کد خبر: 967587
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۵
مدیرعامل بانک کشاورزی:
مدیرعامل بانک کشاورزی از رشد ۴۰۰ هزار میلیارد ریالی منابع این بانک در دو سال اخیر خبر داد و گفت: برنامه امسال ما پرداخت ۵۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات است که تاکنون ۱۱۸ هزار میلیارد ریال آن پرداخت شده‌است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش «جوان»، روح الله خدارحمی در نشستی به مناسبت هفته دولت درباره عملکرد این بانک اظهار داشت: سعی کردیم به تدریج سهم منابع ارزان بانک را افزایش دهیم و برهمین اساس سهم منابع ارزان قیمت بانک به منابع گران‌قیمت آن از ۴۰ درصد در سال ۹۶ در پایان سه ماهه امسال به ۵۴ درصد رسیده‌است که شامل سپرده‌های کوتاه‌مدت، منابع قرض‌الحسنه و جاری است.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی ما برای تأمین مالی بخش کشاورزی تأمین منابع است، تصریح کرد: سپرده‌های مردمی بانک در طول سه سال گذشته رشد خوبی داشته و در سال‌های ۹۶ و ۹۷ از ۵۰۶ هزار میلیارد ریال به ۹۰۰ هزار میلیارد ریال رسیده‌ایم. مدیرعامل بانک کشاورزی درخصوص آخرین وضعیت طرح اشتغال پایدار روستایی اظهار کرد: تاکنون ۴۴ هزار و ۸۵۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردیم که در واقع حدود ۴۱ هزار طرح و کسب و کار کوچک است که از این محل تأمین مالی شده‌اند که رقم‌های آن متوسط حدود ۱۲۰ میلیون تومان است و هر طرح هم حدود دو شغل ایجاد کرده که ۸۵ هزار فرصت شغلی در مناطق روستایی ایجاد شده‌است.

خدارحمی با بیان اینکه طرح‌های پرورش ماهی و طرح‌های اولویت‌دار مانند دارو‌های گیاهی با نرخ ۹ درصد در این بانک تأمین مالی می‌شود، افزود: سود تسهیلات ۴ درصد برای خسارت‌دیدگان سیل، ۶ درصد برای طرح اشتغال پایدار روستایی، ۹ درصدی برای پرورش گیاهان دارویی، توسعه گلخانه و مابقی نیز ۱۸ درصد است که میانگین موزون نرخ سود تسهیلات ما بین ۱۲ تا ۱۴ درصد است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار