کد خبر: 967901
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
لیست جدید تیم ملی فوتبال برای اولین بازی ایران در انتخابی جام جهانی تفاوت چندانی با لیست کی‌روش نداشت و نشان داد سرمربی جدید تیم ملی هنوز نتوانسته به جوانان برای جایگزین کردنشان با باتجربه‌ها اعتماد کند.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: مارک ویلموتس و شاگردانش دوباره به صدر خبر‌ها برگشته‌اند و با تعطیلی لیگ برتر فوتبال حالا همه نگاه‌ها به تیم ملی است. انتخابی جام جهانی قطر از هفته آینده برای کشورمان به صورت رسمی آغاز می‌شود تا سرمربی بلژیکی در اولین بازی رسمی روی نیمکت ایران بنشیند و همه در انتظار این هستند که نخستین دستپخت سرمربی جدید تیم ملی را تماشا کنند. با این حال اوضاع آنطور که ویلموتس در ابتدای ورودش به ایران تصور می‌کرد، پیش نمی‌رود و مرد بلژیکی نیمکت ایران در همین ماه‌های اول به این نتیجه رسیده که چالش‌های زیادی پیش‌رو خواهد داشت.

مرخصی بدون حقوق!
مارک ویلموتس پس از یک مرخصی بلندمدت به ایران برگشته و این روز‌ها در دفتر کارش در ساختمان پک مجموعه ورزشی آزادی تهران، برنامه‌های تیم ملی را برای آغاز کارش در مرحله اول انتخابی جام جهانی مرور می‌کند. با این حال حضور کم ویلموتس پس از قراردادش با ایران و مرخصی‌های بلندمدتش یکی از اولین انتقاداتی است که متوجه فدراسیون فوتبال شده، فدراسیونی که مدعی است با درس گرفتن از تجربه کارلوس کی‌روش قراردادی را با ویلموتس بسته است که حاشیه‌های هشت سال گذشته تکرار نشود. با وجود این عدم حضور ویلموتس در ایران و سپردن تماشای بازی‌های لیگ به دستیارانش سبب شده این تصور به وجود آید که سرمربی بلژیکی می‌خواهد راه سرمربی سابق پرتغالی تیم ملی فوتبال را برود.

البته عمل نکردن فدراسیون فوتبال به تعهدات مالی‌اش به مارک ویلموتس یکی دیگر از چالش‌هایی است که ویلموتس را از حضور بیشتر در ایران دور نگه داشته است. فدراسیون فوتبال با توجه به بحران مالی و همچنین مشکلات انتقال پول به دلیل تحریم‌ها هنوز نتوانسته قسط‌های اول مربی بلژیکی را واریز کند و این مسئله سبب شده است ویلموتس به‌رغم اینکه در جریان چنین مشکلاتی پیش از امضای قرارداد قرار گرفته بود، کاسه صبرش لبریز شود و طبق نوشته رسانه‌ها، ناراحتی‌اش را به مسئولان فدراسیون منتقل کند.

خبری از رنسانس نیست
با تمام این مشکلات مارک ویلموتس این روز‌ها در تهران است و دیروز پیش از جلسه با مربیان لیگ برتری، لیست جدید تیم ملی فوتبال را برای اولین بازی ایران در انتخابی جام جهانی که ۱۹ شهریور مقابل هنگ‌کنگ برگزار می‌شود اعلام کرد. لیستی که نشان می‌دهد تیم ملی همچنان با استخوان‌بندی زمان کی‌روش به میدان خواهد رفت.

طبق لیست اعلام شده علیرضا بیرانوند، سیدحسین حسینی، محمدرشید مظاهری، وریا غفوری، سیدمجید حسینی، حسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، محمد نادری، رامین رضاییان، مرتضی پورعلی‌گنجی، سیاوش یزدانی، امید ابراهیمی، احسان حاج‌صفی، علی کریمی، احمد نوراللهی، مسعود شجاعی، وحید امیری، کریم انصاری‌فرد، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، اللهیار صیادمنش، مهدی طارمی و مهدی ترابی نفرات دعوت شده به تیم ملی هستند که برای بازی با هنگ‌کنگ به تیم ملی فراخوانده شده‌اند و قرار است تمریناتشان را از امروز آغاز کنند.

لیست جدید تیم ملی هم مانند تمام لیست‌های گذشته نکات قابل توجهی دارد. در بخش دروازه‌بانان امیر عابدزاده و پیام نیازمند جزو بزرگ‌ترین غایب‌ها هستند و رشید مظاهری و سیدحسین حسینی جای این دو را گرفته‌اند تا در کنار علیرضا بیرانوند شانس‌های دوم و سوم باشند. در خط دفاعی حسین کنعانی‌زادگان با وجود نیمکت‌نشین بودن در پرسپولیس در دو هفته گذشته، باز هم به تیم ملی دعوت شده است تا نشان دهد مهره مار دارد. در مقابل مدافعی مانند شجاع خلیل‌زاده با وجود حضور در ترکیب اصلی کالدرون مانند زمان کی‌روش، در لیست ویلموتس هم جایی ندارد.

یکی از مهم‌ترین نکات لیست جدید تیم ملی دعوت نشدن اشکان دژاگه و سعید عزت‌اللهی است. دو بازیکنی که تا پیش از این جای ثابتی در لیست‌های تیم ملی داشتند. با این حال ادامه دعوت از مسعود شجاعی هم نشان می‌دهد که ویلموتس همچنان قرار است به باتجربه‌های تیمش مانند گذشته اعتماد کند.

هت‌تریک در فیفادی
با اعلام نفرات دعوت شده تمرینات تیم ملی از امروز در زمین شماره ۲ کمپ تیم ملی فوتبال آغاز می‌شود و این در حالی است که تیم ملی فوتبال کشورمان که این هفته در اولین فیفادی بازی رسمی ندارد، بازی تدارکاتی هم برگزار نخواهد کرد تا سه‌شنبه آینده در اولین رقابتش در این مرحله به مصاف هنگ‌کنگ برود. این سومین فیفادی است که در سه ماه گذشته تیم ملی برای برگزاری بازی تدارکاتی از دست می‌دهد و از دست دادن چنین فرصت‌هایی قطعاً می‌تواند یک زنگ خطر جدی برای فوتبال ملی باشد که در حال عادت کردن به در پیش گرفتن چنین رویه‌ای است.

البته پیش از این گفته می‌شد تیم ملی کشورمان پیش از بازی با هنگ‌کنگ، برای برگزاری یک اردوی تدارکاتی راهی قطر می‌شود و با بنگلادش بازی می‌کند، اما این بازی منتفی شد تا شاگردان ویلموتس بدون بازی تدارکاتی، هفته آینده مقابل هنگ‌کنگ به میدان بروند. فدراسیون فوتبال ایران تاریخ ۱۴ شهریورماه را برای انجام بازی دوستانه پیشنهاد داده بود، اما بنگلادشی‌ها درخواست داشتند این بازی سه روز زودتر از تاریخ پیشنهادی ایران برگزار شود که این اختلاف، برگزاری بازی را منتفی کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار