کد خبر: 967914
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۷
دهلی‌نو سناریوی میانمار را تکرار می‌کند
دولت هند قصد دارد ۲ میلیون نفر از جمعیت اقلیت مسلمان در ایالت آسام را سلب تابعیت و آن‌ها را از خاک این کشور اخراج کند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: تقریباً ۹/ ۱ میلیون نفر در ایالت آسام هندوستان را خطر سلب تابعیت تهدید می‌کند. سازمان ثبت احوال کشور هند دیروز آمار بحث‌برانگیز تثبیت شهروندی ایالت آسام را که در مجموع شامل حال ۱/ ۳۱ میلیون نفر می‌شد، منتشر کرد، اما ۹ /۱ میلیون تن از ساکنان این ایالت شامل این فهرست نشده‌اند. به گفته سازمان ثبت احوال هند، ۹/ ۱ میلیون شهروند هندی مقیم آسام در اسناد و دفاتر رسمی و دولتی ثبت نشده و به این ترتیب، این شهروندان ممکن است از حق تابعیت هند محروم و از این کشور اخراج شوند. آمار‌ها نشان می‌دهد تعداد ساکنان ایالت آسام به ۳۲ میلیون نفر می‌رسد و ۴۷/ ۶۱ درصد از جمعیت آن را هندو‌ها و ۲۲ /۳۴ درصد را مسلمانان و ۷۴/ ۳ درصد را مسیحیان و سایر جمعیت را سینک‌ها و بودایی‌ها و پیروان ادیان دیگر تشکیل می‌دهد. افرادی که اخراج شده‌اند ۱۲۰روز فرصت دارند حق شهروندی خود را در دادگاهی موسوم به «دادگاه‌های افراد خارجی» ثابت کنند. رویترز از قول منتقدان این طرح نوشته که هدف دولت هند فشار بر اقلیت مسلمانان این کشور است. منتقدان در برنامه تثبیت شهروندی تلاش‌های دیگر حزب حاکم ملی‌گرای هند، بهاراتیا جاناتا به رهبری نخست وزیر نارندرا مودی را برای تقویت و چیرگی هندو‌ها و به خصوص به حاشیه کشاندن اقلیت مسلمان در هند می‌بینند.

مسلمانان از زمان اشغال انگلیس در هند به این ایالت آمدند و خودشان را ساکنان اصلی آن می‌دانند و قبایل عشایر بر این باورند آن‌ها پناهنده‌اند و حق ماندن ندارند و دشمنی احزاب هندی از جمله حزب بهاراتیا جاناتا که «نارندرا مودی» نخست وزیر هند ریاست آن را برعهده دارد به مسلمانان بسیار آسیب زده است. احساسات علیه مهاجرت‌های غیرقانونی در ایالت آسام، یکی از فقیرترین ایالت‌های هند، از سال‌ها پیش تشدید شده و هندی‌ها مدعی‌اند بسیاری از ساکنان ایالت آسام خارجی هستند و از کشور‌های همسایه نظیر بنگلادش به آنجا مهاجرت کرده‌اند تا شغل‌ها و زمین‌های آن‌ها را تصاحب کنند. «سازمان ملی ثبت امور شهروندی هند» سال گذشته پروسه‌ای را برای بررسی تابعیت حدود ۳۳میلیون نفر در ایالت آسام آغاز کرد. تنها ۴ میلیون نفر خارج از این لیست ۳۳میلیون نفری باقی ماندند که بیشتر آن‌ها همه هندو بودند. «پراتیک هاجیلا» هماهنگ کننده امور ثبت دولتی هند طی یک بیانیه اعلام کرده است که از ۳۳میلیون موردی که مورد بررسی قرار گرفته است

۹ /۱ میلیون نفر مجوز اقامتشان باطل شده و اخراج خواهند شد. در این بیانیه آمده است، افراد ناراضی می‌توانند طی یک شکایت درخواست تجدید نظر کنند و به همه معترضان فرصت کافی برای دفاع داده خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار