کد خبر: 968722
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰
نگاهی به جنجال‌های سرمربی استقلال در مدت کوتاه حضورش در ایران به بهانه رویارویی جدید استراماچونی با فدراسیون فوتبال
سرمربی ایتالیایی استقلال در حالی پنج‌شنبه گذشته اعتراض شدیدی به حکم توبیخ کتبی‌اش توسط فدراسیون فوتبال داشت که در مدت کوتاه حضورش در ایران کم حاشیه نداشته است، از اعتراض هولیگانی به نداشتن مترجم تا شایعه استعفا در فاصله ۱۰ روز تا شروع لیگ و ممنوع‌الخروج شدن!
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: انگار قرار نیست یک مربی آرام و بدون حاشیه نصیب استقلالی‌ها شود. مربی‌ای که سرش به کار خودش باشد و تمام تمرکزش را بگذارد روی اینکه آبی‌ها را که هفت فصل است رنگ قهرمانی را ندیده‌اند، به جام برساند. اگر سال گذشته استقلال با شفر و آن حاشیه‌های رنگارنگش باز هم در حسرت قهرمانی ماند، امسال هم گویا مرد ایتالیایی نیمکت استقلال دست‌کمی از سرمربی موسفید آلمانی ندارد و دو هفته از لیگ نگذشته آنقدر حاشیه و جنجال درست کرده که هواداران این تیم مانده‌اند که چطور تیم‌شان می‌خواهد با این وضعیت برای قهرمانی دورخیز کند، به خصوص که استراماچونی در همین مدت کوتاه حضورش در ایران نشان داده سرش درد می‌کند برای حاشیه و جنجال.

فشار به باشگاه با استعفای صوری
در اردوی پیش‌فصل استقلال همه چیز خوب پیش می‌رفت، اما انگار همه چیز آتش زیر خاکستر بود. در فاصله ۱۰ روز مانده به شروع فصل جدید لیگ برتر، انتشار خبر استعفای احتمالی استراماچونی در رسانه‌های ایتالیایی نشان داد اوضاع آنقدر‌ها هم که فکر می‌کنند، آرام نیست و حاشیه‌های این تیم، لیگ شروع نشده کلید خورده است. ۲۱ مرداد بود که دی مارزیو، خبرنگار ایتالیایی که پیش از حضور استراماچونی در ایران هم توئیت‌های زیادی در خصوص توافق او با مسئولان استقلال منتشر کرده بود و گفته می‌شود که رابطه نزدیکی با استراماچونی دارد، در توئیتر خود نوشت تا ۴۸ ساعت آینده احتمال استعفای سرمربی استقلال وجود دارد و استراماچونی به بررسی شرایط خود خواهد پرداخت!  

دی‌مارزیو دلیل چنین اتفاقی را عملی نشدن تمامی خواسته‌های استراماچونی از سوی مسئولان باشگاه استقلال عنوان کرده بود.

خبر استعفای استراماچونی در شرایطی که آبی‌ها حساب ویژه‌ای روی مربی جدیدشان باز کرده بودند، نگران‌کننده بود. با این حال با گذشت ۴۸ ساعت خبری از استعفای استراماچونی نشد و گفته شد که این شایعه به خاطر این از سوی خبرنگار نزدیک به سرمربی ایتالیایی منتشر شد که باشگاه استقلال برای جذب بازیکنان خارجی مدنظر استراماچونی تحت فشار قرار بگیرد.

جنجال مترجم
در حالی استقلال اول شهریور در اولین بازی در فصل جدید لیگ برتر در تبریز به مصاف ماشین‌سازی رفت که از همان هفته اول استراماچونی نشان داد که هواداران استقلال باید آن چهره آرامی را که پیش از این داشت فراموش و به قیافه عبوس و البته ناراضی او عادت کنند، طوری که با آن چهره درهم کمتر کسی جرئت نزدیک شدن به وی را دارد. این را می‌توانید از شهرام مشهودی، مترجم استراماچونی در نشست خبری پس از پایان استقلال و ماشین‌سازی در تبریز بپرسید. مترجمی که با تمام وجودش عصبانیت این مربی ایتالیایی را تجربه کرده است و ویدئوی واکنش‌های همراه با ترس و چشم‌هایی که از ترس می‌خواهد از حلقه دربیاید این مترجم که کنار سرمربی ایتالیایی نشسته بود در فضای مجازی در رده پربیننده‌ترین کلیپ‌ها قرار گرفته است.

ماجرای عصبانیت استراماچونی هم به صادر نشدن کارت مترجم سرمربی استقلال برمی‌گشت تا او در بازی اول لیگ بدون مترجم روی نیمکت بنشیند و دستور‌های تاکتیکی‌اش به درستی به بازیکنان منتقل نشود. سرمربی ایتالیایی استقلال در نشست خبری بعد از بازی معتقد بود که فردی در فدراسیون فوتبال یا باشگاه استقلال قصد «بی‌احترامی یا به قولی خرابکاری» دارد. همین مسئله سبب شد استرماچونی در پایان اولین بازی آنچنان از کوره دربرود و صندلی‌اش را پس از بلند شدن پرت کند که دیگر خبرنگاری هم جرئت نکند که سؤالی درباره باخت آبی‌ها در بازی اولشان بپرسد و به نوعی شکست استقلال زیر سایه داستان اعتراض هولیگانی استراماچونی به نداشتن مترجم فراموش شد!

بحران ممنوع‌الخروجی
یک هفته بعد، تساوی مقابل فولاد در هفته دوم لیگ برتر، آن‌هم با گل دقیقه ۹۵ که مانند بازی با ماشین‌سازی وارد دروازه آبی‌پوشان شد، دوباره استراماچونی را به صدر حاشیه‌ها برد، مانند اعتراض‌های شدیدش به قضاوت فغانی. با این حال حاشیه تازه استراماچونی پس از پایان بازی با فولاد کلید خورد. گفته می‌شود او با توجه به تعطیلی دو هفته‌ای لیگ، بدون اینکه مسئولان استقلال را در جریان مرخصی‌اش بگذارد برای سفر به ایتالیا به فرودگاه رفته است، اما به دلیل پایان مهلت ویزایش اجازه خروج از کشور به این مربی داده نشده، مسئله‌ای که بار دیگر عصبانیت استراماچونی را به بالاترین حد رسانده است.

این‌بار هم رسانه‌های ایتالیایی که به نظر می‌رسد استراماچونی رابطه نزدیکی با آن‌ها دارد، این ماجرا را منعکس کردند. روزنامه کوریه‌را دلاسرا با عنوان استراماچونی در ایران زندانی است و نمی‌تواند این کشور را ترک کند، نوشت: «کابوس ادامه دارد. آندره‌آ استراماچونی که قصد داشت از طریق پرواز تهران - دوحه - رم به ایتالیا بازگردد، نتوانست سوار هواپیما شود. ظاهراً ویزای توریستی استراماچونی منقضی شده و پلیس به این مربی اجازه خروج نداده است.»

البته باشگاه استقلال حضور استراماچونی را در فرودگان تکذیب کرد، اما سرمربی ایتالیایی تکذیبه باشگاه را رد کرد.

رویارویی با فدراسیون فوتبال
تازه‌ترین حاشیه سرمربی استقلال، واکنش تند او به حکم توبیخ کتبی اش توسط کمیته انضباطی به دلیل اظهارات پس از بازی با ماشین‌سازی است، مسئله‌ای که باعث شده او این‌بار روبه‌روی فدراسیون فوتبال قرار بگیرد. روز پنج‌شنبه بود که خبرگزاری ایتالیایی آنسا نوشت، آندره‌آ استراماچونی سرمربی استقلال از حکم توبیخ خود که توسط کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران صادر شده، عصبانی و ناراحت بوده و آن را دارای اشکالات متعدد و تضییع حقوق خود می‌داند. استراماچونی اعلام کرده که از طریق وکلای خود علیه این حکم اقدام  قانونی خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار