کد خبر: 967803
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴
یک کارشناس ارشد حقوق:
برای داشتن نسلی آگاه، آشنایی با حقوق باید از مدارس آغاز شود که آموزش و‌ پرورش تاکنون اقدام به خصوصی در این زمینه انجام نداده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،یک کارشناس ارشد حقوق گفت: متاسفانه نبود آگاهی حقوقی در اقشار جامعه، مشکلات زیادی را برای آنها به وجود آورده است لذا برای رهایی از این معضل، باید آشنایی با حقوق را از دوران مدرسه آغاز کرد تا مردمی آگاه به جامعه تحویل داده شود.

شراره نکویی گفت: حقوق، موضوعی بسیار گسترده است که تمام جنبه های زندگی انسان را در برمی گیرد، لذا آشنایی با حقوق و داشتن آگاهی های لازم در این خصوص می تواند به تصمیم گیری و اقدام صحیح در ابعاد مختلف زندگی بشر منجر شود‌.

وی با اشاره به وجود ۱۵ هزار پرونده قضایی در دادگاه های کشور، افزود: این آمارِ بسیار بالا نشان دهنده آگاهی پایین مردم نسبت به حقوق خود و ‌دیگری است.

نکویی تصریح کرد: متاسفانه در زمینه افزایش آگاهی حقوقی شهروندان، در بسیاری از ارگان ها و دستگاه های کشور از جمله آموزش و پرورش و صدا و سیما کم کاری شده است.

این حقوق‌دان تاکید کرد: برای داشتن نسلی آگاه، آشنایی با حقوق باید از مدارس آغاز شود که متاسفانه آموزش و‌ پرورش تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده و حتی گاهی مقاومت هم کرده است.

وی با بیان اینکه آگاهی بالاتر، مشکلات و معضلات کمتری را به همراه دارد، یادآور شد: به‌عنوان مثال، تمامی سردفتران ازدواج موظف هستند، پیش از جاری کردن خطبه عقد، شروط ضمن عقد را برای زوجین تشریح کنند، درحالی که در بیشتر موارد، تخلف از این امر را شاهد هستیم.

گفتنی است؛ فرهنگسرای پرسش وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان کلاس هایی با عنوان "حقوق زن و مرد قبل از ازدواج"  به همراه آموزش های ‌پیش از ازدواج برگزار‌ می کند که از ۴ شهریور آغاز شده و دوشنبه های هر هفته به مدت ۵ جلسه ساعت ۱۷ در فرهنگسرای پرسش  واقع در خیابان جهاد برگزار خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار