کد خبر: 966521
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
فرماندار سنندج
فرماندار سنندج گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد انتقال سریع مطالبات مردم به دولت میسر می‌شود چرا که سازمان‌های مردم‌نهاد بازوی اجرایی میان مردم و حاکمیت هستند.

محمدابراهیم زارعی در حاشیه بازدید از نمایشگاه مشارکت‌های اجتماعی در گفت‌وگو باخبرنگار جوان در سنندج اظهار کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های مردمی بازویی برای یاری رساندن به دولت و حاکمیت هستند.

وی با اشاره به نقش دفاتر تسهیلگری در مشارکت‌های اجتماعی عنوان کرد: این دفاتر واسطه میان مردم و نهاد حکومتی هستند اگر به خوبی ایفای نقش کنند دستاوردهای مطلوبی برای هر دو نهاد مردمی و دولتی حاصل می‌شود.

فرماندار سنندج با بیان اینکه مشارکت و تعامل سازمان‌های مردمی و NGOها منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، خاطرنشان کرد: مشارکت‌های اجتماعی توسط جامعه مدنی در دنیا سابقه دیرینه دارد و با جلب اعتماد مردمی در راستای رسیدن به خواسته‌های آنان قطعا موفقیت حاصل می‌شود.

زارعی به اهمیت تشکل‌ها و دفاتر تسهیلگری در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی توسعه اجتماعی را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه  تشکل‌های مردمی در شناسایی، رفع مشکلات و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش بارزی ایفا می‌کنند، افزود: اثرگذاری نهادهای مردمی به شرطی که ما به آنها اعتماد کنیم به حدی مورد توجه است که می‌توانند بخشی از مشکلات دولت را مرتفع کنند و در این مسیر یاریگر ما باشند.

فرماندار سنندج اضافه کرد: تمام دنیا به این اتفاق‌نظر رسیده‌اند که بخش عمده‌ای از مسائل و کارها را توسط انجمن‌های مردمی برگزار کنند چراکه آنها از دل مردم برخاسته و بیشتر می‌توانند در بیان خواسته‌های مردم به دولت عمل کنند.

زارعی بر لزوم همکاری و مساعدت ارگان‌های دولتی با سمن‌ها  تاکید کرد و گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد انتقال سریع مطالبات مردم به دولت میسر می‌شود و از آن جهت که پیگیری تا حصول نتیجه توسط آنها ادامه دارد، از سازمان‌های مدنی به عنوان پلی میان دولت و مردم یاد می‌شود. 

فرماندار سنندج از حضور فعال تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد که برای خدمت به مردم و همنوعان خود از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند قدردانی کرد.

 انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر