کد خبر: 965909
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا در واکنش به انفجار در یکی از تاسیاست نظامی روسیه، مسکو را به سرقت فن آوری نظامی آمریکایی متهم کرد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، روسیه را به سرقت فن آوری پیشرفته آمریکایی متهم کرد.

بولتون این ادعا را در واکنش به انفجار اخیر در تاسیسات نظامی روسیه در منطقه آرخانگلسک عنوان کرده است.

مشاور ترامپ همچنین در این ارتباط مدعی شد که حادثه انفجار اخیر در تاسیاست نظامی روسیه نشان می‌دهد، اقتصاد روسیه در تجهیزات دفاعی هزینه می‌کند و نه تنها زرادخانه هسته‌ای خود را مدرن کرده بلکه انواع جدیدی از ابزار‌های پرتاب موشک از جمله آوانگارد و موشک‌های کروز مافوق صوت که بخش اعظم آن را از فن آوری آمریکا به سرقت برده، ساخته است.

بولتون در ادامه با هشدار به سرقت آن چه توانمندی آمریکا از سوی روسیه عنوان کرد، نسبت به دسترسی دیگر کشور‌ها به این فناوری ابراز نگرانی کرد و آن را چالش واقعی برای آمریکا دانست.

اواخر هفته گذشته انفجاری در پایگاه نظامی نیونوسکا واقع در شمال غرب روسیه روی سکویی بر سطح آب‌های دریای سفید اتفاق افتاد که بر اثر آن تعدادی از نظامیان و پژوهشگران نظامی روسیه جان باختند.

پایگاه نظامی نیونوسکا که انفجار در آن روی داده یک پایگاه تست و پرتاب آزمایشی موشک‌های روسی است که سال ۱۹۵۴ افتتاح شده و اغلب موشک‌های بالیستیک در آنجا آزمایش می‌شود.

این انفجار چند روز پس ازحادثه‌ای دیگر در یک انبار مهمات در منطقه کراسنویارسک واقع در منطقه سیبری روی داد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار