کد خبر: 967433
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
لیگ‌برتر والیبال باشگاه‌های کشور در حالی باید روز ۲۴ شهریور ماه قرعه‌کشی شود که تا کنون تنها ۳ تیم جواز حضور در لیگ را کسب کرده‌اند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: فدراسیون والیبال ایران دیروز (سه‌شنبه) ۵ شهریور ماه ۱۳۹۸ با منتشر کردن خبری مبنی بر زمان برگزاری قرعه کشی رقابت‌های لیگ‌برتر باشگاه‌های کشور برای فصل ۹۸-۹۹ تاریخ برگزاری این مراسم را ۲۴ شهریور ماه اعلام کرد که با توجه به شرایط موجود باعث به وجود آمدن برخی شائبه‌ها می‌شود.

طبق اعلام فدراسیون والیبال تنها تیم‌هایی می‌توانند جواز حضور در قرعه‌کشی لیگ را کسب کنند که قرارداد‌های فصل گذشته بازیکنان خود را تسویه کرده‌اند، اما این موضوع در حالی است که طبق آخرین صحبت‌های منوچهر پورحسن رئیس سازمان لیگ والیبال تنها سه تیم راهیاب ملل، فولاد سپاهان و فولاد سیرجان جواز حضور در این قرعه کشی را دارند.

طبق گفته پورحسن قرار بود اسامی تیم‌هایی که تسویه حساب می‌کنند اعلام شود، اما فعلا خبری از تسویه حساب تیم‌های بزرگ نیست تا وضعیت لیگ‌برتر والیبال دشوارتر از قبل به نظر برسد. با این شرایط شاید این سوال پیش آید که آیا مانند سال‌های گذشته برخی از تیم‌های بزرگی که با بازیکنان بزرگ قرارداد بسته‌اند در دقیقه آخر قرارداد‌های خود را فسخ کرده و از حضور در لیگ صرف نظر می‌کنند؟

به عنوان مثال، علیرضا جدیدی مدیرعامل تیم خاتم اردکان در این مورد به ایسنا گفت: "قطعا تصمیم داریم در لیگ برتر حاضر شویم و با سرمربی خود یعنی مسعود آرمات قرارداد داریم. با ۱۰ - ۱۱ بازیکن نیز قرارداد بسته‌ایم و تمرینات ما از همین شنبه آغاز شده است. البته در حال رایزنی هستیم تا بدهی‌های خود را صاف کرده و بتوانیم در قرعه کشی حاضر شویم. "

با این شرایط باید منتظر ماند و دید که آینده لیگ‌برتر فصل ۹۸-۹۹ چگونه خواهد بود. ناصر شهنازی درباره شرایط کنونی به ایسنا گفت: "همه این وضعیتی که آن را مشاهده می‌کنید هر سال در لیگ ما وجود دارد و متاسفانه اصلاح هم نمی‌شود. دلیل این اتفاق حرفه‌ای نبودن لیگ است. متاسفانه لیگ والیبال ایران تنها اسما حرفه‌ای است و در باطن در همه زمینه‌ها خیلی ابتدایی پیگیری می‌شود. پورحسن چند سالی است که تلاش می‌کند لیگ والیبال را قانونمند پیش ببرد، اما به دلیل ورود برخی افراد غیر والیبالی به مسائل شخصی لیگ، این اتفاق رخ نمی‌دهد و کار بسیار دشواری است. "

او تاکید کرد: "لیگ حرفه‌ای باید مانند لیگ فوتبال باشد. لیگ فوتبال در همه زمینه‌ها اعم از نقل و انتقالات و... با فدراسیون آسیا هماهنگ است، اما متاسفانه در لیگ والیبال اینگونه نیست. باز جای شکر دارد که امسال تیم‌ها زودتر از سال‌های قبل تمرینات خود را آغاز کرده‌اند! "

موضوع دیگری که قابل توجه است، هم‌پوشانی تاریخ برگزاری قرعه کشی مسابقات لیگ برتر با تاریخ برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ در تهران است. شهنازی در این مورد نیز گفت: "با همه احترامی که به دوستان قائلم، از نظر من برگزاری قرعه کشی لیگ در این تاریخ کمی غیر عقلانی است. بهتر بود رقابت‌های قهرمانی آسیا به پایان می‌رسید تا با آسودگی و تمرکز بیشتر این قرعه کشی برگزار می‌شد. امیدوارم در سال‌های بعد شاهد بهتر و قانونمندتر برگزار شدن مسابقات لیگ برتر والیبال باشیم که که البته کار بسیار سختی است. "
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار