کد خبر: 967860
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
جام جهانی بسکتبال
تیم ملی بسکتبال ایران در بازی نخست جام جهانی چین برابر پورتوریکو شکست خورد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: تیم ملی بسکتبال ایران نخستین بازی خودجام جهانی بسکتبال ۲۰۱۹ در چین در روز نخست بازی‌ها در گروه C در شهر گوانگژو به مصاف پورتوریکو رفت که این بازی با شکست ناباورانه تیم ایران به پایان رسید.

پورتوریکو تیمی از قاره آمریکا، حریف ناشناخته‌ای نبود. تیمی که در رنکینگ جهانی رده شانزدهم را در اختیار دارد تاکنون در ۱۲ دوره جام جهانی حضور داشته و حتی سابقه ایستادن روی رتبه چهارم دنیا در سال ۲۰۱۴ را دارد و اکثر بازیکنانش سابقه بازی در NBA را دارند. با این وجود این تیم تا کنون د طول تاریخ هیچ مسابقه‌ای با ایران نداشته و از همین رو اولین دیدار تاریخ بسکتبال ایران و پورتوریکو از حساسیت بسیاری برخوردار بود.

ضمن اینکه معمولا در تمامی تورنمنت‌ها همیشه بازی اول اهمیت ویژه‌ای دارد و با توجه به معادلات گروه می‌تواند نقش کلیدی در صعود به مرحله بعد داشته باشد.

نیمه نخست

تیم ایران کوارتر نخست را با برتری همه جانبه آغاز کرد و از همان نخست با توجه به حضور حدادی برتری زیر سبد را از آن خود کرد و از پورتوریکو پیش افتاد. کوارتر نخست با برتری ۳۰-۱۶ ایران به پایان رسید.

در کوارتر دوم پورتوریکو بازی را نزدیکر دنبال کرد و فاصله را کمتر کرد، اما بهنام یخچالی ستاره ایران در این بازی؛ با پرتاب‌های سه امتیازی خود اجازه نداد تا فاصله کمتر شود و ایران با نتیجه نزدیک ۱۹-۱۵ این کوراتر را به سود خود خاتمه داد تا در پایان نیمه اول ایران با برتری ۴۹-۳۱ به رختکن برود.

بهنام یخچالی با کسب ۱۵ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن نیمه اول بازی ایران برابر پورتوریکو بود. در مقابل دیوید هوئرتاس با ۱۰ امتیاز، امتیازآورتین بازیکن پورتوریکو لقب گرفت.

نیمه دوم

در نیمه دوم باز هم ایران تیم برتر زمین بود و نمایش درخشان بهنام یخچالی به همراه برتری زیر سبد با حضور حامد حدادی سبب شد تا ایران حاکم زمین باشد. اگرچه پورتوریکو نیز با ارائه یک بازی نزدیک پا پس نکشید، اما در نهایت این کوارتر نیز با برتری ۲۰-۱۶ به سود ایران خاتمه یافت تا برتری ایران کماکان ادامه داشته باشد.

کوارتر پایانی و چهارم بازی بسیار نزدیک و نفسگیر دنبال شد. ایران کماکان در تلاش بود با استفاده از برتری حدادی زیر سبد و درخشش یخچالی و جمشیدی ابتکار عمل را در دست داشته باشد. در این کوارتر هدف ایران این بود که برتری را حفظ کرده و بازی را اداره کند تا بتواند پیروز از زمین خارج شود. اما باز هم استرس و عدم تمرکز در بازی‌های بزرگ و کلیدی گریبانگیر تیم ما شد و یکی دو اشتباه بزرگ و عجیب در ثانیه‌های پایانی سبب شد تا تیم ایران برتری را از دست داده و پورتوریکو با چند امتیاز پی در پی فاصله را جبران کرده و از ایران جلو بیفتد. اما یک پرتاب سه امتیازی در ثانیه‌های پایانی از سوی حامد حدادی دو تیم را در امتیاز ۸۱ برابر کرد تا اینکه درست در ثانیه پایانی بازی یک پرتاب دو امتیازی از سوی پورتوریکو سبب شد تا در عین ناباوری و برتری ایران بازی ۸۳-۸۱ بازی را واگذار کند.

در بازی افتتاحیه این رقابت‌ها صربستان یکی از مدعیان اصلی ۱۰۵ - ۵۹ آنگولا را شکست داد. بویان بوگدانویچ با ۲۴ امتیاز و ۳ پاس منجر به گل بهترین بازیکن این مسابقه بود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار