کد خبر: 965874
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۶
بخشنامه اعطای مرخـصی بـه زندانیان همزمان با فرارسیدن عید سعید غدیرخم و ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از سوی آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه‌قضائیه به واحد‌های قضایی و دادسرا‌های سراسر کشور ابلاغ شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به مناسبت فرارسیدن عید سعید‌غدیر و نیز در پیش بودن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، به زندانیان محکوم با رعایت برخی موارد و اخذ تأمین مناسب، یک هفته مرخصی داده می‌شود.

شرایط برای زندانیان محکوم به حبس
شرایط برای زندانیان محکوم به حبس بدین صورت است که برای محکومان به حبس ابد به شرط تحمل حداقل پنج‌سال حبس، محکومان به حبس بیش از ۱۰‌سال به شرط تحمل حداقل یکسال حبس، محکومان به حبس بیش از پنج‌سال تا ۱۰‌سال به شرط تحمل شش‌ماه حبس، محکومان به حبس بیش از یکسال تا پنج‌سال به شرط تحمل دو ماه حبس و محکومان به یکسال حبس و کمتر از آن به شرط تحمل حداقل یک‌ماه حبس مرخصی اعطا خواهد شد. همچنین محکومان به حبس یا حبس و جزای نقدی که باقی‌مانده محکومیت آن‌ها کمتر از شش ماه باشد، مرخصی منتهی به آزادی اعطا می‌شود.

شرایط زندانیان محکوم به جزای نقدی
شرایط برای زندانیان محکوم به جزای نقدی بدین صورت است که محکومان به جزای نقدی که باقی‌مانده محکومیت آن‌ها بیش از ۱۲۰ میلیون ریال باشد به شرط تحمل حداقل دو ماه حبس و محکومان به جزای نقدی که باقی‌مانده محکومیت آن‌ها بیش از ۷۰ میلیون ریال تا ۱۲۰ میلیون ریال باشد، به شرط تحمل حداقل یک ماه حبس مرخصی اعطا می‌شود.

همچنین محکومان به جزای نقدی که باقی‌مانده محکومیت آن‌ها تا ۷۰ میلیون ریال باشد مرخصی منتهی به آزادی اعطا می‌شود.

شرایط محکومان به پرداخت دیه و محکومان مالی
گفتنی است زندانیانی که به دلیل عجز از پرداخت دیه در بازداشت هستند و همچنین دارندگان محکومیت‌های مالی، صرف‌نظر از مدت اقامت در زندان از مرخصی موضوع این بخشنامه برخوردار خواهند بود. همچنین در مورد محکومان موضوع این بند که دارای شاکی‌های متعدد هستند، چنانچه در زمان بهره‌مندی از مرخصی یا تمدید آن موفق به اخذ رضایت برخی از شکات شوند، تمدید مجدد مرخصی به منظور اخذ رضایت از سایر شکات بلامانع است.

لازم به ذکر است که محکومان جرائم سرقت‌های مسلحانه و مقرون به آزار، جاسوسی، اقدام علیه امنیت کشور، آدم‌ربایی، جرائم باندی و سازمان یافته، تجاوز به عنف، دایر کردن مراکز فساد و فحشا، اسید‌پاشی، اخلال در نظام اقتصادی، قاچاق مشروبات الکلی، محکومان به قصاص و اعدام و حدود شرعی، محکومان دارای سه سابقه محکومیت به ارتکاب همان جرم، محکومانی که به شرارت مشهورند، قاچاق مسلحانه یا عمده مواد مخدر و روان‌گردان‌ها و سایر محکومانی که اخلاق و رفتار آن‌ها در زندان به گونه‌ای بوده که بنا به نظر دادستان یا قاضی اجرای احکام کیفری یا رئیس زندان یا شورای طبقه‌بندی شایستگی برخورداری از مرخصی را ندارند به مرخصی نخواهند رفت.

همچنین در مورد محکومان مواد‌مخدر که میزان محکومیت آنان بیش از پنج‌سال باشد، باید ترتیبی اتخاذ شد هر ۴۸ ساعت یکبار خود را به مراجع انتظامی محل سکونت خویش معرفی کنند. البته منظور از قاچاق عمده مواد مخدر و روان‌گردان‌ها بیش از ۱۰۰‌کیلوگرم تریاک و ملحقات آن و بیش از ۲۰۰‌گرم هروئین و روانگردان‌ها و ملحقات آن است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
بریده بزرگی
|
United Arab Emirates
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
0
3
سلام خسته نباشید پسرم ۱۶سال حبس خورده بهش الان ۳ساله زندانه ۴۰گرم هرویین گرفتن ازش به بچه داره تورخدا یه جوابی بدید مرخصی محرم و عدید غدیر بهش تعلق میگیره
محدثه تهامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
0
4
سلام به..زندانیانی که عید غدیر مرخصی رفتند .برای تاسوعا وعاشورا مرخصی داده می شود
س
|
United States
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
0
2
سلام.با این وضعیت کرونا به زندانیانی که اشتغال باز یا همان رای باز هستن شرایط مرخصی چطوره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
0
0
من4 سال 7 ماه زندان دارم 4 ماه کشیدم امدم مرخصی اخره ماه مرداد هست رفتم برایه تمدید گفت اخره ماه نمیشه باید بری تو چرا با این وضعت تو
پاسخ ها
amir
| Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
من هم رفتم برا تمدید قاضی ناظرزندان زیر درخواستم دستور داد به رییس زندان،نوشت با توجه به بخشنامه جدید قوه قضاییه اقدام گردد دیروز هم مرخصیم تموم میشد رفتم خودمو معرفی کردم پشت در زندان به افسر گفتم این نامه رو قاظی ناظر دستور داده به رییس زندان،مگه بخشنامه جدید اومده؟بعد گفت منتظر بمون تا نامه رو ببرم پیش رییس ببینم چی میگه منم درخواست نوشته بودم که 10روز تقاضا تمدید دارم که پیگیر آزادی مشروط ام هم باشم و جوابشو بگیرم و ازاد بشم کلا یعنی مشروط بهم دادن تقریبا دیگه همه موافقت کرده بودن منم گفتم حالا که تمدید نکرد این یک هفته نهایتش ده روز دیگه ازاد میشم ولی..... افسر صدام زد رفتم پشت در گفت نامه تو دادم رییس زندان گفت آزادی برو دیگه نمیخاد بیایی زندان اجرای احکام خودش جواب ازادی مشروط رو میفرسته تو آزادی برو واقعا بعد 5سال آزاد شدم خدا رو شکر ...ولی بخشنامه اومده برا محرم ده روز مرخصی ویژه، برا کرونا هم یک ماه امروز که پنجشنبه هست هم شورا گرفتن زندان ها و به همه هم دادن
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار