کد خبر: 968301
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل:
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل گفت: در قالب دو موکب برپا شده در کشور عراق تلاش می‌کنیم تا در ایام اربعین روزانه به 22 هزار نفر غذا و یک هزار و 200 نفر نیز اسکان ارائه کنیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اسفندیار هوشیار در جلسه ستاد اربعین حسینی در استانداری اردبیل اظهار کرد: در سال گذشته در قالب دو موکبی که خارج از کشور در دیوانیه عراق و امامزاده سیدمحمد برپا شد 20 روز خدمات رایگان اعم از تغذیه و اسکان ارائه کردیم.

وی به همکاری 100 نفر از خادمان حسینی در برپائی این موکب‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: اهالی استان اردبیل و خیرین 400 میلیون تومان به صورت غیرنقدی، 360 میلیون تومان در قالب حمل و نقل و اجناس غیرنقدی و 200 میلیون تومان نیز کمک و مساعدت فرهنگی کردند که در مجموع با یک میلیارد تومان ما در خدمت زائران حرم مطهر امام حسین بودیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل گفت: امسال با تدبیری که انجام شده و در قالب فراخوان تاکنون تقاضای برپایی 9 موکب به شکل داوطلبانه به دست ما رسیده که امیدواریم با ارزیابی و بررسی دقیق تعداد موکب‌ها را افزایش دهیم.

هوشیار به بازدید اخیر مسئولان استان از کربلا و سامرا در تمهید مقدمات برای برپایی موکب عزاداری حسینی اشاره کرد و افزود: ما امسال با همکاری 200 نفر از خادمان حسینی نیازمند 16 تن برنج، 400 هزار بطری آب معدنی، 4 تن گوشت قرمز، 5 تن مرغ، 50 تن سیب زمینی، 5 تن حبوبات و 5 تن پیاز و همچنین 400 هزار اقلام یکبار مصرف هستیم که امیدواریم در اولین فرصت این نیازمندی‌ها رفع شود.

وی ادامه داد: برای اسکان زائران به دو هزار تخته پتو، 700 عدد کپسول، 15 دستگاه کامیون، 5 دستگاه تریلی کفی و سه دستگاه نیز خودروی سبک نیاز داریم تا امکان جابجایی مواد مورد نیاز موکب‌ها فراهم آید.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل تصریح کرد: در مجموع 500 میلیون تومان اقلام متفرقه نیاز داریم تا در مدت 15 روز ماموریت بتوانیم در خدمت زائران حرم امام حسین باشیم.

هوشیار بیان کرد: هر روز در قالب دو موکب برپا شده در کشور عراق به 22 هزار زائر غذای رایگان و یک هزار و 200 نفر نیز اسکان داده خواهد شد که فعالیت ما از 17 مهرماه تا سوم آبان ماه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: باید کار انتقال این اقلام تا 12 مهرماه تعیین تکلیف شود و ما اوایل مهرماه باید دومین جلسه هماهنگی را برای انجام بهتر امورات در قالب کمیته‌ها و کارگروه‌ها انجام دهیم.

رئیس ستاد بازساز‌ی عتبات عالیات استان اردبیل ضرورت توسعه فعالیت‌های فرهنگی به ویژه مبانی تربیتی اربعین حسینی را یادآور شد و گفت: همچنان برقراری نظم و انضباط، مردم‌محوریف حفظ ارزش‌های حاکم در کشور عراق و انجام مسئولیت‌ها و ماموریت‌های محوله به شکل مناسب مدنظر است و انتظار می‌رود با سه برابر شدن ماموریت‌مان در اربعین امسال بتوانیم در خدمت زائران باشیم.

در این جلسه مدیر کل حج و زیارت استان اردبیل نیز با بیان اینکه ویزای 235 هزار تومانی سفر زائران در اردبیل حذف شده است، گت: هموطنان تنها با 25 هزار تومان پرداخت حق بیمه می‌توانند در سامانه سماح ثبت نام کنند که تاکنون یک هزار و 50 نفر در استان اردبیل ثبت نام خود را عملیاتی کرده‌اند.

هوشنگ چمن‌آرا تصریح کرد: با همکاری بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان اردبیل کمیته فرهنگی و آموزشی فعالیت خود را آغاز کرده و سعی در راه‌اندازی یاوران معنوی اربعین با هدف تبلیغ نماز و قرآن را داریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر