۷‌میلیارد ریالی خریداری کند تا با این تقاضای محدود سفر جاده‌ای شرکت تأسیس کند؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار