کد خبر: 968719
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۴
قلب سرباز جوان که در جریان حادثه رانندگی به مرگ مغزی مبتلا شده‌بود، در یکی از بیمارستان‌های شهرستان یزد از بدنش خارج و چهار ساعت بعد در بیمارستان رجایی تهران به بیماری نیازمند پیوند شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، سرباز ۲۰‌ساله محمدزارع چند روز قبل سوار بر موتورسیکلت خود از خانه‌شان در شهرستان میبد یزد خارج شد تا راهی پادگان شود که دچار حادثه شد. دایی محمد در شرح ماجرا گفت: یک‌ماه به پایان خدمت سربازی محمد مانده بود و ما در تدارک بودیم تا بعد از پایان خدمت برایش به خواستگاری برویم. او ۲۴‌ساعت در پادگان بود و ۲۴‌ساعت هم در خانه بود. البته در مدتی که در خانه بود در یک کارگاه موتورسازی کار می‌کرد. او در شرح حادثه هم گفت: یک روز صبح با ما تماس گرفتند و گفتند که محمد در حادثه رانندگی مجروح و به بیمارستان منتقل شده است. در بررسی‌هایی که انجام دادیم مشخص شد که محمد سوار بر موتور پشت سر یک نیسان یخچالدار حرکت می‌کرده است که ناگهان نیسان تغییر مسیر ناگهانی می‌دهد و محمد قادر به کنترل کردن موتورسیکلت نمی‌شود و با پشت خودرو برخورد می‌کند و حادثه اتفاق می‌افتد. وقتی خودمان را به بیمارستان رساندیم پزشکان گفتند که وضعیت محمد رضایت‌بخش نیست و باید به بیمارستان فرخی یزد منتقل شود. به هر حال محمد به بیمارستان فرخی یزد منتقل شد و تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت. هر چند پزشکان برای نجات او تلاش کردند، اما مشخص شد که او به علت شدت ضربه‌ای که به سرش وارد شده به مرگ مغزی مبتلا شده‌است.

دایی محمد در شرح اهدای اعضای او می‌گوید: بعد از اینکه پزشکان از نجات محمد قطع امید کردند به ما پیشنهاد دادند که اعضای بدنش را به بیماران نیازمند اهدا کنیم تا به این وسیله خانواده‌های دیگری داغدار نشوند. بعد از آن بود که ما با هم مشورت کردیم و تصمیم گرفتیم با اهدای اعضای بدنش کاری کنیم تا او به این طریق به زندگی ادامه دهد و روحش در آرامش باشد.

دکترساناز دهقانی، رئیس واحد پیوند اعضای وزارت بهداشت در توضیح اهدای اعضای بدن محمد می‌گوید: بعد از اعلام رضایت خانواده محمد کار‌های مقدماتی برای پیوند انجام شد و دو کلیه محمد در شهر یزد به دو بیمار نیازمند اهدا شد. کبد او هم برای پیوند به یک بیمار در شیراز منتقل و به بیمار پیوند شد. دکتر دهقانی ادامه داد: قلب محمد هم قرار شد به یک بیمار در بیمارستان رجایی تهران پیوند شود، اما از آنجایی که قلب در کم‌تر از چهارساعت باید از فرد اهدا کنند به فرد گیرنده عضو پیوند شود با سختی زیادی مواجه بودیم.

دکتر دهقانی در شرح ماجرای انتقال قلب از یزد به تهران می‌گوید: صبح روز پنج‌شنبه ۱۴‌شهریورماه یک‌تیم تخصصی از تهران به یزد پرواز کردند و با هماهنگی‌های انجام شده در بیمارستان حاضر شده و پس از دریافت قلب پیوندی دوباره راهی فرودگاه شدند و به سمت تهران حرکت کردند. در فرودگاه تهران هم تیم پزشکی به همراه قلب پیوندی سوار بر هلی‌کوپتر به سمت بیمارستان رجایی حرکت کرده و موفق شدند در کمترین زمان عملیات انتقال و پیوند را انجام دهند.

مهدی شادنوش، رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت هم گفت: عملیات پیوند قلب با موفقیت انجام و دریافت کننده پیوند هم جوانی ۲۳‌ساله بود که وضعیت وی رضایت‌بخش اعلام شده‌است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار