کد خبر: 967771
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۵
مدیرعامل شرکت راه‌آهن:
مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که سهم ریل از ترانزیت کالا به حدود ۱۰ درصد رسیده و با وجود کاهش این سهم در ماه‌های گذشته می‌توانیم آن را تا پایان امسال بهبود دهیم.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش «ایسنا»، میلیون‌ها تن کالا از مسیر ایران به مقصد کشور‌های دیگر ترانزیت می‌شود که به گفته محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی - تقریباً معادل ۱۰ میلیون تن بار به صورت سالانه است و حوزه ریلی در این میان سهمی معادل ۱۵ درصد در حمل بار‌های ترانزیتی دارد. سعید رسولی – معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران – در این‌باره گفت: سهم ریل از ترانزیت کالا در سال گذشته حدود ۱۵ درصد بود و امسال طی ماه‌های گذشته با کاهش حدود ۵ درصدی مواجه شد که دلایل متعددی دارد.

وی افزود: در حوزه ریلی توسعه کریدور‌های ترانزیتی را در دستور کار قرار داده‌ایم و بر اساس بند ۲۵ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه ابلاغی مقام معظم رهبری ناظر بر توسعه کریدور‌های ترانزیتی که بر کریدور شمال و جنوب نیز تأکید دارد، اولویت‌های مورد نظرمان را در این زمینه تعریف کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: یک حلقه مفقوده در کریدور ترانزیتی شمال، جنوب در حوزه رشت- آستارا داریم و اگر این پروژه ریلی ۱۶۰ کیلومتری به بهره‌برداری برسد، ورود و خروج ترانزیت تسهیل خواهد شد. رسولی با بیان اینکه در محور اینچه‌برون نیز اوایل امسال شاهد بودیم بیش از یک ماه به دلیل مشکلات ناشی از سیل گرفتگی، یک مسیر ریلی ترانزیت مسدود شده‌بود، اظهارکرد: این خط ریلی از طرف ایران و ترکمنستان با خرابی‌هایی مواجه شد و به همین دلیل توقف عملیات به وجود آمد. از سوی دیگر نیز ورود کانتینر به بنادر جنوبی کاهش چشمگیری پیدا کرد. بنابراین متأثر از همه این عوامل ترانزیت ریلی هم با رشد منفی مواجه شد و سهم حوزه ریلی در ترانزیت به حدود ۹ تا ۱۰ درصد رسید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار