کد خبر: 968264
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان خبر داد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان با اشاره به احداث مجتمع بزرگ گلخانه‌ای و ماهیان زینتی در روستای اعلای این شهرستان از پیشرفت فیزیکی خوب این پروژه خبر داد.

علی شاهی در حاشیه بازدید از مجتمع بزرگ گلخانه‌ای و ماهیان زینتی روستای اعلا سمنان اظهار کرد: افزایش عملکرد تولید محصولات کشاورزی، کاهش مصرف آب، تولید محصولات کشاورزی در تمام طول سال و کاهش هزینه‌های تمام شده تولید محصولات کشاورزی از جمله مزیت‌های توسعه گلخانه‌هاست که در شهرستان سمنان نیز مانند دیگر شهرستان‌های استان سمنان پیگیری می‌شود .

وی با اشاره به مشخصات مجتمع بزرگ گلخانه‌ای و ماهیان زینتی در حال احداث در روستای اعلا سمنان افزود: این مجتمع بزرگ گلخانه‌ای در زمینی به مساحت ۳۱ ٫ ۲ هکتار در دست احداث است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان با اشاره به اینکه ۲۸ قطعه گلخانه‌ای ۶ هزار مترمربعی در ۲۲ هکتار از این اراضی احداث می‌شود اضافه کرد: این مجتمع بزرگ همچنین شامل ۲۲ استخر ۵۰۰ متری پرورش ماهی است .

شاهی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع به عنوان ساختمان سورتینگ بسته‌بندی و انبار این مجتمع در نظر گرفته شده است عنوان کرد: این مجتمع همچنین شامل باغات پسته و انار است که به ترتیب با مساحت‌های سه و ۲ هکتار در حال احداث است .

وی با بیان اینکه کار احداث این مجتمع بزرگ گلخانه‌ای و ماهیان زینتی از شهریور سال گذشته آغاز شده است؛ از پیشرفت ۱۵ درصدی احداث این پروژه خبر داد و عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های انجام شده این پروژه در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تأمین آب مورد نیاز این مجتمع بزرگ گلخانه‌ای و ماهیان زینتی خاطرنشان کرد: آب مورد نیاز این مجتمع از طریق حفر یک حلقه چاه عمیق با دبی ۲۰ لیتر بر ثانیه و با حجم برداشت سالانه ۲۱۶ هزار متر مکعب تأمین شده و سختی آب استحصالی یک هزار و یک‌صد میلی‌موس بر سانتی متراست .

شاهی خاطرنشان کرد: برای این مجتمع بزرگ گلخانه‌ای یک استخر ذخیره آب از جنس پلیتون با گنجایش ۸۰۰ متر مکعب احداث می‌شود .

وی با اشاره به پیش‌بینی میزان تولید محصولات مختلف در این مجتمع بزرگ گلخانه ای تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها در این مجتمع بزرگ گلخانه‌ای سالانه سه هزار و ۴۰۰ تن سبزی و صیفی و یک میلیون و یکصد هزار قطعه ماهی زینتی تولید می‌شود .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان با اشاره به حجم سرمایه گذاری در این مجتمع بزرگ گلخانه‌ای و تولید ماهیان زینتی اظهار داشت: مجموع سرمایه‌گذاری انجام شده برای احداث این مجتمع بزرگ ۸۱۷ میلیارد ریال است که ۶۶۰ میلیارد ریال آن برای واحدهای گلخانه‌ای و ۱۵۷ میلیارد ریال آن در حوزه تولید ماهیان زینتی هزینه می‌شود

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر