کد خبر: 967562
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
سرخابی‌های تهران در هفته دوم لیگ برتر کار دشواری در پیش دارند. امروز استقلال در آزادی برای فرار از بحران چاره‌ای جز شکست فولاد خوزستان ندارد و فردا نیز پرسپولیس در تبریز با تراکتورسازان یکی از حساس‌ترین بازی‌های نیم‌فصل اول را برگزار می‌کند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: آبی‌ها در شرایط خوبی بسر نمی‌برند و بحران این تیم همچون آتش زیر خاکستر منتظر یک جرقه دیگر است. استقلال فصل را با باخت به ماشین‌سازی آغاز کرد و همین نخستین سه امتیاز از دست رفته، واقعیت‌های زیادی را عیان کرد. خشم استراماچونی از نداشتن مترجم تنها گوشه‌ای از نارضایتی‌های سرمربی این تیم بود. اگرچه باخت استقلال به خاطر این مسئله زیاد به چشم نیامد، اما غیبت روز گذشته مرد اول نیمکت آبی‌پوشان حاکی از تداوم حاشیه‌ها و مشکلات استقلالی‌ها بود. حالا باید دید سازمان لیگ چه واکنشی به این موضوع نشان می‌دهد.

غایب بزرگ
اولین نشست مطبوعاتی آندره استراماچونی دیروز با استقبال خوب رسانه‌ها همراه شد. با این حال غایب بزرگ این نشست خود آقای سرمربی بود!

مرد ایتالیایی به دلایلی نامعلوم حاضر نشد پیش از دیدار با فولاد پاسخگوی اصحاب رسانه باشد. البته مدیر رسانه‌ای باشگاه تلاش کرد این مسئله را به تمرکز کادر فنی روی بازی فردا ربط بدهد، ولی بعید است که کسی این ادعا را باور کند، حتی هواداران استقلال. اختلاف با مدیریت، دلخوری از حاشیه پیش آمده برای بازیکن مورد نظر سرمربی، نداشتن مترجم و غیبت در کنفرانس خبری از جمله دلایلی است که شایعات را در مورد رفتن زودهنگام استرا قوت می‌بخشد. با تمام این مشکلات، تنها مربی ایتالیایی این فصل لیگ برتر در این چند روز جدی‌تر از همیشه در تمرینات حضور داشت و شاگردانش را زیر نظر گرفته بود. مصاف با فولاد از همیشه برای استقلال حساس‌تر است. هواداران تیم انتظار دارند با غلبه بر فولاد باخت بازی اول را به دست فراموشی بسپارند. ضمن اینکه سرمربی تیم حریف کسی جز جواد نکونام نیست. بازیکن سابق آبی‌ها برای نشان دادن توانایی‌هایش انگیزه‌های زیادی دارد. خوزستانی‌ها هم هفته پیش طعم شکست را چشیده‌اند. وجه اشتراک دو تیم عطش زدن اولین گل در فصل جدید است. نکونام فصل پیش با نساجی مقابل تیم سابقش به تساوی بدون گل رضایت داد. نکته جالب اینکه نکو نیز در نشست خبری پیش از بازی حاضر نشد.

آرزو‌های دنیزلی
رویارویی تراکتورسازی و پرسپولیس همیشه حساس، جذاب و بعضاً جنجالی بوده است. این‌بار نبرد دو تیم در هفته دوم انجام می‌شود تا در همین ابتدای فصل حساسیت رقابت‌ها بالا برود. قرمز‌های تبریز با توپ پر، هزینه‌های زیاد و بازگرداندن دنیزلی پا به مسابقات گذاشته‌اند. هواداران انتظار دارند با آمدن مصطفی پاشا پس از سال‌ها انتظار به آرزویشان برسند و جام قهرمانی به تبریز بیاید. با این حال تساوی ناامیدکننده بازی با نفت مسجدسلیمان در همین ابتدای کار زنگ خطر را برای آن‌ها به صدا درآورده است. بازی با پرسپولیس فرصت خوبی برای پرشورهاست تا در اولین بازی خانگی نتیجه ایده‌آل خود را به دست آورند و هواداران را به آینده امیدوار کنند. نکته جالب این دیدار، قرار گرفتن دنیزلی مقابل تیم سابقش است. مربی ترکیه‌ای در دو فصلی که هدایت پرسپولیس را برعهده داشت در حسرت قهرمانی با این تیم ماند.

یورش به تراکتور
پرسپولیس از نظر فنی اوضاع بهتری دارد، اما تغییرات مدیریتی باشگاه که اخیراً اتفاق افتاد، حاشیه جدیدی برای این تیم به وجود آورده است. بالاخره پس از هفته‌ها انتشار شایعات مختلف و تکذیب آنها، عرب از سمتش استعفا داد تا محمدحسن انصاریفرد پس از سال‌ها دوباره بر صندلی مدیرعاملی قرمز‌ها تکیه بزند. حالا مدیرعامل جدید به هواداران قول داده که مشکلات پرسپولیس حل خواهد شد. در بعد فنی کالدرون در این مدت تلاش کرده سرخ‌ها را از حواشی دور نگه دارد. تنها چالش حاشیه‌ای سرمربی فرشاد احمدزاده است که گویا مورد غضب کالدرون قرار گرفته است.
 
سرخپوشان با بردی که مقابل پارس جنوبی به دست آوردند به نسبت حریف فردای خود آرامش بیشتری دارند. تا قبل از این پرسپولیس و تراکتور ۲۲ بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند. برای تیم تهرانی پیروزی در تبریز ارزش زیادی دارد. با توجه به اینکه هر دو تیم خود را مدعی قهرمانی می‌دانند باید انتظار دیداری جذاب و دشوار را داشته باشیم.

سایر بازی‌ها
سپاهان دیگر مدعی لیگ امروز در دیار زاینده‌رود میزبان ماشین‌سازی است؛ نماینده دوم تبریز هفته پیش شگفتی‌ساز شد و با گذشتن از سد استقلال یک برد شیرین در وقت‌های تلف شده کسب کرد. با این حال تیم امیر قلعه‌نویی نیز بردی پرگل برابر شاهین به دست آورد تا زردپوشان فصل را طوفانی آغاز کرده باشند. تقابل قلعه‌نویی و رسول خطیبی خالی از لطف نیست. صنعت نفت آبادان هم پذیرای هم‌استانی‌اش نفت مسجدسلیمان است و شهر خودرو نیز با شاهین بازی می‌کند. فردا پارس جنوبی و ذوب‌آهن در جم به مصاف هم می‌روند. تیم فراز کمالوند بعد از باخت به پرسپولیس حالا با تیم منصوریان روبه‌رو می‌شود. نساجی و پیکان دیگر بازی این هفته را برگزار می‌کنند و سایپا نیز با گل‌گهر مصاف می‌دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار