کد خبر: 967959
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷
مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان خبر داد:
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در زمان برگزاری مجالس عزاداری ایام محرم، بازدیدهای مستمر از سوی افسران کشیک آتش نشانی انجام می شود، گفت: در صورت نیاز در نزدیکی هیأت هایی که پذیرای تعداد زیادی از عزاداران باشند، خودروی آتش نشانی مستقر می شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، محسن گلابی با اشاره به اینکه پیش از آغاز ماه محرم طبق معمول ضوابط ایمنی برای برپایی هیئت های عزاداری در شهر تهیه و به مسئولان هیئت ها اعلام می شود، اظهار کرد: در همین راستا در هر منطقه جلسه ای بین مسئولان هیئت ها و نمایندگان سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان برگزار و نکات ایمنی و ضروری به آنها اعلام شده است. 

وی ادامه داد: همچنین فهرست اماکنی که در آنها مجلس عزاداری برگزار می شود به سازمان آتش نشانی اعلام شده است تا بازدید از سوی بازرسان ما صورت گیرد تا چنانچه با موارد نا ایمن برخورد کردند، تذکر داده شده و اصلاح شود.

توزیع کپسول اطفای حریق در همه هیأت های عزاداری محرم

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: آموزش به خدمه هیئت ها و قرار دادن کپسول اطفای حریق در همه هیئات از دیگر اقدامات انجام گرفته برای تامین ایمنی هیئت های عزاداری ایام محرم بوده است.

وی با اشاره به اینکه در زمان برگزاری مجالس هم بازدیدهای مستمر از سوی افسران کشیک انجام می شود، اظهار کرد: در صورت نیاز در نزدیکی هیئت هایی که پذیرای تعداد زیادی از عزاداران باشند، خودروی آتش نشانی مستقر می شود.

گلابی با بیان اینکه طی بازدیدهایی که روزهای اخیر ماموران آتش نشانی از خیمه ها داشته اند، موارد غیرایمن به آنها تذکر داده شده که باید برطرف شود، گفت: امسال به دلیل همزمانی ایام محرم با فصل گرم سال، نصب سیستم های گرمایشی در خیمه ها و هیئات انجام نمی شود اما باید کولرهای آبی با احتیاط مورد استفاده قرار گیرد چراکه در صورت سرریز شدن آب و اتصالی برق به بدنه، امکان برق گرفتگی و بروز خطر وجود دارد.

وی ادامه داد: کولرهای آبی هیئت ها در مکانی نصب شود که آب سرریز نکند و اگر سرریز کرد هم مراقبت لازم صورت گیرد تا روی فیوز تا موتور کولر نریزد. همچنین کولر باید در خارج از محل برگزاری مجالس باشد تا در صورت بروز حادثه، خطری برای مردم ایجاد نشود.

حوادث احتمالی مرتبط با برق در هیئت های عزاداری

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: خیمه های عزاداری باید با لوله های فلزی داربست شود چرا که اگر از لوله های پلاستیکی استفاده شود خدای ناکرده در صورت بروز حریق، پلاستیک ها ذوب شده و بر روی سر مردم فرو خواهد ریخت. 

وی با بیان اینکه تعداد خروجی های چادرهای برپا شده باید متناسب با جمعیت مجالس باشد، گفت: هرچه تعداد خروجی ها بیشتر باشد در زمان بروز حادثه، امکان امدادرسانی و خروج راحت تر مردم هم فراهم می شود.

گلابی بیان کرد: هیئت ها توجه داشته باشند که برای جلوگیری از بروز حوادث مرتبط با برق، چند رشته سیم را وارد یک پریز نکنند، برای افزایش مقاومت، فیوز را دستکاری نکنند، برق مورد نیاز خود را از کابل های برق معابر دریافت نکنند، برای لامپ های داخل مجالس از محافظ و توری استفاده کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با 125 تماس بگیرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر