کد خبر: 967325
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
استاندار خراسان رضوی :
عملیات اجرایی "طرح اقدام ملی" در قالب ساخت پنج هزار و ۳۷۸ واحد مسکونی، تامین زمین برای ۱۷ هزار خانه در سطح خراسان رضوی و همچنین ساخت آزمایشی دو هزار و ۷۶۲ واحد مسکونی در شهرجدید گلبهار به مناسبت هفته دولت طی مراسمی با صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهوری آغاز شد.

استاندار خراسان رضوی در این مراسم در شهرجدید گلبهار گفت: در چارچوب طرح اقدام ملی ۲۲ هزار و ۳۷۸ واحد مسکونی در سطح این استان ساخته می شود تا مشکلات مسکن بخشی از شهروندان خراسانی در این حوزه برطرف حل شود.

علیرضا رزم حسینی محل اجرای بخشی از این طرح را حاشیه شهر مشهد اعلام و بیان کرد: پدیده مزمن حاشیه نشینی افزون بر ۷۰ سال پیش در مشهد آغاز شده لذا رفع آن نیازمند تلاش و همکاری همه دست اندرکاران در بخشهای مرتبط است.

وی افزود: برای رفع پدیده حاشیه نیشی در مشهد علاوه بر اقداماتی که در گذشته صورت گرفته اند اخیرا نیز در قالب هشت محله این کلانشهر "طرح اقدام ملی" برای کاهش آسیبهای اجتماعی اجرا شده است.  ۳۲ دستگاه اجرایی و حکومتی مسئولیت کاهش آسیبهای اجتماعی در حاشیه شهر مشهد را بر عهده گرفته اند. این طرح ۳۰۰ هزار نفر جمعیت را در حاشیه شهر پوشش می دهد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: برای جلوگیری از حاشیه نشینی در مشهد برنامه هایی نیز از قبیل جا به جایی جمعیت در دستور کار قرار می گیرد.

وی در ادامه همدلی مسئولان را در خراسان رضوی بی نظیر توصیف و بیان کرد: همه مسئولان ازجمله  امام جمعه مشهد، دیگر ائمه جمعه و دستگاه قضایی برای رشد اقتصادی استان اتفاق نظر داشته  و جهت آبادانی آن همراه مجموعه استانداری خراسان رضوی شده اند.  

رزم حسینی به طرح مثلث اقتصادی برای توسعه خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: معینهایی اقتصادی در سطح استان شکل گرفته اند که با هدف توانمندسازی مردم و حوزه اقتصادی فعالیت می کنند.

مدیرعامل شرکت شهرجدید گلبهار نیز در این مراسم گفت: اقدام ملی در گلبهار با تامین زمین برای ساخت سه هزار و ۷۶۲ واحد انجام شده است.  

هومن گریوانی افزود: بخش اعظم واحدهای مسکن مهر در شهرجدید گلبهار ساخته شده اند. از ۴۰ هزار واحد مسکونی در این شهر تاکنون ۳۲ هزار واحد در اختیار مردم قرار گرفته و دولت تمام تعهدات خود را در این حوزه انجام داده است. باقیمانده این واحدها متعلق به شرکتهای تعاونی و دیگر نهادهای مشابه است.

وی گفت: هم اینک جمعیت گلبهار با رشد بالایی روبرو  است که به ۸۰ هزار نفر رسیده است.

قائم مقام آستان قدس رضوی نیز در ایمن مراسم گفت: همکاری و انسجام بین مجموعه دولت و این آستان برای ارائه خدمات هرچه بهتر به مردم به ویژه در مناطق کم برخوردار برقرار است.  

مصطفی خاکسار قهرودی افزود: اقدامات خوبی با همکاری استانداری خراسان رضوی برای کاهش مشکلات مردم در تمام شهرهای استان از جمله مشهد در حال انجام است.

شهرجدید گلبهار که برای جمعیت ۲۰۰ هزار نفر و قابل توسعه تا ۴۰۰ هزار نفر  اجرا شده است با وسعت چهار هزار هکتار در ۳۵ کیلومتری شمال غربی مشهد در امتداد جاده مشهد -  قوچان واقع است. ایجاد این شهر  در چارچوب سیاست ایجاد مراکز اقماری اسکان جمعیت برای شهرهای بزرگ به منظور کنترل توسعه پیوسته این شهرها، هدایت اسکان جمعیت در محدوده اطراف آنها و جلوگیری از نابودی زمینهای کشاورزی اطراف شهرها و اسکان بی رویه جمعیت سال ۱۳۷۲ به عنوان نخستین مصوبه "طرح جامع شهرهای جدید" به تصویب شورای عالی شهرسازی ایران رسید.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار