کد خبر: 967897
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰
کارمند یک شرکت خصوصی که برای اخاذی ۵۰۰ هزار دلاری از مدیر خود، چهار نفر از دوستانش را اجیر کرده‌بود، روز گذشته به همراه همدستانش محاکمه شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، مهر‌سال‌۹۶، مرد میانسالی به نام علی با مراجعه به اداره پلیس از چهارمرد ناشناس به اتهام آدم‌ربایی شکایت کرد و گفت: «صاحب یک شرکت خصوصی هستم و وضع مالی خوبی دارم.

چند روز قبل از سفر خارج از کشور برمی‌گشتم که در فرودگاه امام‌خمینی چند مرد ناشناس سد راهم شدند و خودشان را مأمور پلیس معرفی کردند. آن‌ها گفتند به خاطر فرار مالیاتی و پولشویی دستور جلب مرا دارند.

سپس به این بهانه به زور مرا سوار ماشین کردند و بعد از طی مسیری پیشنهاد دادند اگر ۵۰۰ هزار دلار به آن‌ها بپردازم مرا آزاد خواهند کرد. آنجا بود که فهمیدم آن‌ها مأمور قلابی هستند به همین خاطر پیشنهاد آن‌ها را رد کردم.» شاکی ادامه داد: «آن‌ها چهارساعت مرا در خیابان‌های تهران چرخاندند تا اینکه به پرداخت ۵۰‌هزار دلار راضی شدند. به آن‌ها گفتم این مبلغ همراهم نیست و در گاو صندوق شرکت است. به همین خاطر برای برداشت این مبلغ به شرکت رفتیم تا آن را از حسابداری تحویل بگیرم، اما با اشاره من کارمندان شرکت متوجه شدند که در تله آن‌ها گرفتار شده‌ام. آنجا بود که یکی از کارمندان شرکت با پلیس تماس گرفت و چهار مرد ناشناس بازداشت شدند.»

با ثبت شکایت مرد میانسال و بازجویی از متهمان مشخص شد طراح نقشه یکی از کارمندان شرکت به نام مسعود بوده‌است. به این ترتیب مسعود دستگیر شد و با اعتراف به جرمش در بازجویی‌ها گفت: «مدتی قبل در شرکت علی مشغول کار شدم و می‌دانستم گردش حساب او روزانه چند میلیارد تومان است. همین بهانه‌ای شد وسوسه شوم و نقشه اخاذی از او را طراحی کنم.»

با اقرار‌های مرد جوان، هر پنج متهم به اتهام آدم‌ربایی و اخاذی روانه زندان شدند، اما با قرار وثیقه آزاد شدند. پرونده بعد از کامل شدن تحقیقات و صدور کیفرخواست به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و صبح دیروز روی میز هیئت قضایی به ریاست قاضی قربان‌زاده قرار گرفت. بعد از اعلام رسمیت جلسه متهمان در حالیکه رضایت شاکی را جلب کرده‌بودند از خودشان دفاع کردند سپس متهم ردیف اول در جایگاه ایستاد و با انکار آدم‌ربایی گفت: «قبول دارم طراح نقشه بودم و با همدستی چهار نفر از دوستانم از رئیس شرکتی که در آن کار می‌کردم اخاذی کردم، اما قبل از اینکه پولی به دستمان برسد دستگیر شدیم. به همین دلیل درخواست تخفیف در مجازات را دارم.»

در ادامه دیگر متهمان نیز آدم‌ربایی را انکار کردند و از خودشان دفاع کردند.
در پایان هیئت قضایی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار