کد خبر: 967177
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
سرلشگر محسن رضایی در یادواره‌ی شهدای کارمند استان قزوین:
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در هشتمین یادواره‌ی شهدای کارمند استان قزونی گفت: علی رغم همه توانمندی و اقتداری که در عرصه‌های نظامی، دفاعی و امنیتی داریم متاسفانه در فرهنگ و اقتصاد عقب هستیم که باید رویکردمان تغییر کند و به سمت تفکر جهادی برویم.
سرویس استان‌های جوان آنلاین: هشتمین یادواره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای کارمند استان قزوین روز یکشنبه با حضورسرلشگر محسن رضایی دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، معاونان استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی و خانواده شهدا دردانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزارشد.

محسن رضایی در این مراسم اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با رهبری امام شکل گرفت و دولت اسلامی روی کارآمد وامروز به یک قدرت بزرگ درمنطقه تبدیل شده است.

رضایی افزود: کشور ایران در مسیر چهارراه بین‌المللی قرار دارد و بیگانگان از گذشته ایران را رها نمی‌کردند و مردم از این بابت عذاب می‌کشیدند و همه پادشاهان هم وابسته بودند. ایران در منطقه به یک قدرت تبدیل شده و در سیاست، دفاع، امنیت به جایگاهی رسیده که بزرگترین قدرت بین المللی را زمین گیر کرده است.
 
تفکرسرمایه داری و لیبرالی باید در اقتصاد کنار گذاشته شود
 
وی بیان کرد: آمریکا انواع فشار‌های اقتصادی را برملت تحمیل و ناو‌های خود را وارد آب‌های منطقه کرد و شایع کردند جنگ می‌شود تا کشوررا دچار نگرانی کنند، اما دیدند هوشیاری ایران درتنگه هرمز بالاست و جرات نکردند وارد تنگه شوند.

رضایی گفت:علی رغم توفیقات زیاد ایران درمباحث امنیتی متاسفانه درصنعت، کشاورزی، تولید و اشتغال وضعیت خوبی نداریم و دانشمندان باید پاسخ دهند چرا وقتی درسیاست، دفاع و عرصه‌های علمی توانسته‌ایم شاخ غول‌های بزرگ را بشکنیم چرا به همین طریق در صنعت خودروسازی نمی‌توانیم موفق و خوب عمل کنیم؟ چون درعرصه اقتصاد و فرهنگ نگاه لیبرالی داشته‌ایم و مسیر و راه شهدا را طی نکرده‌ایم عقب مانده‌ایم و درجا می‌زنیم.
 
تفکرسرمایه داری و لیبرالی باید در اقتصاد کنار گذاشته شود

وی بیان کرد: رمز موفقیت ما در نگاه جهادی و ایثارگری؛ در دفاع و امنیت از خود گذشتگی بود که در اقتصاد آن روحیه را نداشته‌ایم و علت دوم این که مبارزه را در عرصه اقتصاد و فرهنگ جدی نگرفتیم و همچنان اقتصاد مقاومتی ضعیف است.

فرمانده دوران جنگ یادآورشد: امسال برای ما بسیار مهم است و باید ازخود بپرسیم چرا جهاد اقتصادی و مبارزه اقتصادی و فرهنگی درکشور شعله‌‍ور نمی‌شود.

وی بیان کرد: امروز ایران اسلامی به اقتصاد جهادی و اسلامی نیاز دارد و باید تفکر لیبرالی و سرمایه‌داری در اقتصاد کنار گذاشته شود و به افکار شهید همت‌ها و باکری‌ها اتکا تا از مشکلات عبور کنیم.
 
تفکرسرمایه داری و لیبرالی باید در اقتصاد کنار گذاشته شود

رضایی گفت: اگر نگاه ما جهادی باشد به مردم اختیار می‌دهیم و در تهران برای استان‌های کشور تصمیم نمی‌گیریم و اجازه می‌دهیم استاندار قزوین خودش مشکلات منطقه را با تصمیم‌گیری در محل حل کند نه آنکه منتظر تصمیم وزیر و مسئولان در تهران بماند.

وی در پایان اظهار داشت: حل مشکلات اقتصادی ما نیازمند بهره‌گیری از تفکر جهادی، ایثارگری و اندیشه‌های شهداست.
 
همچنین در ادامه این مراسم از ۶۳ خانواده شهید جامعه کارمندی استان قزوین تجلیل شد.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر