کد خبر: 967939
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵
مدیریت فهیم شهری با بودجه‌ای هنگفت توانایی آن را دارد که کوه عینالی تبریز را از کوهپایه تا قله سنگ فرش کند اما بودجه لازم برای مقبره الشعرا کم آورده است.

رئیس دانشکده معماری دانشگاه تفلیس میهمان دهمین اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری حوزه اوراسیا بوده است.

خانم نانا ایاشویلی در بخشی از گفت‌وگو با سایت روابط عمومی شهرداری تبریز درباره عملکرد مدیریت شهری تبریز در حفظ بافت تاریخی تاکید کرده است: در مدتی که در تبریز حضور داشتم فهمیدم که مدیران شهری راه درستی را در پیش گرفته‌اند و در بافت تاریخی شهر از احداث ساختمان‌های بلندمرتبه جلوگیری می‌کند که این اقدامی ارزشمند است.

این اظهار نظر در حفظ و مرمت بافت تاریخی شهر تبریز بلافاصله ساختمان مقابل مقبره الشعرا را در ذهن مجسم می‌کند که با هیکل ناخراشیده در جوار مقبره‌الشعرای مظلوم تبریز خط بطلان بر برداشت این خانم دانشمند در مورد حراست از بافت تاریخی است!

جالب اینکه کاش وی سری به خود مقبره‌الشعرای تبریز می‌زد و از مدیریت شهری و مقامات مسوول و آن راهی که به درستی انتخاب کرده‌اند حرفی به میان می‌آورد!

 

از راه گفتم و از این هم بگویم که مدیریت فهیم شهری با بودجه‌ای هنگفت توانایی آن را دارد که کوه عینالی تبریز را از کوهپایه تا قله سنگ فرش کند اما بودجه لازم برای مقبره الشعرا کم آورده است و عجیب اینکه در بالای شهر استخر و گالری فروشگاهی دایر می‌کند و در اصلی‌ترین و مهم‌ترین قسمت شهر تراکم  فروشی می‌کند و مقبره الشعرا که با فرهنگ تبریز و آذربایجان و ایران سرکار دارد بلبشویی است  همسان مدیریت شهری خود...

مشکل ما علاوه بر مدیریت که جدی است نداشتن برنامه است. ما برای سنگفرش کردن یک کوه راه درستی در پیش گرفته‌ایم اما برای حفظ فرهنگ ما راه که چه عرض کنم عقل و برنامه درست و حسابی هم نداریم!

مقبره الشعرا  اگر در شیراز بود می‌شد حافظیه معاصر و اگر در اصفهان بود پاتوق جهانگردان و گردشگران ولی متاسفانه متولی حفظ بافت تاریخی آن از اداره ارشاد و میراث تا شهرداری در روزمرگی و انتخاب راه درست وا مانده‌اند!

در آیین نکوداشت مرحوم استاد «ابراهیم بخت‌شکوهی» هفته گذشته حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه شهر تبریز اظهار داشت:  متأسفانه در ارتباط با هنرمندان و مفاخر فرهنگی شهر کوتاهی شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: باید پرسید در ارتباط با بخت‌شکوهی‌ها چه اقداماتی انجام دادیم. سال‌هاست که مقبره الشعرا به بهانه ساخت و ساز تخریب شده و نمی‌دانیم چه سازمانی جوابگوی این مسأله است و چه زمانی این مقبره بازسازی می‌شود.

فرهنگ در شورای شهر تبریز کمسیونی دارد که توسط ریاست یک پزشکی اداره می‌شود میراث فرهنگی ما را خادم مردمی در اختیار دارد که مدتی از وقت بازنشستگیش می‌گذرد و با مدیریت دولتی هنوز سر پا هست و  مدیر اداره ارشاد اگر هیچ کاری هم از او برنمی آمده می توانسته بخاطر وضعیت تاسف بار مقبره الشعرا جلوی درب آن گریبانی می‌درید و صدای از او بلند می‌شد...

راستی بر مظلومیت کثیر فرهنگ در تبریز چگونه باید گریست؟ از استاندار آذربایجان شرقی چه انتظاری باید بیشتر از این داشت که اگر به عنوان یک دانشگاهی همه عزم و اراده خود را بکار برد و تا در صدر مسوولیت است کاری کند و حداقل پاسخی برای سوال امام جمعه تبریز ارایه دهد که چه سازمانی جوابگو است و چه زمانی بازسازی این مقبره به اتمام می رسد؟!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر