کد خبر: 965951
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
حجت الاسلام صدیقی:
امام جمعه موقت تهران گفت: ما در بخش‌های مختلف دفاعی حرکت جهشی به سمت قله داریم و آنچه شما در زدن پهپاد رادار گریز آمریکایی دیدید یک نمونه آن است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران طی سخنانی اظهار داشت: باید خدا را بر خودمان و اعمالمان حاضر و ناظر ببینیم. باید برای خدا رفیق و بنده خوبی باشیم و اگر انسان یک چله رابطه خودش با خدا را تقویت کند در‌های برکت و حکمت بر انسان باز می‌شود.

وی افزود: مسئله ولایت خدا واسطه فیض بودن بین خالق هستی و خلق است. ولایت و امامتی که ما خود این اصطلاح را از قرآن داریم که حضرت ابراهیم به قله و عظمتی رسید که از سایر مراتب ایشان بالاتر بود و آن هم مقام امامت بود. خدای متعال امامت را کنار خودش تعریف کرده است و ووقتی حضرت ابراهیم در باره استمرار امامت سوال می‌کند خداوند می‌فرماید امامت عهد الله است. امامت موضوعی است که با شورا و انتخابات درست نمی‌شود.

صدیقی ادامه داد: ولایت آمد تا دل‌های بشر را در یک زنجیره‌ای به هم پیوند دهد و از جامعه بشری یک مجموعه به هم پیوسته که مبدا و مقصد واحدی را دارند تشکیل دهد تا با هماهنگی به سوی خدا بروند. ولایت امام علی (ع) ابتدا در وجود حضرت آدم تجلی پیدا کرد. وجود حضرت آدم از نور ولایت علی (ع) مشتعل بود و حضرت نوح از نور علی متجلی بود. از روز اول خلقت ولایت محک تشخیص طیب و خبیث است و ولایت نفوذی‌ها را کنار می‌زند. سیار انبیاء هم متجلی از ولایت بوده‌اند و این ولایت مدیریت و هدایت، وحدت در عالم و اوج عبودیت است. هیچ رهبری را در اعالم سرغ ندارید که فضای قدرت او را نگیرد و خود را مستثنی از قانون نداند، اما مسئله ولایت عبودیت است و هرگز نمی‌تواند ضد خودش باشد. ولایت، خدا دارد و آیینه خداوند است.

امام جمعه موقت تهران گفت: روز عید عدیر بزرگترین روز عالم امکان و خط حرکت به سمت ظهور است. حضرت علی هم قرار بود همان کاری را انجام دهد که، اما زمان قرار است بعد از ظهور انجام دهد، اما عطش قدرت و آماده نبودن مردم آن زمان این فرصت را از جامعه بشری گرفت. ولایت سیاست را از دغل و فریب و حکومت‌های باطل پاک می‌کند.

وی در خطبه دوم نماز با اشاره به در پیش بودن روز صنعت دفاعی تصریح کرد: از معجرات انقلاب و حاکمیت، ولی فقیه چیزی است که امروز در صنعت دفاعی شاهد آن هستیم و دنیا تحت تاثیر آن است. ما در بخش‌های مختلف دفاعی حرکت جهشی به سمت قله داریم. آنچه شما در زدن پهپاد رادار گریز آمریکایی دیدید یک نمونه آن است. این موشک، موشک نظام اسلامی و بومی بود والا این پهپاد را می‌توانستند با موشک اس ۳۰۰ هم بزنند. اما جوان‌های ما ره صد ساله را یک شبه پیموده‌اند.

صدیقی ادامه داد: ما شهادت حسین بدرالدین را به رهبر و ملت یمن تسلیت عرض می‌کنیم. پیروزی قطعی نصیب یمن خواهد شد و سعوی‌ها را سر افکندگی شکست خواهدن خورد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مسئله کشمیر گفت: مسئله کشمیر جزء مصیبت‌های ما است و هیچ گاه توقع نمی‌رفت نخست وزیر هند خلاف قانون مصالح داخلی این اقدامات را بکند. این حرکت هم بر خلاف وحدت بشری و هم بر خلاف قانون بین الملل و قانون اساسی هند است لذا به هند توصیه می‌کنیم در کار خودش تجدید نظر بکند، زیرا در این کار پیروزی وجود ندارد. مسئولان هند از خدا بترسند و از این حرکت اعلام پشیمانی کنند.

صدیقی با اشاره به حضور شیخ زاکزاکی در هند عنوان کرد:علامه زکزاکی مظلوم که مبدا یک خیزش جدید در آفریقا بود در بیمارستان هند بستری کرده‌اند، ولی گویا اجازه معالجه نمی‌دهند. این است حقوق بشر غربی. امروز وقت بیداری ملت‌ها است تا ببینند چه کسانی بر دنیا حکومت و باج خواهی می‌کنند.

وی با اشاره به مسائل اقتصادی کشور هم اظهار داشت: امسال، سال رونق اقتصاد و تولید نامگذاری شده است، اما زیر ساخت‌های آن باید تامین بشود. یکی از آن‌ها احترام به پول ملی و بالابردن ارزش پول ملی است. با این قیمت ارز صادرات انجام می‌شود، ولی ارزش افزوده ندارد و صادرات مفید برای کشور نیست. برای رونق تولید باید این قیمت را با نظر کارشناسان کاهش داد. ارز حاصل از صاردات بعضا به کشور بر نمی‌گردد و بعضا دست مایه قاچاق می‌شود، اما مبارزه با قاچق و فساد با شمشیر حقی که رئیس قوه قضاییه برداشته باید حل شود و مسئله مالیات و بروکراسی اداری باید جهادگرانه سامان یابد.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار